Gå til innhold

[hwbot] info tråd. Les her!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Detta her så morsomt ut, muligens jeg må dra frem den eldgamle hardwaren jeg har liggende?

 

Vet jeg har et p3b-f hovedkort liggende her et sted, og jeg har en god samling diverse p2/p3, muligens jeg får hive den riggen opp igjen ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Detta her så morsomt ut, muligens jeg må dra frem den eldgamle hardwaren jeg har liggende?

 

Vet jeg har et p3b-f hovedkort liggende her et sted, og jeg har en god samling diverse p2/p3, muligens jeg får hive den riggen opp igjen ;)

8972152[/snapback]

 

etter og ha sjekket hwbot for hva som er høyeste cpu-z score med p2 400mhz ble jeg overrasket, den lå på kun 533Mhz, jeg vet min er god for 550Mhz lett, og det kun ved og stille fsb et hakk opp... Så nå må jeg få den riggen opp og kjøre...

 

 

EDIT: da var systemet oppe og kjøre,

nå krysser jeg fingrene for at det var installert os på den disken som sto i...

 

EDIT2:æsj det var ikke os på den disken,

må finne frem win2k cden jeg har liggende et sted...

Det positive er at jeg fikk posta uten problemer på 560Mhz! (140x4)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kom igjen folkens, nå har det værdt dødt her lenge nok!

 

Sommeren 2007 uteble og det syns jeg vi nå skal vise ved å klokke maskinene våre til døde....

 

Jeg har noen CPUer liggende, PII og PIII. Noen som har gode hovedkort til socket 370 og slot1 kan få de hvis de klokker de til døde og legger ut resultatene på hwbot. Pac-man?

 

Kom igjen, la oss ta igjen noen av disse andre tulleteamene.

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kom igjen folkens, nå har det værdt dødt her lenge nok!

 

Sommeren 2007 uteble og det syns jeg vi nå skal vise ved å klokke maskinene våre til døde....

 

Jeg har noen CPUer liggende, PII og PIII. Noen som har gode hovedkort til socket 370 og slot1 kan få de hvis de klokker de til døde og legger ut resultatene på hwbot. Pac-man?

 

Kom igjen, la oss ta igjen noen av disse andre tulleteamene.

9269212[/snapback]

 

Det p3b-f hovedkortet jeg har liggende skal visstnok være et godt klokkekort, var orginalt ment og gå i strupen på abit bh6, noe som den ikke klarte helt ifølge de reviewene som jeg finner på det kortet...

 

Men jeg kan gjøre et forsøk med de slot1 du har, hvis du vil sende det til meg, men jeg kan ikke garantere at jeg tar livet av de (selvom jeg sikkert skulle få til det også ;) ) Tenker jeg skulle få prøvd den berømmelige pin b2 modden på de eldste p2 jeg har liggende, det skal låse opp multiplieren...

 

Men jeg kan kun ta imot slot1 prosessorene, siden det eneste socket370 kort jeg har er et OEM kort fra fujitsu siemens, som ikke akkurat klokker særlig bra...

 

 

 

Men uansett sier noe meg at jeg må få rota frem p3b-f hovedkortet mitt og få klokket noe mer, sist gang jeg var aktiv på hwbot endte det med et mildt sagt rotete rom, med hovedkort og prosessorer slengt rundt overalt... Men det får gå, for jeg ble litt fristet igjen... :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Og for og ikke la denne tråden her dø helt ut, så kan jeg vel ta litt initiativ og få den igang igjen, har nå motatt 3x slot1 prosessorer fra Aspstein, og har jeg først lovet og klokke de så må jeg da gjøre det også. Resultater kommer så fort jeg får maskina opp og kjøre (mangler kun installasjon av win2k)

 

De prosessorene jeg har fått er: Intel celeron 333Mhz, pIII 933 Mhz og pIII 450Mhz

Tusen takk til Aspstein for disse prosessorene

 

(Siden jeg er en lat drittunge så gidder jeg ikke og legge ut bilder her, skal dere se resultatene får dere sjekke de selv på HWbot, mitt brukernavn der er maister)

 

Små tester med PIII 450mhz virker lovende, 600mhz post gang på gang uten og henge seg opp, kan bli morro detta... (håper den er stabil nok til at jeg får validert den med cpu-z)

 

 

EDIT1:

Da er systemet oppe og kjøre og det viste seg at pIII 450Mhz var 100% stabil på 600Mhz, synd jeg ikke fikk validert den, for .cvf fila var korrupt...

 

Synd at systemet er ustabilt nå, win2k klager på at bios ikke er acpi kompitabel, selv om den er det, funka jo nå for noen minutter siden :hmm: jaja, jeg får formatere og disable acpi under installasjonen...

 

 

 

 

EDIT2: Fant ut at når jeg starter på stock hastighet så booter win 2k normalt, så da er det håp om at jeg får klokka via windows... får håpe det fungerer

 

 

 

 

EDIT3: Det fungerte ikke likevel og klokke via windows, så jeg ga opp den prosessoren for nå, nå har jeg tatt for meg den på 933Mhz, der var det ikke prosessoren som holdt meg igjen, men hovedkortet. Så jeg endte ikke på mer enn 1050Mhz, og det med stock Vcore... Hadde jeg hatt et bedre hovedkort så hadde det nok blitt bedre, klarte uansett en bronse i superpi 1M

 

 

 

 

EDIT4: (f*** så mange editer det blir...)

 

Det er nå bekreftet at den pIII på 450Mhz lever sitt eget liv, først fungerte den helt stabilt, så nekter den og fungere, og nå når jeg plugger den inn igjen nå så fungerer den... Tror ikke den liker meg helt ;)

 

Men nå så passer jeg på og få kjørt superpi og få en cpu-z validationfil som ikke er korrupt (note to selv: lær deg og stoppe usb enheten først...)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Herlig Pac-man!

 

Tror kanskje den Cellyen er bra jeg, veldig lav fsb på den i forhold til de andre.

 

Hvis du vil kan jeg godt skaffe mange flere CPUer til deg, men skulle gjerne sett om jeg fant et bedre hk og? Kom gjerne med tips til brukendes hk.

 

Får du kjørt pcmark04 på det systemet pac-man? Burde vel gå det?

 

Og til alle dere andre late drittunger :p (spøk) så har jeg mye mer CPUer i flere former til de som har gode hovedkort og lover å legge ut scores på hwbot ;)

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Herlig Pac-man!

 

Tror kanskje den Cellyen er bra jeg, veldig lav fsb på den i forhold til de andre.

 

Hvis du vil kan jeg godt skaffe mange flere CPUer til deg, men skulle gjerne sett om jeg fant et bedre hk og? Kom gjerne med tips til brukendes hk.

 

Får du kjørt pcmark04 på det systemet pac-man? Burde vel gå det?

 

Og til alle dere andre late drittunger :p (spøk) så har jeg mye mer CPUer i flere former til de som har gode hovedkort og lover å legge ut scores på hwbot ;)

9476078[/snapback]

 

Den cellyen var noe dritt (no offence aspstein) Nekter og boote på 100Mhz Fsb, noe som gjør at det meste jeg får til er 375Mhz... Selv om jeg gir den 0,4v mer enn hva den egentlig skal ha...

 

Jeg tar gjerne imot flere cpuer, så sant det er slot1, til andre sokler har jeg ikke gode klokkekort.

Jeg kunne godt ha tenkt meg et bedre hovedkort (hint, hint :whistle: )der kan en få fsb over 150Mhz, noe som mitt p3b-f makser ut på...

 

PCmark04 skal prøves, takk for tipset...

 

Nå vet jeg at jeg forlanger mye, men hvis du har noen socket7 hovedkort tar jeg imot de, jeg har et titalls cpuer liggende for den sokkelen, kunne lett ha tjent inn noen poeng der...

 

 

Men nå tar jeg kvelden, dere hører mer fra meg imorgen...

Lenke til kommentar
Den cellyen var noe dritt (no offence aspstein) Nekter og boote på 100Mhz Fsb, noe som gjør at det meste jeg får til er 375Mhz... Selv om jeg gir den 0,4v mer enn hva den egentlig skal ha...

 

Jeg tar gjerne imot flere cpuer, så sant det er slot1, til andre sokler har jeg ikke gode klokkekort.

Jeg kunne godt ha tenkt meg et bedre hovedkort (hint, hint  :whistle: )der kan en få fsb over 150Mhz, noe som mitt p3b-f makser ut på...

 

PCmark04 skal prøves, takk for tipset...

 

Nå vet jeg at jeg forlanger mye, men hvis du har noen socket7 hovedkort tar jeg imot de, jeg har et titalls cpuer liggende for den sokkelen, kunne lett ha tjent inn noen poeng der...

 

 

Men nå tar jeg kvelden, dere hører mer fra meg imorgen...

9476205[/snapback]

lol no offence taken ;)

 

Haha jeg som hadde sånn troen på den cpuen :(

 

Socket7 og slot 1 kort og cpuer skal jeg holde utkikk etter ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Bra du skal hold utkikk etter det, fikk lagt ut en cpu-z score nå av pIII 450 @ 600Mhz med en Vcore på saftige 2,45v (kjør det på en c2d, og se hvor lenge den overlever ;) ) Ironisk nok så klarer den 600Mhz fint på stock vcore, men du sa jeg skulle prøve og ta livet av de...

 

Har to superpi scores som må legges ut i morra (en av de holder til en bronse tror jeg), og så må jeg få lastet ned og kjørt PCmark04 på alle prosessorene.

 

Jeg kommer til og få en lang dag i morra... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Haha sykt bra, hvorfor kjører volten på stock når du kan kjøre den kjempehøyt...  :thumbup:

 

Angående volt på C2D sjekk denne scoren til svenske Elmor X6800 5,85GHz 2,28v

 

Pcmark04 tar jo ikke mange minuttene. Wprime burde vel funke og?

9479151[/snapback]

 

Damn, over 2,2V er jo helt sykt på en c2d, eller en nyere prosessor i det hele tatt, men så kjører han ln2 også...

 

Angående den 933Mhz PIII du sendte meg så kan det hende det er en 700Mhz, enten så er den pakka om (skiftet kjøler, og "bakplata") eller så oppdager både hovedkortet mitt og cpu-z den prosessoren feil, der kommer den opp som en 700Mhz, og hovedkortet mitt gjenkjenner den som en 700Mhz...

 

Skal få googla s-specen på den når jeg kommer meg hjem, da burde jeg få avgjort det.

 

PCmark04 og wprime skal prøves...

Lenke til kommentar
Damn, over 2,2V er jo helt sykt på en c2d, eller en nyere prosessor i det hele tatt, men så kjører han ln2 også...

 

Angående den 933Mhz PIII du sendte meg så kan det hende det er en 700Mhz, enten så er den pakka om (skiftet kjøler, og "bakplata") eller så oppdager både hovedkortet mitt og cpu-z den prosessoren feil, der kommer den opp som en 700Mhz, og hovedkortet mitt gjenkjenner den som en 700Mhz...

 

Skal få googla s-specen på den når jeg kommer meg hjem, da burde jeg få avgjort det.

 

PCmark04 og wprime skal prøves...

9479481[/snapback]

Kan det være at hovedkortet ditt ikke takler CPUer som har 133MHz fsb da?

 

133*7 = 931

100*7 = 700

 

Aner ikke om det er tilfellet, men var liksom det som slo meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Damn, over 2,2V er jo helt sykt på en c2d, eller en nyere prosessor i det hele tatt, men så kjører han ln2 også...

 

Angående den 933Mhz PIII du sendte meg så kan det hende det er en 700Mhz, enten så er den pakka om (skiftet kjøler, og "bakplata") eller så oppdager både hovedkortet mitt og cpu-z den prosessoren feil, der kommer den opp som en 700Mhz, og hovedkortet mitt gjenkjenner den som en 700Mhz...

 

Skal få googla s-specen på den når jeg kommer meg hjem, da burde jeg få avgjort det.

 

PCmark04 og wprime skal prøves...

9479481[/snapback]

Kan det være at hovedkortet ditt ikke takler CPUer som har 133MHz fsb da?

 

133*7 = 931

100*7 = 700

 

Aner ikke om det er tilfellet, men var liksom det som slo meg.

9480005[/snapback]

 

Det kan godt hende, var vel egentlig det jeg også kom frem til...

 

nå skal jeg få lagt ut 2stk superpi 1m p 450@600mhz en av dem skulle holde til en bronse...

 

skal også få sett om jeg klarer og få liv i det dual socket 8 hket jeg har, har aldri fått det til og fungere før, siden jeg ikke har peiling på hvilke to pinner som må kortsluttes for og få maskina til og starte :blush:

(er ikke standard formaktor på verken psu eller hovedkort, psu er en intressant blanding av den gamle ps/2 standarden og nyere atx...)

 

dessuten så kjører jeg superpi 32m på pIII 450Mhz nå, så håper jeg får en fin tid der.. ( er vel rundt et par timer... :!: )

 

EDIT1: det tok ikke et par timer det nei... Nå er jeg på loop 19 og jeg har bikka 5 timer... utrolig at jeg får en så høy tid, jeg ser andre med cpuer klokka til samme hastighet få tider på rundt 3 timer :hmm: muligens det at jeg kun kjører 128mb ram har noe og si, for jeg tror maskina swapper noe grusomt... muligens jeg tar ett nytt løp over natta :!:

 

EDIT2: Sjekka nå hvor mange medaljer jeg har fått av de prosessorene jeg har fått 2x bronse, forhåpentligvis klarer jeg noe bedre... har vel fått rundt 5 poeng av de prosessorene tilsammen, og det før jeg har fått kjørt inn den 333Mhz cellyen :)

 

EDIT3: (don't we love to edit... ;) )

 

Da var superPI 32m runden klar, litt under 7 timer! Utrolig dårlig med tanke på at lavere klokkede prosessorer har klart lavere tid... Satser på at det var på grunn sv lite minne (128mb), maskinen hadde et swapp-o-rama uten like... :w00t:

 

Så nå sette jeg igang enda en runde med 32m, men denne gangen med 384MB ram, håper det fungerer bedre...

 

ble overrasket når jeg så på rammen jeg har brukt til nå, en 128mb 100Mhz noname value rambrikke, ikke dårlig med tanke på at den ble med opp til 150Mhz uten og mukke.

 

Skal en se kun utifra hastigheten så blir det som om en skulle tatt 1000Mhz value ddr2 ram og kjørt det på 1500Mhz stabilt, bare for og sette det i perspektiv...

 

 

Virker bedre denne superPI runden her, nå klarer den første loopen på litt over 9min, forrige runde så brukte den 15,45min. på og komme like langt... og det er betydelig mindre swapping, kanskje jeg har en fin runde når jeg våkner i morra?

 

 

Men da takker jeg for meg, og ønsker folket god natt... ;)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Starter på en ny post siden 5+ editer fort blir rotete ;) ...

 

Det løpet jeg tok over natta ble langt bedre, fikk en tid på noen sekunder over 3,09timer, noe som gjør at jeg kan ta sølv der når jeg validerer den når jeg kommer hjem, satser på og ta gull der (gull er litt over 3,03 timer...) frister litt og rense alle medaljeplassene der, slik at jeg tar samtlige medaljer der, men det kommer til og ta noen timer for og si det slik... Skal også prøve og få den PIII 450 over 600Mhz, tror den skal boote på 140Mhzfsb...

 

 

Men nå som jeg er på skolen så kunne jeg ikke la hwbot være i fred, så nå har jeg kjørt cpu-z, superPI 1m og Wprime32m på skolelaptopen, så nå har jeg høstet noen poeng for Turion TL-50... (ingen medaljer :( ...)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Et lite tips, kjør 32M og så test 1M etterpå ;)

 

Ellers meget pene resultater! Blir fort endel medaljer av slikt gammelt "ræl"

9485415[/snapback]

 

Hvorfor skal jeg kjøre 32m først, gir det bedre resultat i 1m?

 

merker fort at det blir poeng og medaljer av gammel hardware, hadde vel rundt 8-9 poeng før jeg fikk prosessorene av deg, nå har jeg 15,6 poeng, og jeg vet jeg har enda rundt 2 poeng jeg ikke har lasta opp, i tillegg har jeg såvidt prøvd cellyen... og muligens jeg går grundig igjennom de andre pII/pIII jeg har liggende

(mange gamle pII er geniale klokkere, spesielt de gamle. De har ulåst multiplier)

Lenke til kommentar
Hvorfor skal jeg kjøre 32m først, gir det bedre resultat i 1m?

 

merker fort at det blir poeng og medaljer av gammel hardware, hadde vel rundt 8-9 poeng før jeg fikk prosessorene av deg, nå har jeg 15,6 poeng, og jeg vet jeg har enda rundt 2 poeng jeg ikke har lasta opp, i tillegg har jeg såvidt prøvd cellyen... og muligens jeg går grundig igjennom de andre pII/pIII jeg har liggende

(mange gamle pII er geniale klokkere, spesielt de gamle. De har ulåst multiplier)

9486315[/snapback]

Prøv ;)

 

Ja er bare å kjøre på, kan fort bli veldig mange poeng og utav gammel hw. Tar du alle gullmedaljene med 1 CPU så blir jo det 14 poeng... :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Prøv ;)

 

Ja er bare å kjøre på, kan fort bli veldig mange poeng og utav gammel hw. Tar du alle gullmedaljene med 1 CPU så blir jo det 14 poeng... :D

9486800[/snapback]

 

Tviler på at jeg klarer alle gullmedaljene, til det er jeg rett og slett for dårlig, mine kunnskaper om overklokking er sterkt begrensede... ;)

 

Men jeg tar uansett og bencher det jeg kan, for det er jo sinnsykt morro!

 

Har desverre ikke fått verken klokket eller benchet de siste dagene, jobb, skole og det faktum at det og være _litt_ sosial er en nødvendighet :!:

(faktisk når jeg monterte ny cpu-kjøler for en kamerat så vurderte jeg og stjele hans gamle 233Mhz slot1 cpu som han hadde liggende, kun for og benche livskiten ut av den, det er da en vet det har blitt ille...)

 

Men i morra har jeg fri, og jeg tenker jeg skal få kjørt inn den cellyen, kanskje den ikke er så dårlig som de første testene mine tilsa?

 

 

Du må dessuten si ifra hvis du vil låne det p3b-f hovedkortet mitt på HWX, muligens du klarer og presse mer ut av det? Jeg vil nok uansett være i nærheten, crew FTW ;)

Jeg kan selvfølgelig stille med diverse utvalg av cpuer, både pII og pIII

 

 

litt OT: i siganturen din står det boikott Telenor, du kan jo gjette hvor jeg var på klassetur i dag (hint: HW-lan06), hele besøket virket som et forsøk på og hjernevaske klassen om hvor bra det var der, og hvor fine kontorene er. Og selvfølgelig hvor bra telenor er generelt sett... ( Jeg kunne ikke brydd meg mindre...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...