Heineoen Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Hei! Lurte på om noen kunne hjelpe meg rangere disse pakkene etter pris/ytelse og fortelle meg hvem av dem jeg burde satse på og eventuelt komme med andre anbefalinger... JBL CS-series Power Pack II Sony X-Plod Power Pack IV Helix Dark Blue SPL Audio/Bm Audio Sony X-Plod Power Pack III Takk! Lenke til kommentar
duffy89 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg vil tro at Helix pakken er den beste, og at x-plod pakkene er dårligst. Men det er jo et definisjonsspørsmål hva jeg mener med dårlig, x-plod trøkker bra - det er ikke det. Ville gått for Helix pakken, vet ikke med SPL audio, men vil tro at de tre resterende er ganske lik i ytelse.... Lenke til kommentar
epifant Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Var jeg deg ville jeg styrt unna pakkeløsninger med 6x9-tommere. Du sitter tross alt foran når du kjører bil. Og om du synes synd på passasjerene dine og vil de også skal få noe lyd, vil jo de få like mye lyd av fronthøyttalere som du gjør av hattehyllehøyttalere Og ikke minst vil jeg strengt tatt anbefale deg å legge mer penger i komponenter, eller å kjøpe brukt. 3000,- for sub, forsterker og høyttalere gir deg bare 1000,- pr. komponent, og det er strengt tatt i minste laget etter min mening. 3000,- er det jeg som regel ber folk sette av til kabler og dempemateriale... men nå skal man riktignok gi råd ut fra hva det spørres etter, så jeg vil egentlig anbefale deg et sett fronthøyttalere og en god forsterker. Når du senere får råd kan du bygge ut med sub og tilhørende forsterker Focal 165A1, 1390,- Audison SRx2, 1690,- Begge fra IceAudio.no Hertz ESK 165, 1399,- Soundstream Lil`Wonder LW2.240, 1895,- Begge fra Installbay.no InPhase XT6C, 1798,- US Amps XT800.2, 1398,- Begge fra Morel.no Peerless Resolution 6, 1398,- dynaBel BF1702, 2198,- Begge fra Eltek (dynabel.com) Brukt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153045 Denne pakka selges til under halv pris av nypris, og inneholder komponenter som burde spille bra. eller om du er modig nok til å svinge deg på eBay-karusellen: Soundstream Lil`Wonder LW2.240, 938,- pluss frakt og evt. moms... Endret 29. desember 2006 av epifant Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Har allerede det Focal settet du henviser til som frontsett Synes det blir litt tumt uten 6x9 jeg... Liker å få lyden fra flere steder jeg blir jo også mer lyd av å ha flere høytalere og man kan avbelaste fronthøytalerene slik at de spiller under mindre press og dermed klarere... Egentlig er det mer bass jeg trenger, men det at det følger med et sett nyere 6x9 høytalere og en 4 kanalers forsterker ser jeg ikke på som noe - Har ikke lyst til å bruke masse mer penger på lyd da jeg er rimelig fornøyd per dags dato... Og pakken duffy89 anbefalte har jeg sett på en periode og lest om og den virker svært lovende... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå