Medisinmannen Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Hei. Jeg har nå de 3 siste dagene reformatert pcen 4 ganger. Første fordi jeg skulle på lan. Alt funket intil jeg begynte å tweake den, https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=437565 . Noe med minnet tullet. Jeg reformaterte... Prøvde med Temp greien i en annen partisjon: crasja. Prøvde igjen; funket ikke! NÅ sitter jeg med windows xp installasjonen, "Installasjonsprogrammet formaterer" 0% og kommmer ikke videre. Har prøvd med både FAT32 og NTSC! Ingen ting funker! Hva skal jeg gjøre? Haster siden jeg skal ha venne lan ! Takker meget for hjelp! Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Regner med at du har enkel SATA disk som detekteres av både BIOS ved oppstart og av installasjonsprogrammet når du booter XP cden. Får du til å slette gamle partisjoner ? Slett alle og forsøk å installer XP til en helt tom dvs upartisjonert og uformatert disk. Når den spør om formatering velger du NTFS (quick) Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Jeg sletter alle de gamle partisjonene vær gang, så velger jeg størrelsen og trykker enter. Så har jeg valgt hurtigformatering med fat en gang, fat en gang, ntsc en gang. Skal prøve hurtig med ntsc nå. Testet harddisken med Seagate "seatools desktop" harddisken funker i følge testen! edit: SMART greier har vært av hele tiden... edit2: tenkte på pcen min: hva jeg har står i profil informasjon... OC har jeg 3700+ på 2.8ghz (1.425v), htt på 255 x 4, ram kjører på 200mhz Endret 28. desember 2006 av -PeeWee- Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg sletter alle de gamle partisjonene vær gang, så velger jeg størrelsen og trykker enter. Så har jeg valgt hurtigformatering med fat en gang, fat en gang, ntsc en gang. Skal prøve hurtig med ntsc nå. Testet harddisken med Seagate "seatools desktop" harddisken funker i følge testen! 7591831[/snapback] Ikke rart du har problemer. Du prøver å formatere PCen din som en ameriansk TV. NTSC er det amerikanske TV-formatet. Du må formaterer med NTFS. :!: Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) NTFS mente jeg edit: satt på "load optimised default" i bios. alt er på default, ingen OC Endret 28. desember 2006 av -PeeWee- Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 edit2: tenkte på pcen min: hva jeg har står i profil informasjon... OC har jeg 3700+ på 2.8ghz (1.425v), htt på 255 x 4, ram kjører på 200mhz 7591831[/snapback] Dette tyder på at maskinen er overklokket. Er den det? Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 "Oc har jeg". Ja den Var klokket, har nå såtte tilbake til orginalt. Prøver hurtig formatering med NTFS; hoppet opp til 20% og stoppet. dvdrommen lager ikke mer lyd. Den stoppet Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 "Kan ikke formatere partisjonen. Disken kan være skadet. Kontorler at stasjonen er slått på og riktig koblet til datamaskinen..." Du må velge en annen partisjon for windows xp" Faens dritt! Må jeg sende inn harddisken til netshop nå da? Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Testet enda en gang med SeaTools Desktop, denne gang full test, tok 10min: Failed. Må nok bare sende inn harddisken. Takker for hjelp. Har avlyst lanet og prøver å få tak i netshop, men de svarer ikke på telefon Edit: Skulle bare sende den ned, så får jeg en ny en om noen dager Endret 28. desember 2006 av -PeeWee- Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 "Disk formatert, testet OK" står det på netshop sin side. Vet ikke helt jeg... Fikk værtfall låne en harddisk med noen venner så jeg fikk ha lan . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå