Gå til innhold

Redningsaksjon! CD plate skal redes, riper i plate

Anbefalte innlegg

Hei! ;)

Sto opp tidlig denne morgen og begynnte å kjede meg litt. så jeg fant frem det gamle MGS 2 Substance spillet mitt, og tenkte jeg skulle spille litt :D men etter en halvtimes spilling stoppet det opp, jeg fikk beskjed om at CD'en manglet... prøvde flere ganger og fikse dette, ved bla. og rense CD-plata.

Etter mye slit fungerte det fremdeles ikke....og jeg vil gjerne beholde dette spillet kompakt...

Så jeg tenkte jeg skulle lage en slags back-up, eller evt om noen har noen slags forslag til å bli kvitt ripene (hvis det er det som er problemet) i plata? har hørt at det fungerer og pusse med tannkrem :hmm::p men torde ikke prøve før jeg får en slags bekreftelse på dette :D

Er det mulig og lagra eller kopiere plata på PC'en? hvil dette fungere på PS2'en hvis jeg bare kopierer det?

Håper det er noen som kan hjelpe meg der ute :p

Endret av Delta_progeny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du absolutt skal gjøre dette med ting i huset/garasjen kan du prøve;

Messing/kobber polish (Egentlig brasso, men dette finnes ikke i Norge, så jeg aner ikke om de norske greiene er noe å satse på)

Turtlewax ( Bruk gjerne grunn og topp )

Møbelpolish

Det er iaf det jeg finner på nettet. Vil ikke brukt noe av dette selv, og tannkrem ser ut til å være rimelig ubrukelig for annet enn å vaske bort overflatesmuss.

Lenke til kommentar

Tannkremtrikset(som andre har nevnt):

- Smør et tykt lag med tannkrem over hele plata(ikke tannkrem med klumper i)

- Hold plata under rennende varmt vann(ikke for varmt, men akkurat passende til at tannkremen renner bort).

- Når det ser ut til at alt tannkrem er borte tørker du forsiktig av med en mikrofiberklut, fra midten og ut mot kanten.

- Gjenta om man er usikker

Eg har reddet mange lost-case plater ved å bruke tannkrem, men dersom selve reflektorlaget er borte er håpet også borte(alternativet blir å erstatte reflektorlaget).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...