Gå til innhold

Utnytting av RAM i win98


azidpuppie

Anbefalte innlegg

Hei,

har bestilt ny pc, en rå jævel i forhold til det jeg har nå.

 

På grunn av at jeg kjører en del musikkprogram som er kompatible med windows98, vil jeg helst ikke bytte til XP.

 

Men så har jeg hørt av noen venner at windows98 ikke utnytter mer enn 128mb RAM eller noe sånt, og at det er kjempegrunn til å skifte til XP. Da jeg snart sitter med 512mb DRR ram, føler jeg at jeg kanskje må ta dette til etterretning.

 

Lurte derfor på om noen kunne bekrefte/avkrefte denne påstanden, gjerne med begrunnelse som jeg kan slå i bordet med.

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

quite:

----------------------------------------

Tror win98 SE støtter 512, "vanlig" 98 støtter visst bare 256...

----------------------------------------

Slelv etter alle microsoft updater? Jeg har vanlig 98 og 384mb ram. I "system" står det 384, mne bruker den bare 256mb? hvordan får man den til å bruke alt i så fall?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-23 14:04, skrev P@rm@nn:

quite:

----------------------------------------

Tror win98 SE støtter 512, "vanlig" 98 støtter visst bare 256...

----------------------------------------

I "system" står det 384, mne bruker den bare 256mb? hvordan får man den til å bruke alt i så fall?


Win98 bruker nok hele området, men er kjent for å administrere dårlig - men 384 mb skulle være greit.

 

Jeg brukte TweakAll før ( for å hjelpe på ), men har gått over til RamBooster. Har lagt swapfila på egen partisjon, med fiksert minimum 500mb, men ikke fiksert maximum ( bruker 384 mb ) - dette + rambooster = tydelig forbedring.

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-11-23 14:28 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...