Gå til innhold

Styre WOW med Wiimote


Anbefalte innlegg

Sensorbaren har ikke noe send/ mottak da. Sensorbaren drar bare strøm fra det den er connected til. Man trenger faktisk en IR dongle for å dra nytte av IR funksjonen på kontrolleren. Det er sant som du sier at man ikke trenger IR dongle for å styre musa - men da skjer med bluetooth og via bevegelser av wiimoten fysisk.

7616723[/snapback]

Du kan bruke pekerfunksjonen, uten IR dongle. Har gjort det selv med Wii sensorbaren over PC skjermen. Prøv det, plasser Wii sensorbaren over PCen, koble Wiimoten til PCen, skru på Wiien, kjør Wiimote IR.PIE (eller noe lignende, har ikke GlovePIE her) og pek på skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

#57 - Most Viewed (This Week) - All

#1 - Most Viewed (This Week) - Video Games - All

#1 - Most Viewed (This Week) - Video Games - English

#55 - Most Viewed (This Month) - Video Games - All

#39 - Most Viewed (This Month) - Video Games - English

#4 - Top Rated (This Week) - Video Games - All

#3 - Top Rated (This Week) - Video Games - English

#78 - Top Rated (This Month) - Video Games - All

#32 - Most Discussed (This Week) - All

#3 - Most Discussed (This Week) - Video Games - All

#2 - Most Discussed (This Week) - Video Games - English

#29 - Most Discussed (This Month) - Video Games - All

#24 - Most Discussed (This Month) - Video Games - English

#4 - Top Favorites (This Week) - Video Games - All

#3 - Top Favorites (This Week) - Video Games - English

 

;D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Oki, trodde signalet ble for dårlig med bare det at det var lurt å ha dongle i tillegg - skal teste det etterpå. Wii står for tiden oppe i stua da det er litt større TV der enn her nede på rommet :)

7618314[/snapback]

 

Wiien min tror jeg har sensorbarer rundt omkring i hele stua. Du klarer deg med to små lyspærer over skjermen om du er helt desperat :p

 

Sensorbaren til wii mottar ikkeno, og sender akkurat samme lys som lyspærer, fjernkontroller, ol. IR-dongle har du iallefall begrenset nytte av :)

 

Edit: Du har jo sikkert skjønt dette fra før, men det viktige poenget er at man må ha to IR-lys som er separert slik at wiimoten tror det er en sensorbar!

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

DeeTee, jeg bare lurer på en ting.

 

Med GlovePIE er det sjeldent jeg får kontrollen til å virke, akkurat som om den ikke skulle vært connecta. Den er kobla opp på bluetooth og virker bare noen ganger og til noen scripts, og det er ikke lett.

Har du noen forklaring/tips?

 

EDIT: Godt mulig noen har spurt om dette før i tråden, har ikke hatt tid til å lese gjennom hele. Tråssalt 4 sider. :)

Endret av Po[wP]ow
Lenke til kommentar
Oki, trodde signalet ble for dårlig med bare det at det var lurt å ha dongle i tillegg - skal teste det etterpå. Wii står for tiden oppe i stua da det er litt større TV der enn her nede på rommet :)

7618314[/snapback]

 

Wiien min tror jeg har sensorbarer rundt omkring i hele stua. Du klarer deg med to små lyspærer over skjermen om du er helt desperat :p

 

Sensorbaren til wii mottar ikkeno, og sender akkurat samme lys som lyspærer, fjernkontroller, ol. IR-dongle har du iallefall begrenset nytte av :)

 

Edit: Du har jo sikkert skjønt dette fra før, men det viktige poenget er at man må ha to IR-lys som er separert slik at wiimoten tror det er en sensorbar!

7623306[/snapback]

 

Ja, vet - fungerer jo med vanlige stearinlys også så :) Tenkte jeg skulle lage meg en trådløs sensorbar som gikk på batterier slik som de andre modderne har mekka, sånn at Wii fortsatt kan stå i stua.

