KissaMcDuck Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Hallo, lurte på om noen ville dele noen gode vegetaroppskrifter med meg Har vært veggis i tre år nå, og selv om jeg føler selv at jeg er flink til å varierer mellom de rettene jeg behersker, så hadde det vært allright med litt tips Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Du kunne jo prøve denne da... Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Du kunne jo prøve denne da... 7594476[/snapback] Opplysningskontoret for kjøtt!! HAHA! Vet du hva en vegetar er for noe? Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Du kunne jo prøve denne da... 7594476[/snapback] Opplysningskontoret for kjøtt!! HAHA! Vet du hva en vegetar er for noe? 7594552[/snapback] nei... Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 En som ikke spiser kjøtt. :!: Søstra mi (som forøvrig ikke er veg.) lagde en gang spinat-lasagne. Hun lagde lasagne, som anvist på pakken, men byttet ut kjøttdeigen med spinat. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Haha Jaja, tanken bak var god Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 En som ikke spiser kjøtt. :!: Søstra mi (som forøvrig ikke er veg.) lagde en gang spinat-lasagne. Hun lagde lasagne, som anvist på pakken, men byttet ut kjøttdeigen med spinat. 7595545[/snapback] En lignende rett er lasagnette: lasagne med pesto i steden for kjøtt... Drit godt! Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Denne boka tror jeg er ypperlig for deg.. Haugen bok har også mange andre gode tilbud! og fraktfritt hvis du bestiller for over 198 kroner.. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg har den Har faktisk fire kokebøker, så den er grei. Tenker helst på litt enklere saker, en god halvpart av det som står i kokebøkene er ganske avansert (selv om jeg liker utfordringen). Jeg overlater slikt til kjæresten min helst Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) men tror ikke lasagnette er så vanskelig. og det er drit godt! BTW: Vet hva vegetar er, men viste ikke at matprat bare var for kjøtt. Endret 29. desember 2006 av Q_Tarantino Lenke til kommentar
Katiie Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Vegetarschnitzler fra helsekostbutikker Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Kan være for at det er sent at jeg har så dårlig humor, men ahh så bra! Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Vegetarkarri er jo enkelt. Kutt opp grønnsaker du liker, sammen med poteter og garbanzo bønner(chickpeas). Så vann, curry-paste og rikelig med paprika(krydderet). La det småkoke i en liten time eller til potetene er ferdig. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Nice, skal gi det ett forsøk Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hei. Her er oppskrifter: GRØNNSAKKARBONADE 200 gr Kålrot 200 gr Gulrøtter 400 gr Poteter 1 middels Løk 3 ss. fin sammalt hvete 1 1/2 ts. salt 1/4 ts. pepper Skyll og skrell grønnsakene og riv dem på ett FINT råkostjern, også potetene. Finnhakk løken. Blandt grønnsaker, løk, poteter, mel, salt og pepper. Stek kakene pent brune og gjennomstekte, ca 3-4 min, på hver side. Husk Garnityr, poteter og server gjerne med en Champignonsaus til. FRUKT og NØTTERISOTTO 4 ss olje 225 gr brun ris ( langkornet vanlig kan også brukes) 2 løker, kuttet 1 grønn pepper knust 100 gr cashew nøtter 225 gr sopp kuttet ( gjerne champignon) 4 tomater uten skinn kuttede 50 gr rosiner salt Nykvernet svart pepper Varm opp halvparten av oljen, tilsett risen og fres denne i 3 min, dekkes med kokende vann, småkokes/trekkes i 45 min-eller til det er ferdig, sil vannet av godt. Varm opp gjenværende olje i en stekepanne, tilsett løken og fres denne til den er mør, tilsett pepper, nøtter og sopp, småtrekk så i 6-7 min. Tilsett den kokte risen, tomatene, rosiner, salt og pepre etter smak, varmes så opp forsiktig. Server. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Urteburgere jeg fant på nett for en stund siden. De er kjempegode! =) Antall porsjoner: 4 Hva du har i kan man skifte litt på etter hva man liker. Spesielt krydderet kan man leke seg litt med. Ingredienser:½ ts finhakket frisk timian 1 bunt finhakket kruspersille 2 dl Jarlsberg revet 2 ss potetmel 3 kokte poteter, moset 2 gulrøtter, finrevet 1 skive sellerirot, finrevet ½ purre, finsnittet 1 liten løk, finhakket 1 rødbete, finrevet eller 4-5 skiver hermetiske, finhakket 2 ss finhakket sylteagurk 2 egg Fremgangsmåte: Bland urtene med ost og mel. Bland alle ingrediensene og kna deigen sammen med eggene. Bruk hendene da blir alt best blandet. For å smake om burgerne er passe saltet, kan du først steke en prøvekake. Form deigen til burgere ved å dyppe en skje i kaldt vann først. Form like store og flate kaker. Legg kakene i brunet smør i stekepannen og stek dem pent brune. Etterstek burgerne på svak varme. Server vegetarburgerne i hamburgerbrød med tilbehør. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Pesto-lasagn: Heimelaget pesto av soltørkede tomater: http://www.recipezaar.com/14784 - masse mozzarella(ekte, ikke tine revet) - masse parmesan - rødløk - lasagneplater/pastaplater Lag pestoen som anvist i oppskriften. Kok pastaplatene. Legg de lagvis i en lasagneform med pesto og rødløk. Ha masse masse mozzarella på toppen, og masse revet parmesan, så stek til osten ser ferdig ut. Sluttproduktet er en gastronomisk orgasme av unevnelig størrelse. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg ble nesten opphisset av å lese den nederste der. Skal prøves! Lenke til kommentar
Spritfire Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Du kan fylle paprika. Del en paprika i to, ta ut frø og stilk, fyll med andre gode ting og ha litt olje/smør eller pesto i. salt pepper og topp med ost. Dette er fryktelig enkelt og godt. Regner egentlig med du har prøvd den før men... Lenke til kommentar
yssi83 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Hvis du spiser melkeprodukter er denne å anbefale: Lasagne med pesto og brokkoli Jeg pleier å ha paprika i tillegg. Server med baguetter med hvitløkssmør, en god salat, og en god vin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå