- mOtz^ - Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Hei Prøver å innstalere bredbåndstelefoni hjemme nå. Problemet er at når jeg ringer så kan folk høre meg, men jeg kan ikke høre dem. Jeg har koblet alt riktg, og internett fungerer. Ringte nettopp Telenor og fikk beskjed om at alt skulle funke til min router, men da måtte jeg oppgradere til en ny firmware (versjon 2.02.7, eller no(husker ikke helt hva han sa)) Noen som vet hvor jeg finner denne firmware henn? Endret 28. desember 2006 av biiig.no Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Det finnes sikkert 10 forskjellige versjoner av WRT54G. Les på pakken og finn din i denne listen: http://www-no.linksys.com/servlet/Satellit...FVisitorWrapper Det falt deg kanskje ikke inn å gå inn på www.linksys.com? Edit: fixed url Endret 28. desember 2006 av DrPhlux Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Den listen er sjekket. men om jeg oppdaterer utifra den, får jeg ikke versjon 2.02.7 som han fra telenor sa ville fungere. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Har du koblet modem - telefonadapter - router? Det funker ihvertfall fint her. (Linksys Wrt54G v.2 med hyperWRT firmware) Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Har koblet modem - router - telefonadapter (i en ledig porti router). Var slik det stor på innstalasjonsark som følgte med. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Okei, jeg ville prøvd sånn som jeg har gjort. Slet med å få det til sånn som du har satt det opp her og Lenke til kommentar
butare Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Hei Prøver å innstalere bredbåndstelefoni hjemme nå. Problemet er at når jeg ringer så kan folk høre meg, men jeg kan ikke høre dem. Jeg har koblet alt riktg, og internett fungerer. Ringte nettopp Telenor og fikk beskjed om at alt skulle funke til min router, men da måtte jeg oppgradere til en ny firmware (versjon 2.02.7, eller no(husker ikke helt hva han sa)) Noen som vet hvor jeg finner denne firmware henn? 7592771[/snapback] Hvilken linjehastighet har du? Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 5 Mbit inn - 500 K ut Hva har det med saken å gjøre Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Den listen er sjekket. men om jeg oppdaterer utifra den, får jeg ikke versjon 2.02.7 som han fra telenor sa ville fungere. Hvilken versjon finner du hos linksys da? Du skjønner sikkert at hvis numret er høyere, så er helt sikkert fiksen du trenger inkludert Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Hos meg fungerer det helt bra, men jeg har koblet telefonadapteret til modemet, og routeren til telefonadapteret. Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 OK. Da må jeg bare få tak i en ekstra nettverks ledning til. Prøvd å oppdatere routern med masse forskjellige firmware`s nå, så gir opp det snart. Lenke til kommentar
butare Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 5 Mbit inn - 500 K ut Hva har det med saken å gjøre 7592911[/snapback] Det er klart at hastigheten på linjen har noe å si på kvaliteten på voip. Men din hastighet burde holde mer enn nok. Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Nå har jeg fått kobla det slik: modem - telefonadapter - router - data _____________| ___________telefon Internett fungerer, men lampen SIP på telefonadapteret lyser ikke(noe som betyr den ikke er tilkoblet tjenesten), jeg får heller ikke summetone i telefonrøret, og kan dermed ikke ringe. Noe forslag? Endret 28. desember 2006 av biiig.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå