Gå til innhold

Pinne knekt i ladehull på laptop.


Fjellkongen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg var så uheldig å miste laptopen min i gulvet, mens ladekabelen stod i.

Og i sammenstøtet knakk den lille pinnen som står i midten av "ladehullet" på laptopen.

 

Og det jeg lurer på er, hva må byttes og hvor mye koster dette?

Er dette en del jeg kan bestille fra komplett feks. og montere selv?

 

På forhånd takk.

Endret av Fjellkongen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en typisk slitedel på bærbare maskiner. For å reparere må selve pluggen byttes ut, og dette medfører bytte av hovedkort, eller lodding av pluggen selv(anbefales ikke).

 

Dersom du bytter selv ryker alt av garanti og reklamasjon, og i tillegg er det stor store risikoer innvolvert med dette.

 

Dersom et verksted bytter hovedkort koster det ofte like mye som maskinen, eller uforholdsvis mye.

 

Sjekk hvilken forsikring du har på laptoppen, evnt innboforsikring. Innboforsikring dekker slike skader, dog med en egenandel. Er den kjøpt på for eks it-finans er det et krav at det selges med forsikring som dekker slike ting. Sjekk ut dette, og prøv å få den dekket der. Må du dekke det selv kan du like godt kjøpe ny, på egen regning. Desverre.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg hadde samme problem med min bærbare. Jeg åpnet bare pc-en og loddet på en ny plugg. Så jeg tror nok at det skal gå an å fikse den uten store problemer. Men om du ikke har utstyr eller føler at du ikke klarer det så burde du nok sette det bort. Kan du legge ut et bilde av skaden?

Lenke til kommentar

hei!

 

jeg er i akkurat samme situasjon. jeg skulle bruke USB porten som er like ved lade porten, til å laste ned musikk på min mp3 spiller. da jeg jeg tok ut spillern min så var pinnen inni laptopen brukket...

 

så drar jeg til elkjop og tror dette koster noen kr, men NEIDA! "du kan likesågodt kjøpe en ny pc"

 

hva gjør jeg? jeg har en venn som er pc tekniker, høres fristende ut å bare lodde den selv :p

 

men evt. vet noen hvor man kan sjekke hovedkort priser?

Lenke til kommentar

Jeg kontaktet ASUS idag.

De sa jeg måtte sende inn pc'en til en adresse i Oslo.

Der skulle de se om dette var noe garantien kunne dekke(mest sannsynlig ikke).

Spurte også om pris, og han jeg pratet med sa at det ville koste mellom 15 og 200 euro å få dette reparert.

 

Så til dere andre; ta kontakt med produsenten. Og er dere lure spør dere om å få et prisanslag skriftlig på mail. Så dem ikke robber dere for mye mer enn lovet.

 

Håper det ordner seg for dere også. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...