Lenke til kommentar
DeeTee, jeg bare lurer på en ting.

 

Med GlovePIE er det sjeldent jeg får kontrollen til å virke, akkurat som om den ikke skulle vært connecta. Den er kobla opp på bluetooth og virker bare noen ganger og til noen scripts, og det er ikke lett.

Har du noen forklaring/tips?

 

EDIT: Godt mulig noen har spurt om dette før i tråden, har ikke hatt tid til å lese gjennom hele. Tråssalt 4 sider. :)

7623335[/snapback]

 

Tja, har opplevd det en gang faktisk. At samme om jeg connecta og hva jeg gjorde så sto alt bare helt stille. Dette var da med ekstrakontrollen, men den som fulgte med Wiien har det aldri skjedd. Men skjedde meg igår - og var fikset etter en kjapp reboot. Hva det var som gjorde dette - det aner jeg desverre ikke.

Lenke til kommentar
Po[wP]ow: Bruker du standard windows bluetoothdrivere? De funker veldig dårlig sammen med GlovePIE. Jeg har brukt Bluesoleil, det funker veldig bra sammen med Wiimotes og GlovePIE.

 

Bluesoleil: http://www.ivtcorporation.com/download/dow...ease_060728.zip

7625993[/snapback]

Nawh, jeg bruker billionton, installert fra CD som fulgte med usb'en

Endret av Po[wP]ow
Lenke til kommentar

Guiden fungerer helt toppers men jeg har noen problemer med gyroen, men jeg tror det kommer av at jeg ikke har Bluetooth adapter som er laget for usb 2.0. Bluetooth adapteret er temmelig gammel, mener å huske at det er laget for usb 1.1.

 

Kan noen si meg om det er det som gjør at gyroen ikke virker?

Har også noen problemer med at kontrollen er litt "laggy".

Lenke til kommentar
ow,02/01-2007 : 04:32]DeeTee, jeg bare lurer på en ting.

 

Med GlovePIE er det sjeldent jeg får kontrollen til å virke, akkurat som om den ikke skulle vært connecta. Den er kobla opp på bluetooth og virker bare noen ganger og til noen scripts, og det er ikke lett.

Har du noen forklaring/tips?

 

EDIT: Godt mulig noen har spurt om dette før i tråden, har ikke hatt tid til å lese gjennom hele. Tråssalt 4 sider. :)

7623335[/snapback]

 

Tja, har opplevd det en gang faktisk. At samme om jeg connecta og hva jeg gjorde så sto alt bare helt stille. Dette var da med ekstrakontrollen, men den som fulgte med Wiien har det aldri skjedd. Men skjedde meg igår - og var fikset etter en kjapp reboot. Hva det var som gjorde dette - det aner jeg desverre ikke.

7624655[/snapback]

Men nå får jeg ikke connecta den i det hele tatt.

Man skal bare legge den til på Bluetooth Devices, right? Også skal det virke?

Lenke til kommentar

Kanskje noe galt med bluetooth softwaren du bruker - eller at du har for gammel versjon av bluetooth ( tenker da på selve enheten ). Ellers kan du bruke bluetooth software som postet over her ett sted.

 

Bare trykke tast 1+2 så den kan bli detected - så skal den vises der ja. Om det ikke skjer noe da, kan du ta av batteridekselet og trykke på den lille røde knappen.

Lenke til kommentar
Kanskje noe galt med bluetooth softwaren du bruker - eller at du har for gammel versjon av bluetooth ( tenker da på selve enheten ). Ellers kan du bruke bluetooth software som postet over her ett sted.

 

Bare trykke tast 1+2 så den kan bli detected - så skal den vises der ja. Om det ikke skjer noe da, kan du ta av batteridekselet og trykke på den lille røde knappen.

7629876[/snapback]

Jeg får den opp i Bluetooth Devices.

 

Men når jeg åpner et script, så skjer det ingenting når jeg klikker 'Run'.

Så jeg får ikke brukt programmet, hjelper ikke med reboot.

post-77736-1167777773_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...