neb Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Hei. Jeg har planer om å gå til anskaffelse av et nytt anlegg. Problemet er bare at jeg virkelig ikke har noe kunnskap rundt det tekninske, og hva som er bra (og ikke fullt så bra). Jeg bor på en liten hybel med betongvegger. Trenger ikke noe virkelig ekstremt, men jeg vil gjerne ha mulighet til å nyte musikken min med noe som klarer å skille mellom bass, mellomtoner og diskant. Og jeg vil gjerne ha muligheten til å spille såpass høyt at det er fare for klager. Har sett litt på rundt på nettet og kommet frem til dette Denon mikroannlegget. Vet ikke om det er noe å satse på men etter det jeg finner av info på nettet virker det som er rimelig greit anlegg. Det eneste jeg lurer på (som jeg kke fant ut av) er om det er mulighet for å koble til en egen sub på Denon forsterkeren, hvis jeg på et senere tidspunkt skulle finne ut at jeg ville ha det. Et annet kriterie jeg har er at høyttalerene ikke skal være så massive, i og med at jeg ikke har all verdens plass der jeg bor. For min del kan jeg godt kjøpe brukt, så vel som nytt. Alle tips og innspill taes i mot med glede, og andre alternativer. Men som sagt maks 4k i pris. På forhånd takk! Endret 4. januar 2007 av bigben247 Lenke til kommentar
Star Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Har ikke så utrolig mange forslag hva forsterkere angår men kan anbefale Dynavoice F6 som er et meget bra høyttaler sett. ( 10/10 i Lyd&Bilde ) Spiller utrolig bra med god trøkktross den beskjedne størrelsen. Bruker det i en relativt stor kjellerstue kledd med flis. Kjøpte puter og tettet igjen det ene luft-hullet bak på oppfordring fra en venn som hadde opplevd, til tider, litt drøy bass. Er meget fornøyd. Høytalerene er svært lettdrevne og du trenger ikke en supersize 1000w forsterker. Min gamle 70w Yamaha holder helt fint:) edit: Sony 2x100w forsterker 2381 totalt u/frakt Endret 28. desember 2006 av Star Lenke til kommentar
neb Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Hei. Star; takk! Det ser ikke så dumt ut dette egentlig. Fant ut at jeg tror jeg skal ta meg en tur litt rundt til de forskjellige hi-fi sjappene i oslo og høre litt. Gjør det hele forhåpentligvis litt enklere. Noen som har erfaring med studio monitorer her, og kan tipse meg om noe slikt? Var hos en kar for en tid tilbake. Han hadde noen rimelig små monitorer (veide forøvrig sykt mye), men fy faen som lyden var god, til tross for størrelsen. Tror de var litt over min prisklasse for å si det sånn, men ville det være noen store fordeler med å velge slike fremfor vanlige høyttalere? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Først vil jeg komme med en anbefalig: Hør før du kjøper! Stikk til butikken eller han/hun du skal kjøpe brukt av og spør om du kan høre. Hva med: Denon PMA-500AE forsterker og Tannoy Fusion 1 høyttalere Jeg vet at de høyttalerene er utrolig gode i forhold til den prisen. Det er bare å søke littpå google så finner du tester av de. Jeg har ikke hørt forsterkeren, men tror den skal være bra. Dette vil jeg anbefale hvis du skal ha noe nytt. Eventuelt spytte i litt mer penger å kjøpe Marantz PM4001 Brukt: Pakke1 er nok heller ikke dum i forhold til prisen. Pakke 2 Har ikke hørt om Nakamichi, men vet at de Infinityene skal være gromme Endret 28. desember 2006 av GnoMiz Lenke til kommentar
Mato Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 koble til sub , ikke noe problem Denon DM-33 CD-receiver * CD-receiver med FM/AM-radio * D-M35 har i tillegg DAB-radio * 2 x 18 watt i 8 ohm/kontinuerlig * 2 x 22 watt i 6 ohm/dynamisk * FM/AM radio med RDS/Radio Text * 40 forhåndsinnstilte stasjoner * Spiller MP3 og WMA m/ID-tags * Innganger: 2 x linje (RCA/Phono) * Utganger: 2 x linje (RCA/Phono), optisk digital * Super Dynamic Bass * Pre-out for tilkobling av aktiv subwoofer * Tilslutning for hodetelefoner * Timerfunksjon * Fjernkontroll * Størrelse: 21 x 9,5 x 32,8 cm (B/H/D) * Vekt: 4,3 kg * Farge: sølv Denon SC-M53 høyttalere * 2-veis bassrefleks høyttalere * 1" diskant element * 5" mellomtone/bass element * Størrelse (BxHxD): 14,1 x 19,1 x 24.9 cm * Vekt: 3,4 kg (pr høyttaler) Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 hificenter kjeden har en teac + qln pakke nå til 3995,- det er et godt anlegg i forhold til pris. QLN qubic gulvstående høyttalere, Teac CD-spiller i kompakt format og Teac AGH300 mkII stereo reciever i samme størrelse. (fant ikke denne på nettsida..) Mye for penga! Det du trenger i tillegg er selvsagt kabler, signal og høyttaler.. Er forresten begrenset opplag på dette. Tror det er kun 100 stk fordelt på hele kjeden. Så vær rask. Lenke til kommentar
neb Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Hei! Hvert litt busy i det siste så har ikke blitt så mye tid foran skjermen. Takk for svar alle sammen. Var å testa Denon anlegget i går, på hifi klubben. Var bra, men litt for lite trøkk i forhold til hva jeg tenker på å annskaffe meg. Jeg har bestemt meg for å avvente situasjonen, og spare opp litt mer cash før jeg kjøper noe. Og da kjøpe noe av bedre kvalitet som jeg har i noen år. Har prøvd å sette sammen en del forskjellige anlegg, og kommet frem til litt diverse som jeg vurderer. Phax: teac anlegget så forøvrig sweet ut Det jeg har sett på til nå er: Forsterker: NAD C320BEE Integrert forsterker CD spiller (som jeg like greit kan kombinere med en DVD for min del): NAD T514 DVD-spiller Høyttalere er jeg litt usikker på, men hørte på disse JBL NORTHRIDGE E-80 Høyttalerene i går. De var gromme som f**, men de er liksom litt for dyre. Tar gjerne i mot forslag om andre gromsaker med en litt rimeligere prislapp. Hva syns dere om denne kombinasjonen? vil forsterkern klare høyttalerne jeg viser til? Noen som kan gi meg en definisjon på hva "Pre-out/main-in" er? Takk for svar folkens! Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Likte du E80 så bør du høre på Artech6, billigere og bedre. Be om en demo! Lenke til kommentar
neb Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Ja, de så ikke så dumme ut, skal absolutt sjekkes ut Lenke til kommentar
kalle_klovn_1990 Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Stereo One fra Audio Pro er enormt bra etter min mening, og tar ikke mye plass heller. Stilig design er det også! Stereo One Lenke til kommentar
neb Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Hei. Jurgemaister: ser sweet ut, men har bestemt meg for å satse på noe litt kraftigere. Ok, som sagt så er ikke spesifikasjoner min sterkeste side. kan få kjøpt denneNAD C730 receiver'n brukt av en kompis for 2k. Så vidt jeg har forstått skal den være helt allright. Kan den kombineres med disse QLN Artech 6? Tusen takk for alle innspill og hjelp jeg får av dere! Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Burde gå greit det, artech serien er relativt lettdreven så.. Har ikke hørt qln på nad så vet ikke hvordan matchen blir. Men de spiller bra med både pioneer og H/K så tror de er relativt lettmatchende. Lenke til kommentar
neb Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Høres bra ut Phax. Nå har jeg uansett kjøpt forsterkern, fikk den billig.. Tar med dette spec-arket, og tar turen innom hifi klubben -og hifi senter kjeden. Er det noen som vet om noen enkle, fine innføringer i hvordan høyttalere og recievere jobber sammen, og hvordan man kan lese hvordan spesifikasjoner på de forskjellige komponentene fungerer. Føler meg fortsatt like blank på det tekniske aspektet (watt, ohm, imp osv), og har lyst til å lære litt.. Kjedelig på jobb.. Lenke til kommentar
neb Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Hei igjen folk. Det hele har endt litt anderledes enn planlagt fra starten, noe som i og for seg er helt kult, da jeg har spart en del penger og er fornøyd med det jeg har kjøpt til nå. Forsterker: NAD C730 1k Høyttalere: Dali 606 1,2k grei kosmetisk stand, 100% lydmessig. CD/DVD-spiller: NAD T514 DVD 1k Passer finfint på min lille hybel! Skal kjøpe noen fine kabler og noen pikes til uka. Det jeg ser på min forsterker, som jeg ikke har sett før er at jeg har en utgang som heter "preout". Noen som vet hva jeg kan bruke denne til? Sub? Senter? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Preout brukes til å koble til ting med egenforsterker som fesk en sub med forsterker. evt hvis du vil utvide anlegget kan du bruke den reciveren du har kjøpt nå og koble til effektforsterker(e). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå