FSOL Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Vurderer sterkt å kovertere diskene mine til ntfs, da jeg har lagt inn XP. Hovedfordelen med NTFS er at jeg kan ha så store partisjoner jeg vil, uten å få slack. Er det noen andre fordeler? Dersom jeg finner ut at jeg skal ha w98 igjen, og hele disken (80 gb) er i NTFS, er den eneste måten å få tilgang på dataene mine igjen å instalere w98 på en ny disk og så kopierer alle dataene over på den nye disken i XP eller w2k. Eller finnes det en annen "krise" løsning? Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Partisjoner! Jeg har kjørt Win98 på en FAT32-partisjon med et program som heter NTFS for Win9x. Da kan du lese og skrive fra/til NTFS-partisjoner. dessverre ble aldri dette programmet noe særlig videreutviklet, men med litt flikking funker det. Merk at du ikke kan bruke NTFS-systemfilene fra WinXP (for nye), men de fra Win2k går bra og er kompatible med WinXP's NTFS. Om du finner og prøver dette programmet så veit du i allfall det! Lenke til kommentar
FSOL Skrevet 18. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2001 Er det umulig å partisjonerer tilbake til fat32 med for eksempel Partition Magic 7? Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Det er mulig å partisjonere tilbake til fat32 fra ntfs, men i mange tilfeller medfører dette også en formatering.... :sad: Lenke til kommentar
FSOL Skrevet 18. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2001 Quote: On 2001-12-18 12:50, Lynx skrev:Det er mulig å partisjonere tilbake til fat32 fra ntfs, men i mange tilfeller medfører dette også en formatering.... :sad: I mange, altså ikke alle ? I hvilke tilfeller slipper man da? Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Det er IKKE mulig å gjøre om fra NTFS til FAT32 med Windows, du trenger f.eks Partition Magic Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Pøh...PM6 og 7 klarer ikkje å konvetere fra NTFS tel FAT i XP eller Win2k...tøv det han andre duden sa... Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Bruker man Win2k eller XP er det bare å lage en bootdiskett med DOS og PM7. Da skal det ikke være noen problemer å forandre filsystem. Jeg har ikke noen problemer!!! Lenke til kommentar
mammut Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Husk at winxp har et nyere NTFS da enn win2k pq magic fungerer ikke på den.selv med dos disketten Lenke til kommentar
FSOL Skrevet 18. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2001 Da kan man vel bruke pm 7 til å konvertere til NTFS i XP og dermed få en NTFS verson som pm er dus med. Da skulle vel denne bootdisken fungere? Hva er foresten forskjellen på disse to NTFSene? Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Win2k=NTFS 5.0 WinXP=NTFS 5.01 eller 5.1 (husker ikke helt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå