Wattengård Skrevet 28. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2006 Hvor høy effekt har laseren i CD og DVD brennere? Har sett folk som har tatt ut laseren fra blu-ray drev og gjort de om til veldig effektive "laserpenner". Vil det være noe poeng i dette fra en CD/DVD brenner? En vanlig rød laserpenn er vel ~5mW? -C- Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2006 CD laser er infrarød, ikke synlig lys. Du finner mye info her: http://www.repairfaq.org/sam/laserdio.htm#diolpv1 Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2006 Ok. DVD er derimot rød, står det. Men bare 5mW. -C- Lenke til kommentar
uzzors2k Skrevet 28. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2006 Det er nok mer enn 5mw, sjekk denne tråden. Lenke til kommentar
Mikkel194 Skrevet 28. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2006 Har lekt med røde laserdioder fra DVD-brennere, de er på over hundre milliwatt. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 28. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2006 Ok, jeg har ~10 CD-spillere her. IR stråler bør da funke til no' de også? er de ubrukelige? hva kan jeg bruke dem til? (trenger ikke bare være laserene som kan brukes til å skape noe fra helvete vettu ) Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 CD-spillerne har nær-ir frekvens... Du ser de som en dyp rødfarge i mørke. Du kan jo lage deg et laserinnbruddsbeskyttelsessystem.. *trekke pusten* -C- Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 Ok, jeg har ~10 CD-spillere her. IR stråler bør da funke til no' de også? er de ubrukelige? hva kan jeg bruke dem til? (trenger ikke bare være laserene som kan brukes til å skape noe fra helvete vettu ) 7596496[/snapback] CD-lasere (nær usynlig) kan lett skade øynene dine (og andres). Lenke til kommentar
Kong_Tom Skrevet 31. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2006 heisann. laseren i en dvd brenner er på fra 100 til 200 mW. jo raskere brenner, jo sterkere diode. har prøvd meg på det, og det lyser forferdelig bra. hadde dog ikke noen god optikk til dioden, så det ble bare så jeg fikk prøvd det på benken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå