Gå til innhold

Micro test: Zalman Real Surround Headphones

AndersT2

Anbefalte innlegg

zmrs6fmic_380.jpg

Jeg har egentlig vært litt nysjerrig på disse en stund. Og når mine nåværende hodetelefoner tok kvelden, så tok jeg å kjøpte meg en med mic.

Jeg skal ikke skrive så altfor mye om disse, annet en at jeg var meget skuffet. Men forventningene var heller ikke altfor store siden prisen var såpass lav, 379,- (De fås billigere andre steder enn hvor jeg kjøpe dem: Prisguide)

Hodetelefonene er ikke spesielt gode å ha på. Men det gjør ingenting for lyden er rett og slett møkk. Den er hard og jævlig. Det er null bass, lyden har ekstremt mye og skarp diskant, noe som gir en lyd som skjærer i ørene.

Jeg prøvde en liten runde i BF2, og jeg hadde vondt i ørene etterpå. Og lyden var ikke spesielt høy heller.

Men den gir faktsik følelsen av surround, bedre enn min gamle Philips HP890. Men det skulle vel bare mangle med alle de elementene. Jeg hørte flyet fly troverdig bak min rygg.

På musikk kan jeg rett og slett si, ta frem gitaren og spill selv, samme hvor flink du er så vil det høres bedre ut enn med disse på. Kjøp heller ett sett til 50,- og bruk til musikk ved siden av.

Jeg ELSKER :love: film. Så jeg måtte bare prøve , men ville ikke sette på T2 eller noe slik, så jeg tok Bad Boys II som var innenfor rekkevidde. Jeg hoppet til biljakten noen minutter inn i filmen. Og fytti H****** så dårlig lyden var. Ingenting hørtes realistisk ut, selv om noe surround effekter kom frem. Men stemmer, musikk, eksplosjoner, maskin gevær hørtes forferdelig ut.

Disse hodetelefoene må ikke brukes på noe annet enn spill, men helst ikke der heller.

Zalman, fortsett med det dere kan, lag kjølere, ikke lyd

Positivt:

+God Microfon som ikke sitter fast, kan dermed brukes utenom

+Gir surround effekter på en god måte i spill

+Pris

+Nesten ok på spill

Negativt:

-Lyden er skarp

-Gjør vondt i og utenpå ørene

-Stygge :D

-Utrolig dårlige på musikk :no::no::no:

-Utrolig dårlige på film :no::no::no:

-Gjennomgående dårlig lyd

-De suger. Punktum.

Jeg gleder meg til jeg får mine Sennheiser 595 i posten i morra.

(Nå har jeg brukt Sennheiser sine en stund, og de er utrolig bra. Punktum)

EDIT: Link til Prisguide. La til litt om Sennheiser sine.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...