Gå til innhold

Filmsnutter for internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som strengt tatt er det enkleste er bare å bruke YouTube. Da setter du bare filmen på unlisted sånn at den ikke kommer i søkeresultatene.

Ellers er vell Windows Media Video (WMV) et greit format til internett bruk. QuickTime er også solid, men det er heller få konverterere som tar til QuickTime uten at det koster..

Bruker mest WinAVI til konverting av WMV o.l .. Det går svært fort, og filmene får grei kvalitet. Det er ikke noe å hoppe i taket for, men du ser tydelig hva som skjer.

Men YouTube eller Google Video er mine favoritter. Setter filmen på unlisted og setter inn spilleren på hjemmesiden. Det ligger nemlig med script for å ha avspilleren rett på hjemmesiden din..

Lenke til kommentar
Du får opp ein YouTube-spelar på sida. I ruta ved sida av videoen, er det eit felt det står Embed framfor. Kopier det som står der, og lim det inn i kjeldekoden for sida.

7601275[/snapback]

 

Jeg fant også interesse av denne tråden. Har du en link til en side der dette er gjort som et eksempel? og Hva står med liten skrift med hensyn til copyright? (Man gir vel ikke fra seg noe copyright til google?)

 

J-EP

Lenke til kommentar
Her får du et lite eksempel jeg bare smalt opp i all hast.

Siden finner du her

Tror ikke du gir fra deg noen copyright. Du kan selvfølgelig velge å ha videoen "unlisted" sånn at du ikke finner den i søk o.l .. Men uansett forsvinner ikke opphavsretten mener jeg..

7606522[/snapback]

 

fikk ikke den til å funke- får bare fram en linje med tekst

Lenke til kommentar
Hvilken nettleser bruker du?

Du må ha Macromedia Flash installert for å se videoen.

Prøv å innstalere den, eventuelt bruke en annen nettleser og se om problemet løser seg.

7606694[/snapback]

 

 

Alt jeg får opp på din side er:

 

Her ser du hvordan det ser ut med en sliken video. Dette er forøvrig en video av iPoden min med linux..

 

Jeg bruker Internett Explorer og har Macromedia Flash installert

J-EP

Lenke til kommentar
Alt jeg får opp på din side er:

 

Her ser du hvordan det ser ut med en sliken video. Dette er forøvrig en video av iPoden min med linux..

 

Jeg bruker Internett Explorer og har Macromedia Flash installert

J-EP

Merkelig.. Det funker helt flott her.. Kan du se filmer i det hele tatt på YouTube? Det er godt mulig at du har en form for Adblock o.l som fjerner det. Vet at det som fjerner reklame o.l til Internet Explorer ikke er særlig bra.

Uansett hva som er galt vil jeg ambefale deg å bruke Firefox. Internet Explorer er meget usikkert og har flere hull enn noen kan telle. Firefox er en gratis opplevelse som kan la deg nyte internett. Det er masse utvidelser som tilpasser browseren til akkurat deg! Nettleseren i norsk utgave finner du her.

Så en annen bruker som hadde et meget godt ordtak i signaturen sin:

Å surfe med Internet Explorer er som å pule uten kondom

 

Edit: Det finnes også andre lesere som Opera som gjør jobben bra. Men det er ikke gratis. Uansett fraråder jeg deg å bruke Internet Explorer.

Endret av steffenz
Lenke til kommentar
Edit: Det finnes også andre lesere som Opera som gjør jobben bra. Men det er ikke gratis.
Kvar fekk du det frå? Opera er like gratis som Firefox. Ikkje like opent, då kjeldekoden ikkje er fri, men like gratis. (I versjonane før 8.54 eller noko slikt måtte ein rett nok betale for å fjerne noko reklame, men slik er det ikkje no.) I mine auge er den betre enn Fx, men det er ei subjektiv vurdering, skal ikkje gjere dette til endå ein nettlesarkrig.

 

Eg ser forresten videoen din heilt fint i Opera. Eit anna døme kan ein sjå her.

 

Redigert: Den fungerer i Opera 9.10 og Fx 2.0, men ikkje i IE7. Youtube.com og den på Wordpress.com som eg linka til går fint, men ikkje din.

Endret av incanus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...