Solid Edge Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Hei! Sto opp tidlig denne morgen og begynnte å kjede meg litt. så jeg fant frem det gamle MGS 2 Substance spillet mitt, og tenkte jeg skulle spille litt men etter en halvtimes spilling stoppet det opp, jeg fikk beskjed om at CD'en manglet... prøvde flere ganger og fikse dette, ved bla. og rense CD-plata. Etter mye slit fungerte det fremdeles ikke....og jeg vil gjerne beholde dette spillet kompakt... Så jeg tenkte jeg skulle lage en slags back-up, eller evt om noen har noen slags forslag til å bli kvitt ripene (hvis det er det som er problemet) i plata? har hørt at det fungerer og pusse med tannkrem men torde ikke prøve før jeg får en slags bekreftelse på dette Er det mulig og lagra eller kopiere plata på PC'en? hvil dette fungere på PS2'en hvis jeg bare kopierer det? Håper det er noen som kan hjelpe meg der ute Endret 28. desember 2006 av Delta_progeny Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Tannkrem har reddet meg flere ganger, spesielt på de sorte PS2-platene. Husk å skylle godt. Ellers finnes det jo diverse rensemekanismer. Du kan kun lese backup-plata om du har chip i din PS2. Du kan også kontakte distributøren av spillet for å høre om det er mulig å få tilsendt nytt media. Lenke til kommentar
tole Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Dette er vel det beste kit'et som finnes på markedet for å fikse riper i CD/DVD'er http://www.charismac.com/Products/drfixit/ Har sett det til kr 399 på binders. For at slike ting skal virke er det viktig at ripene er på undersiden, siden plastlaget er der. Hvis ripene er på oversiden kan selve reflektor-laget være skadet, og da kan du ikke fikse det. Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) hva gjør jeg når jeg hvis jeg skal bruke tannkrem? Og hva gjør jeg hvis jeg skal ta kopi av PS2 plata?? Endret 28. desember 2006 av Delta_progeny Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 #1 Påfør tannkrem forsiktig over hele undersiden, deretter skyll av med vann, tørk platen forsiktig. #2 Retningslinjene nekter meg å svare på det spørsmålet. Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 nope, det fungerte nok ikke noen som har noen ideer om va jeg kan gjøre...kostnads fritt! Lenke til kommentar
tole Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Hvis du absolutt skal gjøre dette med ting i huset/garasjen kan du prøve; Messing/kobber polish (Egentlig brasso, men dette finnes ikke i Norge, så jeg aner ikke om de norske greiene er noe å satse på) Turtlewax ( Bruk gjerne grunn og topp ) Møbelpolish Det er iaf det jeg finner på nettet. Vil ikke brukt noe av dette selv, og tannkrem ser ut til å være rimelig ubrukelig for annet enn å vaske bort overflatesmuss. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Tannkremtrikset(som andre har nevnt): - Smør et tykt lag med tannkrem over hele plata(ikke tannkrem med klumper i) - Hold plata under rennende varmt vann(ikke for varmt, men akkurat passende til at tannkremen renner bort). - Når det ser ut til at alt tannkrem er borte tørker du forsiktig av med en mikrofiberklut, fra midten og ut mot kanten. - Gjenta om man er usikker Eg har reddet mange lost-case plater ved å bruke tannkrem, men dersom selve reflektorlaget er borte er håpet også borte(alternativet blir å erstatte reflektorlaget). Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) skal gje det et nytt forsøk Endret 28. desember 2006 av Delta_progeny Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 En metode som fungerer som gull er å la skiva ligge i vann med en dæsj zalo i over nattta! Har brukt denne metoden på en hel del skiver, både programm- og spill-cd'er og musikk-cd'er det var umulig å spille. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå