Gå til innhold

[hwbot] info tråd. Les her!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Beklager dobbeltpost, men jeg synes det var den greieste måten og gjøre det på...

Etter en litt for lang pause så var det på tide og begynne igjen...

Tok nå og plukka frem en helt random pII 350Mhz jeg hadde liggende i en av skuffene mine, viste seg at denne prosessoren var ganske så overklokkingsvennlig, skru Vcore på maks (2,448V), og sett fsb på 150Mhz gir et pent resultat på 525,1Mhz, noe som er en fin 175Mhz overklokk, Og takket være dette får jeg endelig min første gullmedalje, hele 0,05Mhz over gjeldende gullscore :w00t:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Beklager dobbeltpost, men jeg synes det var den greieste måten og gjøre det på...

Etter en litt for lang pause så var det på tide og begynne igjen...

Tok nå og plukka frem en helt random pII 350Mhz jeg hadde liggende i en av skuffene mine, viste seg at denne prosessoren var ganske så overklokkingsvennlig, skru Vcore på maks (2,448V), og sett fsb på 150Mhz gir et pent resultat på 525,1Mhz, noe som er en fin 175Mhz overklokk, Og takket være dette får jeg endelig min første gullmedalje, hele 0,05Mhz over gjeldende gullscore  :w00t:

9515270[/snapback]

F*** det ble en trippelpost, slikt skjer når en trykker feil av rediger og ny post, beklager

Og da knuste en rekorden for 266Mhz celeron på hwbot, tidligere beste cpu-z score var 334Mhz, jeg økte den med letthet til 400Mhz på stock Vcore, mon tro om ikke denne vil lenger :hmm: Jeg begynner og like dette...

Synd en ikke kan forvente så særlig gode superPI scores med denne, hele 0kb L2 cache! ;) Men jeg gjør et 1m run nå, burde vel grabbe til meg gullet der også... ;)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Gratulerer med masse bra scores Pac-Man!  :thumbup:

9519134[/snapback]

Takker, har enda en wprime 1024m som skal lastes opp, Superpi 32M som skal kjøres (det får bli i natt, 32M på disse tar år og dag...), og så skal pifast kjøres, det burde gi meg tre gull til.. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Må si meg enig der pac-man. Kult når noen står på slik som deg....  :thumbup:

Målet er 50 gull?

9519346[/snapback]

Satser på og havne på topp 20 på vårt crew innen dagen er omme, mangler kun noen få poeng der...

men jeg satser på og havne på topp 10 (innenfor vårt crew selvfølgelig) så fort som mulig. Må bare få skaffet meg mer hardware...

EDIT1, fytti grisen den celeronen er villig, jammen meg så poster den ikke velvillig på 440Mhz også, jeg har allerede knust sølvmedaljen med denne prosessoren med over 100Mhz... Og jeg tror jeg enda kan få den høyere, jeg skal ha 200Mhz overklokk på denne før jeg gir meg, er jeg riktig heldig kan jeg klare 266Mhz overklokk, altså en overklokk på 100%, men da skal jeg være veldig heldig...

Ikke ille for en slapp celeron uten L2 cache og med en mikroskopisk kjøleribbe...

EDIT2: Da har jeg klart og finne maksen for denne cellyen: 460Mhz, den nekter og boote på noe høyere. (fikk til en "halvveis" boot på 500Mhz, posta og begynte og laste windows, jeg tror jeg har for lav spenning til cpuen...)

Noen som vet om Vmod til Asus P3B-F?

Så nå skal jeg bare få validert en ny cpu-z score på denne, orker ikke og fyre opp superpi og lignende nå, jeg har uansett gull der, Men er den stabil nok på 460Mhz så tar jeg superpi32M på den hastigheten, så tar jeg gull der også... ;)

Men nå legger jeg vekk denne cellyen for nå, men stay tuned: snart skal aspstein sin celly få prøve helvetesbenken min... ;)

EDIT3: Da har cellyen til aspstein gått gjennom helvetesbenken min, og reultatet var nedslående: kun 416Mhz, noe som gjør at jeg kun tar og laster opp en cpu-z score på den, og jeg setter heller inn den andre cellyen for et Superpi32M run.

Vil laste opp andre scores for aspstein sin celly når jeg går gjennom alle slot1 cpuene jeg har for en siste oppsamling for og sørge for at jeg har presset maksimalt ut av hver prosessor. Da passer jeg også på og få kjørt de siste benchmarksene.

Etter at det er gjort må jeg finne meg noe nytt og gå løs på, muligens det socket 370 hovedkortet mitt er noe tess likevel, vet jeg har det hovedkortet liggende ett eller annet sted...

Så da tar jeg kveld, og lar cellyen på 266Mhz ta et gull for meg mens jeg sover... ;)

(tar kun og kjører den på 400Mhz, så er jeg sikker på at den er stabil nok, men skulle det komme en jypling og tro han er noe kommer jeg og tar de scorene tilbake :thumbup:)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Ett lite spm, jeg prøver å finne litt info om hwbot, da jeg kun sitter i Linux er det litt vanskelig å kjøre diverse programmer(Har f.eks en Celeron 2.8 GHz, som lett kjører på 3.7) og burde ha mulighet til enda mere klokk. Men hvordan får jeg rapportert?

Forøvrig sitter jeg på en god del hardware, som burde være mildt sagt litt eksotisk :p

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ett lite spm, jeg prøver å finne litt info om hwbot, da jeg kun sitter i Linux er det litt vanskelig å kjøre diverse programmer(Har f.eks en Celeron 2.8 GHz, som lett kjører på 3.7) og burde ha mulighet til enda mere klokk. Men hvordan får jeg rapportert?

Forøvrig sitter jeg på en god del hardware, som burde være mildt sagt litt eksotisk :p

Ville satset på og spørre i hwbot forumet, jeg lurer selv litt på samme spørsmålet... Ville likt og kunne validere overklokker med linux...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Unnskyld for at jeg ikke gidder å bruke google, men hva er setfsb? Forøvrig kjører Windows dårlig på SPARC arkitektur :p

setfsb er et program som lar deg øke fsb hastigheten via windows...

Vet ikke om sparc arkitekturen ligger inne i hwbot sin database, men spør i forumet og de legger den sikkert til...

Fant forresten også noe som muligens kan godtas som verifikasjon av klokk under linux: link

Lenke til kommentar
Fant forresten også noe som muligens kan godtas som verifikasjon av klokk under linux: link

Hmm, den ga ut en eller annen streng, men tviler på at den er kryptert. Ikke får mann noe GUI greier man kan ta bilde av heller, så det blir nesten like dårlig som å skrive cat /proc/cpuinfo. Og for å nevne litt sparc greier, sjangsene er vel heller små for at dem legger det inn hvis det ikke ligger ute noe jeg kan validere med? Forøvrig er hastigheten hardkoda inn i openfirmwaren(går muligens an å endre på noen parametere der men).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sånn nå har vi lagt bak oss noen måneder med tekniske problemer på alle fronter.

Så nå er det bare begynne å benche for harde livet folkens!

Jeg har sittet å klødd meg i hodet nå i flere uker å glodd i php og html koder (sier seg jo selv at når du ikke har peiling overhodet på programmering at det ikke akuratt går fort), men nå skal det fungere igjen. Trenger ikke brukernavn i taggene lenger eller noenting.

Husk og å linke brukeren deres på hwbot med brukeren her fra forumet.

Happy times!

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 1 år senere...

Er det fortsatt liv i dette hwbot greiene?

Tror jeg har et par gamle WR´s jeg kunne lastet opp. Ser at det er mange gamle resultater som ligger ute, så da burde det være mulig å hente inn noen poeng på sånt.

Og er det poeng å hente på middelmådige resultater som 20k 06 og 14-15k vantage?

Lenke til kommentar
Er det fortsatt liv i dette hwbot greiene?

Tror jeg har et par gamle WR´s jeg kunne lastet opp. Ser at det er mange gamle resultater som ligger ute, så da burde det være mulig å hente inn noen poeng på sånt.

Og er det poeng å hente på middelmådige resultater som 20k 06 og 14-15k vantage?

..hm..dont think so:p

Men, fortvil ikke, ALLE scorer man legger opp teller, så gamle som nye,gode eller dårlige scorer, post det du har :)

post-42959-1242334897_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Alle HWbot scorer og apps er oppdatert i dag, hvis det er noen som har lyst så er det bare å legge opp nye scorer, gode eller dårlige ...ALLE scorer/resultater er bra.

Ikke så mye liv i OC Team Norway om dagen, men hvis noen har fritidsproblemer så kom igjen, finn fram all HW du har og kos deg med overklokking, og legg så ut scorene enten rett på HWbot eller i trådene her på forumet.

Lenke til kommentar
Alle HWbot scorer og apps er oppdatert i dag, hvis det er noen som har lyst så er det bare å legge opp nye scorer, gode eller dårlige ...ALLE scorer/resultater er bra.

Ikke så mye liv i OC Team Norway om dagen, men hvis noen har fritidsproblemer så kom igjen, finn fram all HW du har og kos deg med overklokking, og legg så ut scorene enten rett på HWbot eller i trådene her på forumet.

Jeg peiset på som bare det, men det syns ikke i den lista pga at jeg har 300 HW-boints allerede. Men de poengene havner likevel på team-kontoen, bare så det er nevnt...

Tror jeg i skrivende stund står for ca halvparten av alle poengene til teamet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...