Gå til innhold

Hvordan foregår kjøp på ebay?

mr. fotball

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart gjøre mitt første kjøp på ebay, og er litt usikker på hvordan selve kjøpsprosessen foregår. Det hadde vært veldig fint hvis noen kunne forklart litt hva som skjer etter at jeg byr på en auksjon og vinner. Jeg kommer til å bruke paypal til å betale med.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får som regel en invoice til mailen din som spesifiserer totalbeløpet. Derfra er det bare å trykke "pay now" , så ser du en oversikt over summen, sjekk at det er riktig, og et par trykk til er det gjort. Veldig enkelt.

Endret av Ø.B.
Lenke til kommentar

Det som skjer når du skal betale er at du får to alternativer.

Hvis du ikke har en PayPal-konto fra før får du alternativet å lage den. Dette gjør du ved å fylle ut et skjema med navn/brukernavn/passord/kontonummer. Hvis du har PayPal fra før er det bare å spesifisere at du skal bruke denne kontoen til å betale med, og klikke på neste. Etter dette er det bare å sjekke at opplysningene er riktige (kjøpssummen og riktig kortnummer), også klikke neste en del ganger.

Mitt inntrykk av PayPal er også at det er veldig trygt. Selger får ikke vite noen av dine personlige opplysninger, så derfor minsker sjansen for å bli svindlet. Det er alikevel en god forhåndsregel å ikke kjøpe fra selgere med lite positiv feedback.

Litt vanskelig å forklare, men hvis du har et bankkort og en apes IQ er det ikke noe å bekymre seg for. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...