Zallaz Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Hei Jeg holder for tiden på å bygge opp nettverket i vår (fruen og meg) nye leilighet. En filserver er kjekk og ha, men det gamle monsteret får ikke lenger innpass i en liten leilighet grunnet støy. Noen i husstanden er mer enn allergisk mot støy. Følgende oppsett er derfor tenkt: Cpu/Hovedkort: Via EPIA Eden 1Ghz cpu/mb Ram: 512 mb ddr2 Harddisk: 320 gb (type samsung spinpoint) - festet med gummi mellom hdd og kabinett Kabinett: Silverstone SST-LC09B Trådløs kort: SMC EZ Connect Wireless G PCI 108 Mbps Hele herligheten koster kroner 4339,- hos komplett. Så vidt jeg kan se skal ikke denne lage rare lyden, bortsett fra litt elektronisk "støy". Mine spørsmål til dere guruer der ute er følgede: - Er VIA Cpu'en noe å ha? Vil den klare jobben som filserver? - Leverer strømforsyningen nok strøm til å kunne kjøre systemet? - Noen som har erfaring med dette oppsettet og Suse Linux? - Finnes det alternativer på markedet som er stille, men billigere/kraftigere? (Innenfor rimelighetens grenser). - Er dette et bedre system enn en NAS? (Type Synology Dj106)? Takk på forhånd for alle svar Ha en fortsatt fin romjul. Zallaz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå