Gå til innhold

Bytte hovedkort for et nytt grafikk kort?

FeddeLeGrand

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er helt noob innen pc og trenger masse hjelp da jeg skal oppgradere pc'en min.

Først av alt skal jeg et bra grafikk kort som er ihvertfall er bedre en ATI x600, som jeg har nå. Men spørsmålet mitt er: Trenger jeg å bytte hoved kort for å utnytte bedre grafikk kort enn det jeg har? Hoved kortet mitt støtter PCI- Express, men jeg har hørt at grafikk kortet blir ikke bedre enn hoved kortet.

Jeg skulle gjerne sagt navnet på hoved kortet, men jeg har ikke peiling, hvor står det? Jeg må vel også vite hvor mye strøm dataen har, hvor står det?

HJELP :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har AMD Athlon64 3700+ og 512x2 mb ram. Jeg skal oppgradere ram til 3 gb. vil cpu påvirke dataens kajpphet og stabilitet?

7592391[/snapback]

3GB ram hørtes ut som veldig bortkastet med mindre du kjører en database server. 2GB er vel omtrent .5GB mer enn noe spill + + bruker pr. i dag.

CPU vil påvirke maskinens kjapphet ja.

Lenke til kommentar

Det er kjekt med 2 GB når du bruker Vista, men til XP trenger du ikke noe mer enn det.

Har selv en Athlon 64 3700+, og det holder for meg og mine krav til ytelse i spill, sammen med et 7800GS. :)

Så du kan trygt bruke resten av innholdet i maskinen din når du oppgraderer skjermkortet ditt.

Lenke til kommentar

Spill som FEAR og BF2 nyter godt av litt mer enn 1GB. Med BF2 ligger minneforbruket hos meg på rundt 1.1GB , FEAR med alt på max. kan komme helt opp i 1.3GB. Jeg har heller ikke masse programmer som ligger og tar opp plass i bakgrunnen, bare virusscanner, og IRC-klient.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...