Gå til innhold

Gainward 7800GS 256MB AGP problemer

Shoxx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med en OCZ modsteam 450 .

Er ukens tilbud på netshop (før: 750,- nå 575,-)

På +12V leverer den 26A (single +12v rail som er et stort +++) .

7598221[/snapback]

Tenkte ikke på det tilbudet...

Anbefaler å følge syar2003 sitt forslag! Den er modulær og billig :)

Lenke til kommentar

OCZ forsyninga passer som "hånd i hanske", PCI-E kabelen bruker du ikke, men kabelen med enkel 4 pins kontakt til skjermkortet - du har forsyning som kan brukes på hovedkort med PCI-E skjermkort seinere. Forsyninga har "kombi" ATX kontakt 20 pins med "påheng" for og bli 24 pin :thumbup: , godt mulig hovedkortet ditt kun bruker 20 pins ATX kontakt siden det er AGP grafikk på det, har vel og en "P4" (4 pins 12V) kontakt nært CPU.

Siden den er "modulær" er kablene til HDD, CD ++ løse, man kobler til de en trenger, slipper og "gjemme bort" endel kabler med kontakter man ikke trenger :thumbup:

Her er info sida fra NetShop

Lenke til kommentar
Slenger meg på forslagsstrømmen og fårelsår Bzerk 500W PSU som for øvrig ligger innen prisklassen du er ute etter.

Den leverer også ekte watt noen Q-tec ikke gjør.

7598241[/snapback]

Jeg må bare si at en bZerk er en dårlig PSU. Den blir utrolig varm, lager høyfrekvente lyder, og ser "fj0rTiZZ" aktig ut. Jeg veit ikke åssen det er med ytelsen til strømmen, men tviler på at den kan måle seg med MIST eller OCZ.

:)

Uansett så har trådstarter gått for en meget god PSU! :) Håper denne vil drive skjermkortet da! :D

Lenke til kommentar
Jeg må bare si at en bZerk er en dårlig PSU. Den blir utrolig varm, lager høyfrekvente lyder, og ser "fj0rTiZZ" aktig ut. Jeg veit ikke åssen det er med ytelsen til strømmen, men tviler på at den kan måle seg med MIST eller OCZ.

Vel.....

fj0rTiZZ looken skal jeg være enig i men det er ikke noe problem der den står inni kabinettet.

At mist leverer strømmen så mye bedre stemmer heller ikke, men mist er mere stille.

Fant ikke test av PSUen jeg linka til men fant test av en nyere modell fra Bzerk så de ordene får du nok ete i deg!

http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=570&page=4

Har lest tester av eldre Bzerk PSUer og de leverer det som er oppgitt og fikk faktisk skryt da og, men finner desværre ikke de testene.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Ok da.. :p bZerk sine PSU'er gir god strøm. Det er nok bare jeg som har fått for meg at jeg IKKE skal like bZerk sine PSU'er.. :p

Men fremdeles så blir de ganske varme, lager høyfrekvente lyder og bråker en del. Men hvis man ikke bryr seg om støy, så kan det jo gå ann.. :)

Har du forresten lagt merke til disse høyfrekvente lydene perpyro?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ok da.. :p bZerk sine PSU'er gir god strøm. Det er nok bare jeg som har fått for meg at jeg IKKE skal like bZerk sine PSU'er.. :p

Men fremdeles så blir de ganske varme, lager høyfrekvente lyder og bråker en del. Men hvis man ikke bryr seg om støy, så kan det jo gå ann.. :)

Har du forresten lagt merke til disse høyfrekvente lydene perpyro?

7606129[/snapback]

Det er i hovedsak samme "innmat" i de modulære versjonen av BZerk og MIST.

Ihvertfall dersom vi skal tro på det som står på Microplex sine websider.. og de som faktisk har begge versjonene (BZerk og MIST)..som f.eks meg selv.

Og den høyfrekvente pipingen/summing er der på begge (når systemet er avslått/i standby).

Eneste forskjellen er vifta/opphenget av denne.. samt at BXerk'en har blå led's i vifte.

Har også hatt OCZ'n som er på tilbud hos Netshop.

Den yter bra, men jeg gir trekk for ATX-kabel som er noe kort.. og *ekstremt* stiv (pga. kabelstrømpe "av stål").. :)

Trådstarter bør komme tilbake i tråden med resutlatet av PSU-bytte.

Så får vi avklart om det var QTec'en som er årskaen til BSOD'ene (ikke usannsynlig).

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en OCZ modsteam 520 (på netshop tilbud 695,- ) for en måned eller noe tilbake til PC #2 . K8N MSI Neo Platinum ,A64 3200+ , med nvidia 5900 (strømsluker) , ikke merket noe spor av ustabilitet .

At de modulære kablene er skikkelig shielded er kun et pluss .

Angående lengde er det ikke noe problem i det midi kabinettet jeg monterte den i hvertfall.

Kan ikke si at jeg hører noe støy fra PSU'n heller .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Da har jeg montert:)

Fikk pakken og ble imponert over kvaliteten. Da jeg bytta PSU så merka jeg enorm forskjell i vekt på de 2..

Starta opp og merka stor forskkjell i støy. Nå er det nesten ingen støy. og inni kabinettet er det ryddig og fint etter de nye ledningene kom på plass:)

Har kjørt "Rainbow Six - Vegas" 3-4 timer nå og enda ingen system crash. Så jeg annser problemet som løst.

Great Success ! :)

Takker for hjelp nok engang..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Takker for tilbakemelding trådstater.. :thumbup:

Enda ett skoleeksempel på nytten av forumet mhp å lære seg årsaker/løsning på hardware problem.

Q-Tec PSU til litt mer "viderekommende" hardware er ikke å anbefale nei.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...