Shoxx Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Fikk kortet idag,monterte det i. Avinnstalerte ATI drivere,innstallerte nyeste nVidia drivere. Fyrte så opp Far Cry. Gikk fint helt til etter loadinga av nytt spill. Ressultat - Blue screen Deretter: HL2: Episode One. Samme ressultat. Fyrte så opp et gamlere spill (XIII) samme skjedde der.. Virker som hver gang kortet skal bruke muskler så får jeg blue screen (Memory dump) Hvorfor skjer dette? Kjører XP SP2.. Og hvordan skal egentlig kortet kobles til? Mulig jeg har gjort feil der. Må den kobles på 2 strøm kabler fra PSUen eller? er 2 uttak på kabelen,men jeg bruker bare 1. Står 0 og ingenting om dette i manualen.. Ellers funker kortet helt fint i Windows og i menyen i spill.. Lenke til kommentar
Shoxx Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Ingen som vet ? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) er det ikke en Dell maskin? har hørt at de er ikke er noe bra til og oppgradere. dell er ikke populær innen oppgradering og overklokking mener jeg at jeg har hørt sry når jeg så xp sp2 tenkte jeg på en slaks dell, men deterda service pack 2halla Endret 28. desember 2006 av skylinepower Lenke til kommentar
Shoxx Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Er ikke noe Dell..Er hjemmesnikra. Og har oppgradert flere ganger uten problemer. Prøvde og sette i den andre strøm kontakten til kortet nå,men det samme skjer.. EDIT: Kan dette tyde på et defekt kort? Endret 28. desember 2006 av Shoxx Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 send en epost til selskapet som du harskaffet kortet fra! de kan gi den gode tips og mye annet Lenke til kommentar
brazir Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Du skal nok koble til begge strømkontaktene. Det er en slik overgang til 2x molex sant? Begge skal brukes. Ellers er det ikke sikkert ikke du får nok strøm. Endret 28. desember 2006 av brazir Lenke til kommentar
Shoxx Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Dette her er bare latterlig.. Skjønner ikke hva som er problemet,har nå prøvet følgende uten hell: -Oppdatert system bios -Oppdatert til nyeste skjermdrivere (93.71) -prøvd driverne som medfølget kortet -Justert volten på system minne til 2.7V etter tips fra en bekjent -Nedklokka CPU (Ikke at det sku være nødvendig,da den aldri har vært overklokka over orginalt) -Nyeste Lydkort drivere (AC97) -Nyeste nForce Chipset drivere Det er kun 1X molex på kortet brazir,men det er 2 strøm uttak som fører til den ene molexen. (Skjer ingen forandring om jeg bruker 1 eller 2 strømkontakter) Kortet ligger på 50-52 grader ifølge Expert tool som følgte med kortet. Er dette for varmt eller? Får ingen innvirkning på skjermbildet hvertfall. Det ser helt ut som det skal. Resten av systemet mitt er: MSI KN8 NEO2 Platinum elns 2X 512mb DDR TwinMos 3X WD 250GB HD 1X DVD NEC Brenner CPU temp er i BIOS 38 grader Men problemene kom ikke før jeg innstallerte det nye skjermkortet. EDIT: PSUen er visstnok på 350w. Det står i manualen at 300-350w er påkrevd så da er vell ikke det problemet? Endret 29. desember 2006 av Shoxx Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 jeg sier det igjen, send epost ti der du kjøpte det evt og bytte det til et bedre et som X1950pro som er i AGP også Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 EDIT: PSUen er visstnok på 350w. Det står i manualen at 300-350w er påkrevd så da er vell ikke det problemet? hvilke type er det du har?Q-tec?mist? hiper? det må du nesten vite, hvis det er q-tec så erdte ikke rartmen hvis det er en mist så skulle den greid det fint Lenke til kommentar
Intern Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Kjører du med overklokk på kortet? Lenke til kommentar
Shoxx Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Kjører ikke med overklokking på kortet nei. Merket på PSUen er Q-tec faktisk Men vil dette dermed si at det er den? Har ikke vært problem før. Har hatt den en god stund nå,og funket fint med Geforce 6600GT.. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Q-tec en er problemet! ja men husk at 780Gs trekker "mye" mere strøm og da Endret 29. desember 2006 av skylinepower Lenke til kommentar
Intern Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Q-Tec er vel ikke akkuratt det beste merket Er vel mere et av de dårligste merkene! Prøv en annen PSU og se hva som skjer. Kan godt tenkes at det utgjør problemet! Lenke til kommentar
Shoxx Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Kan noen da isåfall anbefale en PSU til meg? EDIT: Tok en Memtest i DOS og fikk noe feil der. kan det da være minne,eller er det PSUen som rett og slett ikke leverer nok strøm til minne? EDIT2: Bør passe i dette her Q-Tec toweret mitt. Gidder ikke bytte det. Endret 29. desember 2006 av Shoxx Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Q-tec er møkk, regner med at den ikke klarer å levere nok strøm til pcn din. Tror ikke Q-tecen har skyld i feil på memtesten men... Det kan være noe annet. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Slenger meg på her; QTEC er noe dritt! Kjøp en bedre PSU - og ikke selg Q-TEC'en - KAST DEN! Fortron leverer gode og billige PSU-er (samt Antec). Lenke til kommentar
Intern Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 MIST 500W er alle fornøyd med! Har den selv! MYE power og LAVT støynivå Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) hvor mye skal du koste på en psu? har du noen bilder av tårnet, så vi kan sse det ? Endret 29. desember 2006 av skylinepower Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Godt tips: Kjøp en GOD strømforskyning med det samme. Spander gjerne en MIST på deg selv. Bedre å kjøpe en bra en som varer lenge, enn en dårlig som du må bytte igjen etterhvert... Lenke til kommentar
Shoxx Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Generelt Produktformfaktor Miditårn Max Mainboard Size ATX Supported Mainboards ATX Antall interne brønner 5 Antall fronttilgjengelige brønner 6 Bredde 17 cm Dybde 42 cm Høyde 41 cm Farge Svart, sølv, mørk metallisk farge Vifter 2 x 8 cm - ( 0 installert) Ekspansjon / Tilkoplinger Totalt antall (frie) ekspansjonsbrønner 4 ( 4 ) x tilgang fra forsiden - 5.25" x 1/2H 2 ( 2 ) x tilgang fra forsiden - 3.5" x 1/3H 5 ( 5 ) x intern - 3.5" x 1/3H Totalt antall (frie) ekspansjonsspor 7 ( 7 ) x Utvidelsesspor Diverse Tilpassede standarder CE Strømforsyning Strøminnretning Strømforsyning Installert antall 1 Max støttet Ant 1 Strømtilførsel 350 watt Endret 29. desember 2006 av Shoxx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå