Gå til innhold

Fraktforskjell hos Microplex og NetShop


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg skal bestille et kabinett til den nye PCen og sjekka derfor frakten hos disse to butikkene.

Kabinette jeg ska bestille er et Lian Li PC7. Prisen på selve kabinettet er likt hos begge to, men microplex tar 180kr i frakt, mens NetShop tar 110.

Sendte derfor mail til Microplex og spurte hvorfor de tok mer betalt enn NetShop.

Svaret jeg fikk var at volumvekten oversteg kilovekten, og at det derfor ble en annen pris. De mente at NetShop oppga prisen for frakt ut ifra vekten, ikke volumet, men at jeg likevel burde kjøpe der hvis frakten var billigere.

Problemet mitt er det at det bare er Microplex som har versjon 3 av dette kabinettet, og det er den jeg egentlig vil ha. Fraktprisen er beregnet ut ifra versjon 2, som nesten er helt lik.

 

Er det noen flere enn meg som har vanskelig for å forstå hvordan det kan være mulig å ha to forskjellige fraktpriser på samme produkt?

Kan det ha noe å gjøre med at NetShop eier Microplex tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var det jeg også trodde, derfor sendte jeg mail til NetShop også, men forklarte meg bare hvordan jeg fant ut hvordan man fant ut fraktprisen ved å legge varen inn i en handlevogn osv. Noe som jeg hadde forklart de at jeg hadde gjort...

De mener også at siden de eier Microplex, så skal frakten være så godt som lik, noe den helt tydelig ikke er.

Lenke til kommentar

180kr i frakt er ved betaling med VISA og sending som servicepakke.

Får det ikke til å bli billigere hos dem.

Men mest sannsynlig er det Microplex som har riktig pris, men NetShop kan ikke ta mer enn 110kr hvis jeg bestiller med den prisen.

Har sendt mail og spurt om netshop kan skaffee versjon 3 av Lian Li PC7 Scand, håper de kan, så sparer jeg de 70kronene.

Lenke til kommentar

Virker som fraktpriser (oppgitt) av web-shopper ofte er ulike. Har begynt og handle litt i Østfold (PCUtstyr) de har ca. 50% mer i fraktpris enn noen andre, fikk en HDD som de skulle ha 110,- i frakt for, mens andre feks NetShop var under 80,- :hmm:

La inn en ordre igår på hovedkort og et par floppy'er og en HDD kjøler, frakta kom på 123,- Her var prisen på delene utslagsgivende, MB 60,- under feks. Komplett, floppy til 65,-/stk (-28,-) og kjøler (-24,-) Blir vel Komplett pris ex. frakt når eg henter på posten til neste år :!:

I samme slengen bestilte eg RAM, tastatur og ei mus på Sørlandet (PSData), den frakta kom på 87,50,- (6,1 kg registrert Posten)

Neppe så ulik totalvekt på de pakkene?, PS var ferdigpakka før lunch :thumbup: PCUtstyr er på plukklista nå ikveld...har de fått ordrer i "bøtter og spann" i julehelga som tar tid og få ut? (PCUtstyr har veldig "humane" priser på en god del av varene sine :thumbup: ).

 

Blei vel endel OT her, men det virker som de bruker ulike kalkyler på fraktene de ulike leverandørene, disken kom ned i 81,- i pakking og frakt :thumbup:

Fikk ei NB kjøleblokk fra Microplex før jul, der var frakta 100,- for 0,6 KG :hmm: - alle ordrene over er betalt med kort (Visa/MasterCard) i forkant....

 

RED: Pakken fra PCUtstyr var 4,5KG og kosta 35,50 mer enn pakken fra PS (6,1KG), litt lengre fra Fredristad enn Arendal til "Bergensområdet" (13 mil sirkel fra sentrum). Pakken fra PS kommer idag (30.12.)? , mens "østfoldspakken" kommer tirsdag/onsdag til neste år :rofl:(burde vel "grine" når kiloprisen er endel høyere og tida 3-4 dager lengre :hmm: )

Endret av HAG
Lenke til kommentar

Ser at begge sjapper opererer med samme vekt på kabinettene så vekt burde da ikke gi utslag på fraktkalkylene deres. Selv bestilte jeg versjon 3, da jeg falt litt for luftinga i toppen. Dessuten er ikke 70 kroner så mye synes jeg.

 

Bestilte kabbis + PSU og viftekontroller den 26. des og den ligger hos min lokale postpusher antakelig i morgen :w00t:

 

Må si jeg har store forventninger til dette kabinettet og ser fram til å få mine klamme hender på det. :dribble:

Lenke til kommentar

Bestillte versjon 3 hos microplex torsdag kveld.

Fant plutselig ut at de hadde alle tingene jeg skulle ha på lager hos PS. Dagen før var de tomme og det skulle ikke komme inn før 3. januar.

Klarte å kapre det sisste 8800GTS-kortet de hadde :D

Kabinettet ble ikke sendt på fredagen, noe jeg egentlig synes er litt sløvt, iom. at den var "klar for plukking" da jeg sjekka for første gang litt før klokka ett i går formiddag.

Kunne hatt kabinettet i dag og alt klart, nå må jeg nøye meg med å legge komponentene på bordet...

 

Handler nok ikke hos Microplex igjen nei, ikke bare tar de mere porto, men de tar seg god tid på å sende varene også.

Jeg er sikkert bare uheldig og litt streng, men likevel.

 

Til de som vil ha versjon 3, så vent heller til NetShop tar det inn på nyåret. De hadde hatt det for travelt til å ta det inn nå i jula.

 

Er det forresten noen som vet om det er mulighet for å feste PSU opp ned i kabinettet?

Det håper jeg virkelig det er, for min PSU er nemlig helt tett på den siden som venligvis er opp...da er det passe mye vits med de perforeringene :p

Lenke til kommentar

Handler nok ikke hos Microplex igjen nei, ikke bare tar de mere porto, men de tar seg god tid på å sende varene også.

Jeg er sikkert bare uheldig og litt streng, men likevel.

 

Er det forresten noen som vet om det er mulighet for å feste PSU opp ned i kabinettet?

Det håper jeg virkelig det er, for min PSU er nemlig helt tett på den siden som venligvis er opp...da er det passe mye vits med de perforeringene :p

7608241[/snapback]

 

 

Microplex har vel som de fleste andre bedrifer i julen, en del som har fri. Og når mange har fri, så sitter nok en del av dem å shopper rundt på nettet. Jeg tipper du har pakken ganske kjapt etter nyttår. De gangene jeg har handlet med Microplex så har de vært meget kjappe.

 

De fleste Lian Li kabinett har avtagbar PSU festeplate, slik at du kan snu og vende som du vil.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bestilte for første gang fra Microplex i går. Opprettet Bedrifts konto og bestilte

lian li v3 kabinett og 3 overgang til viftene. Fikk så bekreftelsen på mail og stusset over portoen, og at de ikke pakket de bitte små ledningene sammen med kabinettet eller tapet de fast.

 

Sender daglig masse bedrifts pakker fra jobben så jeg kan en del av satsene til posten.

 

7 kilo og ca 60/70 cm3 i str skulle bli noe slikt som max 150 kr fra Sarpsborg til Drammen. Men totalen ble på 280kr. Og av det utgjorde de små kablene 75kr

som er minstesatsen, og så tar de i tillegg MVA på portoen. Steike meg 95 kr for 3 små dutter.

Sendte en mail og forklarte det og sa at jeg håpet at de kunne fikse ledningene sammen med kabinettet så vi slapp unna med 1 kolli. Men det var for sent, hehe.

 

Men men de pakket og sendte det samme dag i hvert fall. Men portoen fra Microplex er dyr.

Er litt usikker på hvordan det fungerer når du bestiller som priv person og får det som service pakke, mulig litt billigere men det tar vel fort en 3-4 dager før varene kommer?

 

God Helg.

Lenke til kommentar

Har litt å lære ennå skjønner jeg,hehe. Har faktisk aldri sjekket om vi legger på mva på porto når vi sender,varene er en ting , men porto, trodde 75 kr var 75 kr.

Tror ikke det er mva på porto fra f.eks komplett når jeg fikk alle delen derifra.

 

Anyway synes fortsatt det var dyr porto fra microplex,siden de ikke gadd å sende de små kablene sammen med kabinettet.,men som egen kolli. Hadde ikke kostet

de en tåre Men pytt sann, nå er kabinettet oppe og går... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...