AVgutten Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Fibern er endelig kommet i hus. Jeg får dermed 6 Mbit opp og ned. Et problem er at hjemmesentralen står i en del i huset, mens den stasjonære pc'en i den andre delen av huset. Jeg har da valget mellom å sette opp et trådløst nettverk eller fortsette med god gammel kabling. Problemet med å velge nettverk med kabler er at da må jeg trekke en kabel fra hjemmesentralen til den stasjonære pc'en, og her finnes det ingen rør. Så det er en litt kjip jobb. Ulempen med trådløst er jo rekkevidde, stabilitet og dessuten lurer jeg på om jeg vil få utnyttet fibern fullt ut ved valg av trådløst? Edit: Avstanden fra hjemmesentralen til pc'en er ca 10 -15 meter, men ingen betong i veggene. Kan noen gi meg et svar på disse spørsmålene og eventuelt hvilken trådløs ruter og hvilket trådløst nettverkskort jeg skal bruke? Takker for svar Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) etter det jeg vet fra en kamerat som har samme oplegget som deg er at det ER forskjell mellom kabel og trådløst, så kan bruker kabel. etter min mening så tror jeg at du ikke vil angre på det om du bruker noen kroner på å bore noen hull og strekke kabler, du må huske at høyere hastigheter kommer etterhvert, og trådløst vil alltid slite med å henge etter, selv 802.11n, som dessuten er helt forferdelig i tettbebygde strøk, der ytelsen faller kanskje enda lavere enn 802.11g... *leif..* Endret 28. desember 2006 av tha stoffi Lenke til kommentar
AVgutten Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Ja, var redd for det. Takk for raskt svar. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Har hørt at Linksys WRT54GL skal holde fint med på fiber 6/6mbit, og at det er endel som bruker den. Så vil anbefale deg den... Og skulle det ikke fungerer tilfredsstillende har du jo fremdeles mulighet for kabel, som fungerer konge (Mener å ha lest at den takler litt over 50-mbit på WAN-porten) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå