aarbogh Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Hei Jeg har et Thomson Speedtouch 510i bridgemodem på en Telenor ADSL linje. Når jeg kobler dette til en Jensen Air:Link WBR 7954 LongRange står LAN lyset og blinker grønt. I følge Telenor sin manual så skal dette lyset enten være av eller lyse grønt hele tiden. Derfor, er det noen som vet hva et blinkene LAN lys betyr? Bakgrunnen for spørsmålet er at lampen plutselig begynte å blinke (fra en da til en annen) samtidig som jeg mistet nettforbindelsen. (De to andre lyser grønt og fint) Kobler jeg modemet rett på pcen så fungerer alt, og alle lampene lyser grønt. Derfor skulle en tro at det var noe galt med forbindelsen mellom modemet og ruteren. Men de grønne lampene ved LAN-kontakten på modemet lyser når den er koblet til ruteren (noe også WAN lyset på ruteren gjør), dessuten så får jeg kontakt mellom ruter og modemet hvis jeg setter WAN i ruteren til Dynamisk IP (IP: 10.0.0.1 Gatew: 10.0.0.138). Derfor kan det vrike som et er "en eller annen for" for kontakt, uten at jeg får logget (PPPoE på ruteren) meg inn på nett. En tanke jeg hadde var at det var noe galt med innloggingen hos Telenor, men siden det funker med PPPoE på PCen så er vel det lite sannsynelig... Edit: Etter å ha lest litt om P2P problemer, er mulig alt dette kommer av P2P-trafikk Litt rart at det ikke ville "opp" igjen selv etter x antall restarter. Endret 28. desember 2006 av spurious Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Har du sjekka manualen? Lenke til kommentar
aarbogh Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Har du sjekka manualen? 7593140[/snapback] Teksten "I følge Telenor sin manual så skal dette lyset enten være av eller lyse grønt hele tiden." i spørsmålett mitt indikerer at det er gjort Harald Lenke til kommentar
aarbogh Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Nei da, det var Speedtouch 510i som fikke fungerte tilfredstillende Bytta den ut med en Speedtouch 546T2 i bridge modus, og da fungerte alt uten problemer. hm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå