Erik J. Nilsen Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Det begynner å bli en stund siden forrige klassiker fra Abit. Er den gamle kjempe omsider tilbake på rett spor? Les mer Lenke til kommentar
SwissChesus Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Leste raskt gjennom denne. Har alltid likt Abit og ser frem til å bygge en Core Duo 2 maskin i løpet av '07. Ser på det som Veldig positivt at dere har tatt med Linux støtte i regnestykket. Hadde vært digg om det ble en fast post i alle tester dere gjør... Keep up the good work! //Swiss Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Bra test, nok en gang! Skal man ha nytt HK til 775, kommer man vel ikke unna EVGA nForce 680i SLI.. Tror jeg ville ha valgt det over dette kortet fra Abit, eller eventuelt det nye kortet til Asus (husker ikke i farta hva det het) som også benytter 680i brikkesettet. Eller så kortet bra ut, liker å ha power/reset knapp på kortet. Lenke til kommentar
expose2k Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 ASUS Striker Extreme Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Vil alltid være ASUS for min del. Men ser at Abit har begynt å virke litt mere seriøse. En godt kort.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Ser på det som Veldig positivt at dere har tatt med Linux støtte i regnestykket. Hadde vært digg om det ble en fast post i alle tester dere gjør... Keep up the good work! //Swiss 7592352[/snapback] Jeg skulle til å kommentere det samme. Glimrende at det blir tatt med for oss som bruker Linux enten alene eller sammen med Windows. Håper det blir en egen post under tester fremover. Godt jobbet! Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 ASUS Striker Extreme 7592588[/snapback] Jepp, det var kortet jeg siktet til. Får håpe vi får se test av det også! Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 ASUS Striker Extreme 7592588[/snapback] Jepp, det var kortet jeg siktet til. Får håpe vi får se test av det også! 7593659[/snapback] Vi jobber med å samle inn div 680-baserte kort, så det er absolutt en mulighet. Lenke til kommentar
smy Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 hvordan blir dette mot Asus P5W64-WS PRO egenlig.Det skal klokke bedre også. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Har dessverre ikke tilgang til dette kortet, men har testet lillebroren (uten fire PCIe-porter), og det stoppet vel rundt 420 MHz. Det hadde dog mindre spenning tilgjengelig. Lenke til kommentar
smy Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 såg test der kjøre rett på 500 uten problem Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Bra test, men noen måneder for seint ute etter min mening. En ting jeg har litt lyst til å nevne som ikke fremkommer av testen, er at Abit er utrolig treige da det kommer til utvikling av nye Bioser. I tillegg har kortet ingen god quadcore support noe jeg mener bør være et viktig pkt i en test i dag. Dette kan komme med nyer e bioser. Videre er det ingen selvfølge for alle å kommer over 400 FSB. I denne tråden på XS er det like mange som ikke kommer over 400 FSB som over. Mitt kort stopper på 418. http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=115839 Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Fin test. Leser mange HW tester pr. mnd., og det som slår meg er at nesten ingen omtaler droop. (med ett par hederlige unntak) Droop er, etter min mening, det største hinderet for å nå høye og stabile OC. Når man anmelder et high-end kort som dette synes jeg denne egenskapen er såpass viktig at den bør omtales. Ikke er det spesielt vanskelig å teste det heller. mvh r.- Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) noen som vet hva man skal bruke den molex kontakten til nedenfor pci slottene ? Den store lille Abit AW9D-Max tråden Endret 28. desember 2006 av Exentler Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Hva var Abit's forrige klassiker? Epz. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 noen som vet hva man skal bruke den molex kontakten til nedenfor pci slottene ? Den store lille Abit AW9D-Max tråden 7595597[/snapback] Sikkert noe på HKet som trenger ekstra "power", uten at jeg vet hva, men ser for meg at HKet kanskje trenger ekstra strøm dersom man benytter SLi. FireWire og USB2 er vel også mulige kandidater. Selv har jeg hatt noen Abit kort gjennom tiden, fellestrekket for alle var at det var ett eller annet på kortet som var trøblete(eller umulig) å få til å fungere, samt endel drivertrøbbel. Oppsiden med Abit HKene var at de var helt enestående å overklokke med, det var en stor opptur å kunne OC uten tape I dag har vel de fleste kort en eller annen overklokkingsfunksjon(kanskje med unntak av Intel kortene), så kravene er vel litt høyere. Ellers OCer jeg ikke lengre og har derfor Asus kort, tror faktisk aldri jeg har hatt nevneverdige problemer med dem. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 I tillegg har kortet ingen god quadcore support noe jeg mener bør være et viktig pkt i en test i dag. Dette kan komme med nyer e bioser. Videre er det ingen selvfølge for alle å kommer over 400 FSB. I denne tråden på XS er det like mange som ikke kommer over 400 FSB som over. http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=115839 7594288[/snapback] Quad-support er på plass - abits side Ang overklokk, så er det ingen kort som er garantert noen ting som helst, så vi hadde et klart godt eksemplar hos oss. Leser mange HW tester pr. mnd., og det som slår meg er at nesten ingen omtaler droop. (med ett par hederlige unntak) Droop er, etter min mening, det største hinderet for å nå høye og stabile OC. Når man anmelder et high-end kort som dette synes jeg denne egenskapen er såpass viktig at den bør omtales. Ikke er det spesielt vanskelig å teste det heller. 7595584[/snapback] Det er litt begrenset hvor mye man egentlig kan skrive om kun overklokking i en slik test, men jeg skal prøve å legge med en liten notis på det i framtiden. Måle droop sikkelig er dog ikke gjort like enkelt, spesielt ikke om du må stole på softwareavlesninger Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Hva var Abit's forrige klassiker? Epz. 7597757[/snapback] Det tror jeg var BX133-RAID socket 370 kort for PIII og KT7A-RAID for Socket A. Etterpå har de liksom ikke helt fått det til. Dog hadde de en hit med NF7-S 2.0 Socket A. Ser ut til at Asus gjør sakene sine bra om dagen og at DFI er litt sene med release av kort. Nå mener jeg å a hørt for lenge siden, at DFI knabba de 2 beste designerne til Abit. (dette er 3-4 år siden) Dette kan nok stemme! For etter dette har de ikke gjort noe annet enn å betale en en gamer-kid for å putte noen fancy stickers på eskene sine. Endret 29. desember 2006 av Bofur Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 IC7-MAX3 var heller ikke noe dårlig kort, tvert i mot, men P4C800-E til ASUS var litt bedre Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 IC7-MAX3 var heller ikke noe dårlig kort, tvert i mot, men P4C800-E til ASUS var litt bedre 7599435[/snapback] IC7 serien var fantastisk i sin tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå