Gå til innhold

Hovedkort for kraftig arb. stasjon for Adobe CS?

ingelamoy

Anbefalte innlegg

Skal bygge en arbeidstasjon som i hovedvekt skal brukes til Adobe CS (Photoshop, InDesign) arbeid. Noen som har gode råd for en stabil og rask løsning. Gjerne også økonomisk for det behøver ikke være det raskeste og dyreste en får tak i, bare det lureste!

Alle forslag mottas med takk.

Inge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jo nevne hvilket grafikkort og prosessor som skal til for å få noe som passer :)

7591331[/snapback]

Beklager.. Det skulle jeg nevnt. Har sett litt på Asus GeForce 7900GS 256MB PCIe HDTV som skjermkort. (ligger i en fornuftig prisklasse) og Asus er kjent for stabilitet. På CPU siden er jeg litt mere usikker, men tror at Intel Pentium D 930 3.0GHz/800 MHz/2X2MB Socket 775 Dual Core, "Presler" 65nm er ett godt kjøp.

Håper dette hjelper, men det er lenge siden jeg satt meg inn i dette nå, så kom gjerne med bedre forslag.

Inge

Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/product.php?productId=35336

Det burde være et greit kort for din prisklasse med mulighet for SLI om du skulle se behov for det. Ville vurdert en GT-modell til skjermkort, er usikker hvor godt det GS-kortet yter i fohold til pris. Lenken til exelarket som gir oversikt over akkurat det i skjermkortguiden ser ikke til å fungere for øyeblikket. Jeg skal se om jeg ikke har den lagret et sted når jeg er hjemme. :)

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
https://prisguiden.no/product.php?productId=35336

Det burde være et greit kort for din prisklasse med mulighet for SLI om du skulle se behov for det. Ville vurdert en GT-modell til skjermkort, er usikker hvor godt det GS-kortet yter i fohold til pris. Lenken til exelarket som gir oversikt over akkurat det i skjermkortguiden ser ikke til å fungere for øyeblikket. Jeg skal se om jeg ikke har den lagret et sted når jeg er hjemme. :)

7592514[/snapback]

Tusen takk for godt svar. Virker på meg som om det HK er ett røverkjøp i forhold til pris, med de pengene jeg da "sparer" kan jeg kjøpe ett GT kort i stede... :)

Når du først har exel arket ditt oppe, har du noe minne anbefallinger der også da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...