the_zombie Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Det er et telefonselgerfirma som driver og ringer meg stadig vekk, og lurer på om det er noen måte å sperre slik at jeg ikke kan se når de prøver å ringe meg Har k800i Lenke til kommentar
Star Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Dersom nummeret står registrert på deg selv kan du reservere deg mot reklame via telefon og post, HER Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 1: Prøvd å høre med selskapet som ringer deg, i en snill tone? 2: Prøvd å høre med selskapet som ringer deg, i en ikke fullt så snill tone? 3: Prøvd å rett og slett vært dritfrekk med selskapet som ringer deg? F. eks. utgitt deg for å være en annen person, og skal hente den de egentlig skal ha tak i, så lar du telefonen ligge der bare. Eventuelt satt på litt "heismusikk" (eller annen djevelsk dårlig musikk, Rabarba Strøsand, Mariah Carey eller Britney Spears) til de? Eventuelt kan du ringe Telenor/NetCom/hvem-det-nå-er-du-har-som-teleoperatør, og be de sperre nummeret for deg Lenke til kommentar
Campin Carl Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 gjør Dette med de, da holder nok opp med og ringe til deg Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Kjenner en fyr som ble oppringt av en telefon selger. Da selger spurte ett vedkommende, sa han: Vent litt så skal jeg hente han... Han la telefonen i oppvaskkummen og gikk og hentet startpistolen (brukes for å trenne hunder på gever skudd, løskrutt). Han la pistolen i kummen og fyrte av Vil tro han ikke ble plaget av den telefon selgeren noe mer. Om han har hørselen i orden dah Lenke til kommentar
NyZeta Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg har meldt meg ut av reklameregistrene igjennom brønnøysundsregistret. De skjeldne gangene jeg blir ringt opp spør jeg høfflig: - Har jeg kundenummer hos dere ( De, som ved din samtykke, har telefonnummeret ditt har like vel lov å ringe vet dere) - Hvis vedkommende har dette og jeg vet at jeg har meldt meg inn hos dem, ber jeg dem ganske enkelt om å ikke inkludere meg i disse ringelistene da jeg ikke ønsker å bli oppringt. Neste skritt er: - Hvor lenge siden er det dere oppdaterte listene deres mot brønnøysundsregistrene. (3 måneder er maks) Så kommer grillen: - Hva var navnet ditt igjen sa du? - Kan jeg få organisasjonsnummeret ditt? - Hvem er din overordende? Somregel blir de veldig forsiktige her og oppgir av og til faktisk alt det jeg ber om. Og da har jeg med glede sendt en hyggelig mail til BSreg. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Siden jeg registrerte meg i Brønnøysundregistrene, er pågangen av telefonselgere fint liten. Og i de aller fleste tilfeller der noen likevel ringer, blir det raskt til at vi ønsker hverandre en fortsatt fin dag. Det vil si at selger respekterer mitt 'ikke interessert', sagt på en høflig måte. Men jeg har lastet ned kurs for å terrorisere telefonselgere, så dersom en som ikke skjønner når det er på tide å gi seg, ringer, har jeg planene klare. Har ikke registrert mine mobilnumre ennå, men har omrent aldri hatt selgere på tråden på mobilen. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Har stadig vekk et par frekke jævler som prøver å gi meg sokker til 0 kr + porto, til tross for at jeg har registrert meg mot sånt i BSreg. Er du uheldig og havner på listene til "feil" telefonselger, så har du han/hun/det på tråden til krampa tar deg! Har vært rimelig nære å steppe opp på døra til vedkommende privat i et forsøk på å selge høyst groteske greier pent innpakket, men det begynner faktisk å bli så mye som 2 måneder siden sist jeg blei tilbudt ett par bomullssokker for bare 39,50 i porto. Har klaga til BSreg 2 ganger på samme firma, og fikk beskjed om å ikke ringe flere ganger om samme feil(!) etter andre gangen. Neste gang melder jeg vedkommende selger inn i "Gøy fra anus og andre kroppsåpninger" hvor vedkommende 100 % sikkert vil motta vårt månedlige bidrag til en interessant tilværelse. Lenke til kommentar
Overdrive Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 En kommentar som har funka for meg i mange situasjoner, og da har de faktisk ikke ringt opp igjen senere, er å spørre: "Hyggelig å prate med deg nå, men jeg har det litt travelt akkurat nå... Kan ikke jeg bare få nummeret ditt så kan jeg ringe opp igjen etterpå..?" :!: Det har kommet mange kreative svar på den En venn av meg ble lenge plaget av en sånn selger så han gjorde en liten sak mot han sånn at han ikke ringte opp igjen: Selgeren ringer: Ja hei du det er (f.eks) Børre Andersen fra (f.eks) Norsk Støvsugerforening. Er det (f.eks) Arve Juritzen jeg snakker med? Min venn svarer: Ja det er det, hva har du å tilby meg i dag? Selgeren begynner å legge ut om sine fantastiske og nymotens støvsugere som NESTEN ikke trenger deg til å hjelpe til og min venn hører nysgjerrig etter med noen "Ja" og "okei" og "Ja det var interresant" innimellom... Etter 5 minutters foredrag fra selgeren sier min venn: "Nå har du brukt 5 minutter av min dyrebare tid... har ikke du noe bedre å ta deg til? FOR JEG BRYR MEG OVER HODET IKKE! Røret ble hardt slengt på og han følte seg veldig mye bedre etterpå... :!: Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 lat som om du ikke forstår den dritt Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Her er ei ramse med mer eller mindre kreative forslag, som jeg har funnet på nettet. Det finnes også mer infame metoder enn de vist her: >Jeg har reservert meg mot telefonsalg - Her har du et sikkert kort, men det er lite moro. Bruker du denne bør du ha dårlig tid, for da får du bare et unnskyld til svar. >Si at du også jobber som telefonselger, men at du ikke blander jobb og privatliv. Siden telefonsalg er jobben din og at du nå er privat kan du dessverre ikke kjøpe noe. >Beklager, han/hun er ikke hjemme - Kan være grei å bruke dersom du blir "tatt på senga" og vil ha en ny sjanse til å vise hva du kan. >Påstå at de ringte i går også og at du da sa nei. >Lat som at du ikke hører noe, bann for deg selv over den drittelefonen du fikk av svigermor som ikke duger til noe og legg på. >"Taushet er gull" - Gi blaffen i å si noe. Krever stoppeklokke og notatblokk. Se hvor lenge de gidder å holde linja når de ikke får noen som helst respons. >Sjekk opp selgeren. Blir ekstra moro hvis selgeren er av samme kjønn. Hvem vet, kanskje du har flaks... >Lek Jeopardy - Avbryt selgeren med "Hva er ...?" om alt mellom himmel og jord hele tiden og se om han/hun mister fatningen. >Lat som at du noterer selgerens navn (be han/hun artikulere/stave det og spør om adressen og telefonnummeret, fødselsdato, navn og adresse til foreldrene etc. Ikke fortell hva du skal bruke det til (evt. si at "det finner du ut"...) og si at du ikke vil gå videre med samtalen før han/hun gir deg disse opplysningene. >Si at du er så glad for telefonen fordi du sårt trenger noen å snakke med om dine personlige problemer. Grei ut i det vide og breie om psykiske dilemmaer og intime betroelser. >Spør "hva trenger jeg det til?", kombinert med "hva så?". Selgere blir fort vippet av pinnen når det kommer spørsmål som ikke håndboken deres forklarer. Får du selgeren på defensiven, krev et unnskyld før han/hun legger på. >Bruk "kunden har alltid rett-prinsippet" og kveruler! >Når selgeren presenterer seg, be han/hun gjenta navnet sitt, hvorpå du sier "beklager, da har jeg ringt feil". >Spør om holdbarhetsdatoen (som selvfølgelig ikke er god nok) (PS. Alt har en holdbarhetsdato, selv de merkeligste ting.) >Spør om å få snakke med en annen. (Hele tiden, selvfølgelig, fordi du ikke liker væremåten på selgeren, eller at du mener at han/hun snakker med en nedlatende tone - Her kommer "kunden har alltid rett - prinsippet" tilbake.) >Si "hæ?" hele tiden. Forklar det iblant med at "jeg hører ikke hva du sier, jeg er nemlig blind" >Bli sur for at selgeren ringer nettopp til deg. Forklar det med at du er medeier i firmaet han/hun representerer og gi klar beskjed om at du ikke vil ha noen av de kvakksalverproduktene inn i ditt hus. >For hver påstand selgeren kommer med, si "kan du bevise det?". Vær skikkelig mistroisk! >Si til selgeren at "dessverre, jeg er døv, men send meg gjerne en fax". >Si "beklager, jeg har ikke telefon". Setter ut de fleste selgere. >Ingenting er så vanskelig som å identifisere seg selv gjennom telefon. Benytt denne fordelen ved å forklare selgeren at du ikke tror på at han/hun er den de sier (kan forklares med at du har mottatt en del sjikanerende samtaler den siste tiden). Be om en skriftlig bekreftelse fra sjefen deres om at de utfører det ærende de sier og avtal ny tid. Hvis de skulle finne bryet verdt å gjøre dette, kan du bruke neste samtale til å f.eks si at du har reservert deg mot telefonsalg (som egentlig er fy-fy å bruke, men her er den på sin plass). >Vær skikkelig distrè. Begynn å nynn på en sang midt i samtalen, spør om noe han/hun nylig har forklart, kom med påstander rundt produktet som er helt på jordet (f.eks. at skrapeloddene de selger lukter så vondt), virk allikevel interessert før du tilslutt sier surt at "nå har jeg allerede sagt nei tre ganger, hvor lenge skal du mase??" >Lek spillegal. Prøv å start et veddemål med selgeren om produktet, slik at du ikke kan tape. Si at du vedder på at han/hun ikke kan få deg til å kjøpe produktet. Hvis selgeren taper, får du produktet gratis, og hvis du taper kjøper du to. Selgeren skal ha ganske mye selvtillit for å bli med på et slikt veddemål. >Si at du i utgangspunktet ikke er interessert, men dersom selgeren klarer å fremføre salgsbudskapet som et rim, skal du vurdere det. Vær kritisk og pass på at selgeren får med alle nødvendige opplysninger i rimet. Har du med en besserwisser å gjøre kan du dra litt på det å be han/hun om å lage limericks o.a. ut av salgsteksten. >Forklar at du nettopp har kjøpt et slikt produkt og at du var veldig misfornøyd med det. På spørsmål om hva som var galt svarer du naturligvis at det ikke tålte å bli kjørt i vaskemaskinen e.l., noe produktet naturligvis ikke skal tåle. Forklar det med at du har små barn og at du derfor er nødt til å kunne vaske alle gjenstandene i huset i vaskemaskinen. >Dersom selgeren prøver å prakke på deg et abonnement for et blad, si at du er blind, men kunne godt tenke deg et eksemplar i blindeskrift. >En annen vri som kan brukes dersom en selger vil "gi" deg et abonnement på et blad er å skjelle de ut fordi de har så dårlige horoskoper! (Eller at du ikke liker at det er så mye reklame, for den saks skyld!) >Mange selgere har den provoserende uvanen at de tiltaler deg ved fornavn. Så når selgeren ringer og sier "Hei <ditt navn>, hvordan har du det?", svarer du "Jo takk, jeg har det bra! Hvordan har DU det??" (Simpelthen vri fokus over på selgeren, det sier nok ikke håndboka deres noe om!) >Si at du er student. Allerede her skal det ringe en varsellampe hos selgere med samvittighet (les: nybegynnere). Selgeren fortsetter selvfølgelig å mase, hvorpå du kan avbryte ved å forklare at når du har gjeld oppover ørene er det deg revnende likegyldig om rotorbladene til luftambulansen trenger oljeskift eller om lille Ming Ming trenger nye vintersko. Selgere forventer nemlig alltid samvittighet hos "kjøperen"... >Spør hvem det er som ringer, bli forbanna/høyrøstet, si at du har reservert deg mot telefonsalg og at dersom han ringer en gang til vil han bli anmeldt til politiet. >I lys av de nye telefonterror-tjenestene (lur en venn, spøkebonde etc.) man kan bestille via text-tv, avisannonser og internet er det jo helt naturlig å anta at dette er en slik telefon. Svar noe lignende "Ha ha, jævlig morro" (i et surt tonefall) og sleng på. Mange selgere ringer opp igjen, og da kan du jo se hvem som er staest? >Telefonselgere kjenner ofte sin besøkelsestid. Å kaste bort tid er å kaste bort penger. Se derfor hvor lenge du klarer å holde en selger på tråden selv om du har gjort det klinkende klart at du ikke kommer til å kjøpe noe. Er det en selger av det motsatte kjønn så kan du etter litt trening se om dine flørtekunnskaper har rustet eller om de er ved god form! >Si til selgeren at du er psykolog og gjerne vil vite hvordan selgeren "føler" at jobben er. Spørsmålet er selvsagt ut fra en rent faglig interesse. >Dersom stahet og utholdenhet er blant dine sterkeste (?) sider, unnskyld deg med at du må legge sønnen din / at du må lufte hunden e.l. og at selgeren godt kan ringe deg en annen dag. Deretter gjentar du prosedyren i det uendelige... >Dette kan du si til telefonselgere som selger billige telleskritt: "Jeg ringer så lite at telefonregningen min ikke blir mindre uten at du reduserer abonnementsavgiften". 90 % blir svar skyldig... >Dette kan du si til selgere som forsøker å selge mobiltelefonabonnement: "Jeg har fri mobiltelefon gitt av min arbeidsgiver". >Vær skikkelig interessert. Snu om ved å spørre "det er vel ingen andre som har fått dette tilbudet?" Svarer selgeren at du er den eneste, påstår du at han/hun lyver - og blir forbannet. Svarer selgeren at også andre har fått tilbudet, blir du fornærmet. Tør du å strekke det ekstra langt, så starter du da å gråte i skuffelsen over å ha fått vite at du ikke er alene om å ha fått fantastiske tilbudet. Noen av metodene kan nok med hell brukes i vanlige butikker overfor pågående selgere, eller selgere som vil selge bullshit. Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Det enkleste er å reservere seg mot telefonsalg, de få som ringer meg nå(fordi de ikke har oppdatert listene) sier jeg bare "vell, nå har det seg slik at jeg har reservert meg mot telefonsalg...." da sier de som regel "oi, beklager!" og leggerpå, fordi får de nok saker mot seg om at de ringer folk som har reservert seg kan de miste løyvet til å drive telefonsalg. Skal du plage dem, er jo "vent litt..." og så legge fra seg telefonen helt klart best, eller å spørre og grave om ting og hale ut tiden, det koster dem penger, og de fleste selgere jobber på kommisjon så de taper potensielt salg for hvert minutt du klarer å holde dem på tråden.... Kom på noe morro når jeg leste posten over, bli fornærmet av å bli tiltalt med fornavn. Min bestemor hadde en god en der hihi, ble ganske så irritert på selgeren, hun kjente han jo ikke godt nok til å bli tiltalt med fornavn! Endret 30. desember 2006 av Dipso Lenke til kommentar
hernil Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) har prøvd å snakke fransk til dem noen ganger, tar ikke lang tid før de legger på da nei ellers så har vi søstra mi sin for en tid siden: nei mamma er på ferie i syden i 12 uker hun! Endret 30. desember 2006 av hernil Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 har prøvd å snakke fransk til dem noen ganger,tar ikke lang tid før de legger på da nei ellers så har vi søstra mi sin for en tid siden: nei mamma er på ferie i syden i 12 uker hun! 7606861[/snapback] Fransk er nok effektivt, bien sur! Og tenk på de som snakker samisk! Videre har vi en del som snakker f.eks urdu, somalisk, polsk, bosnisk, vietnamesisk, osv. Sjansen for at selgeren behersker de språkene er fremdeles liten. Og skulle selgeren svare på tiltale, er det bare å bruke språket videre, kombinert med andre fremgangsmåter i denne tråden. Lenke til kommentar
Campin Carl Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg skriver Hansen istedet for mitt eget etternavn selger: er dette hos Fru Hansen? pappa: nå hu har je skutt og gravd ned bak låven min dagen etter er det mamma som tar telefonen selgeren spør ekstremt forsiktig: er...er ...er Fru..Ha-Ha-Hansen der? Lenke til kommentar
lostdisk Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Når selgerene ringer meg så pleier jeg å putte tlf i munnen på hunden min. dette er noe som funker bra. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Hvordan kan man sperre mobilen mot vanlige tlf numre? Det er et kvinnemenneske som plager meg Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 *snipp* 7604795[/snapback] morsomt å flørte med telefon selgere Lenke til kommentar
ModdeRusk Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Tror det er fint lite man kan gjøre for og unngå å bli oppringt av telefonselgere... Jobber selv som telefonselger, og det er veldig mange som blir sure å spørr hvor jeg har fått nummeret dems fra, også veldig mange som sier de har reservert seg mot telefonsalg.. Hvis man blir ringt opp av samme folka ofte, er det bare fordi selgerne ikke merker deg som "ikke interessert" Lev med det (Vil gjerne si takk til alle dere som har så sinnsykt my tull å si, det som gjør jobben litt interessant) Lenke til kommentar
MobHem Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Er ikke mye plaget av selgere, men av og til dukker det opp en samtale. Pleier å si "IKKE INTERESSERT" i et helt tørt toneleie, for så å legge på umiddelbart. Fungerer hver gang. Tror trikset er å ikke høre på hva det er de sier innledningsvis, kjør på med en total avvisning av vedkommende, om ikke annet så er det en god trening på å si nei til plagånder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå