Gå til innhold

Retur og tilbakebetaling av fraktutgifter.


Anbefalte innlegg

Garantien trenger ikke å holde samme rettigheter som reklamasjonen. Derimot kan ikke garantien erstatte, eller redusere reklamasjonen. Likevel blir garanti og reklamasjon to forskjellige ting. Dersom garantien har dårligere rettigheter enn reklamasjonen kan kunden reklamere på produktet, istedet for å bruke garantien.

7600213[/snapback]

Garantien kan ikke være dårligere enn reklamasjonsretten... det sier jo seg selv, for hva er en garanti hvis den ikke tilbyr noe? Det står vel også at det ikke er lov å avtale dårligere vilkår enn reklamasjonen gir.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kan være dårligere, og den er ofte det.Den kan ikke begrense, erstatte eller oppheve reklamasjonsretten. Om villkårene er forskjellig for å benytte garanti, vil fortsatt kunden ha muligheten til å reklamere. En garanti vil ikke erstatte reklamasjonen, og derfor trenger den ikke å ha samme vilkår.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Garanti kan gies av produsent og av butikk. Garantien kan godt være på ett sekund etter kjøp, men det er helt irrelevant da, som nevnt flere ganger, forbrukerkjøpsloven gir deg visse rettigheter. Skjønner ikke hvorfor noen prater om garanti i det hele tatt, da det er sjeldent at denne gir bedre vilkår enn norsk lov. Såklart, skulle garantien gi bedre vilkår er det jo i og for seg greit.

 

Butikken skal dekke alle utgifter, EOD. Though, tviler på at de gjør noe før du kontakter de. Komplett brukte vel ca. 6 mnd på å tilbakebetale 300kr de skyldte meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...