shuntensatsu Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Har en Whitebox CL4.5 som jeg vurderer å selge ettersom jeg skifter til stasjonær PC da jeg sluttet i jobben hvor jeg hadde brukt for en portabel pc. N.B! Dette er en desktop erstatter kategori laptop. Skikkelig kraftplugg. Brukte den til å spille Final Fantasy XI og World of Warcraft i høyeste oppløsning med alle effekter på fullt, og selvsagt Counterstrike. 800Mhz FSB & Dual DDR Minne Integrert Digitalt Video Kamera Innebygd subwoofer Innebygget 4x høytallere Optisk digital Audio ut 5.1 kanaler Firewire (IEEE 1394) IrDA (Fast Ir), TV-out Internt 10/100/1000 nettverk Internt 56k modem/fax CPU: Intel P4 3,4 Ghz HyperThreading, Extreme Edition CPU RAM: 2048MB GFX: ATI Radeon 9700 256MB Skjerm: 17" WXGA Ultra Widescreen 1680x1050 HD: 2 x 60 GB, 7200 RPM (120 GB) DVD: 8X DVD & 24X DVD/CDRW Combo Bluetooth, Trådløst Nettverk G, Infrarødt Noen som tør komme med et prisforslag? Er litt usikker hvor mye jeg kan selge den for. Svarer gjerne på spørsmål. Endret 28. desember 2006 av shuntensatsu Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 18k kan du sikkert få for den.... Du kan ikkje selge den for mindre enn 15k Lenke til kommentar
shuntensatsu Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) 18k kan du sikkert få for den.... Du kan ikkje selge den for mindre enn 15k 7591348[/snapback] woah, raskt svar, fikk såvidt postet informasjonen takker for forslaget, venter litt og ser om noen flere har forslag. og dersom noen lurer, så er den 100% fungerende, bruker den faktiskt nå mens jeg venter på den nye stasjonære PCen. Da jeg kjøpte laptopen som ny, kostet den cirka 30k. Men joda, håper å få 15k for den iallefall. Endret 28. desember 2006 av shuntensatsu Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Da foreslår jeg at du selger den til BigJaffa for rundt 12 lapper. Men for å være seriøs. Du vil få tak i en ny laptop i dag med tilsvarende ytelser for rundt 9-10.000,-, og denne vil ha lavere støynivå og batteriforbruk enn din. Ettersom denne er brukt samt at det er en whitebox, vil prisen bli lavere. Et sted mellom 6-8 lapper er nok en realistisk salgsum. Lenke til kommentar
shuntensatsu Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Da foreslår jeg at du selger den til BigJaffa for rundt 12 lapper. Men for å være seriøs. Du vil få tak i en ny laptop i dag med tilsvarende ytelser for rundt 9-10.000,-, og denne vil ha lavere støynivå og batteriforbruk enn din. Ettersom denne er brukt samt at det er en whitebox, vil prisen bli lavere. Et sted mellom 6-8 lapper er nok en realistisk salgsum. 7591375[/snapback] Tjaaa, sammenlikner den med CL4+ som Whitebox selger, http://whitebox.no/subpages/spesifications.asp?nComputer=8 Som ny laptop ligger den på 18,882 NOK inkl. mva. (Og da med kun 256 MB RAM, 40 GB HD og kun P4 3.0 Ghz non Extreme Edition). Min laptop er kraftigere på alle områder. Legg merke til at jeg advarte om at dette er en desktop erstatter, ikke en laptop du tar med deg på bussen uten videre. Takker for replyen though. Endret 28. desember 2006 av shuntensatsu Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Foreslår at du tester markedet ved å legge den ut på bruktmarkedet eller qxl. Det er meget vanskelig å prissette en maskin med den prosessoren du har. Grunnen er at den koster flesk ny, men blir i dag slått av en core2duo til 2500,- Det at nyprisen forstsatt er høy forsvarer ikke en høy bruktpris etter min mening, da det finnes et bedre og billigere alternativ på markedet nå. Endret 28. desember 2006 av Signatur Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg solgte min som hadde nøyaktig samme specs for 8k på qxl. Startet på 6500kr ellerno. Den er egentlig ikke verdt noe særlig mer syntes jeg. Den er stor, tung, bråker, varm og har 30min batteri. Som en sa tidligere i tråden her kan man få maskiner med bedre ytelse på alt for en 10k(untatt disk kanskje, pga disk) Lenke til kommentar
kindings Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg tror 15k er det meste du kan håpe på å få for den, da skal du være rimelig heldig. Som en annen sier her; 1) det er en Whitebox(omtrent som å kjøpe en Fiat, bare navnet trekker prisen ned), 2) Den er utstyrt med en P4E(ikke mobile), noe som gjør den lite bærbar, 3) Skjermkortet var nok bra, men ikke nå lengre. Rent ytelsesmessig sliter den nok med å holde følge med en OK utstyrt Dell 9400 til halve prisen og da får man i tillegg en ny PC. Prøvde for morsomt å sette opp en med bra skjerm, skjermkort og nok minne, endte på i overkant av 16k med minimum kundestøtte. En bra utstyrt XPS1710 med GeForce 7950GTX skjermkort koster i overkant av 21k. Poenget mitt er at du skal være rimelig overbevisende og heldig for å få solgt den til stort mer enn 10-15k, utvalget av nye og ikke minst gode bærbare PCer i denne prisklassen er stort. Hadde jeg blitt tilbudt din til 15k og Dell 9400 til 16k som jeg satte opp over, så hadde valget vært enkelt(dvs Dellen). Tror faktisk du måtte gått ned mot 10k før jeg i det hele tatt hadde begynt å vurdere det. Lenke til kommentar
shuntensatsu Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Jeg solgte min som hadde nøyaktig samme specs for 8k på qxl. Startet på 6500kr ellerno. Den er egentlig ikke verdt noe særlig mer syntes jeg. Den er stor, tung, bråker, varm og har 30min batteri. Som en sa tidligere i tråden her kan man få maskiner med bedre ytelse på alt for en 10k(untatt disk kanskje, pga disk) 7591431[/snapback] hmmm ok, takker Tror nå jeg hadde blitt fornøyd med 10k+ for laptopen ved nærmere ettertanke. Dersom jeg ikke selger den tar den lixxom bare opp plass når jeg får den nye pcen. Så blir vel at jeg putter den på QXL eller noe. Endret 28. desember 2006 av shuntensatsu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå