slimyfant Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Heisann! Jeg har en Fujitsu-Siemens Amilo Pi 1536 med knust skjerm som jeg er litt i tvil hva jeg skal gjøre med.. Den fungerer når fint når jeg kobler til ekstern skjerm via DVI. Men har som sagt knust skjerm. Spes på pc: Dual core prosessor t2300, 1gb ram, 120 gb hd, ATI Mobility Radeon X1400 +++ http://www.reghardware.co.uk/2006/04/04/re..._amilo_pi_1536/ Har tenkt på 4 alternativer: 1. Selge den som defekt/dele maskin på QXL. Prisantydning? 2. Bruke delene på min eldre Amilo maskin, oppgradere minnet og hd. 3. Få tak i ny LCD skjerm brukt. Tenkte da på Ebay. 4. Lage et medie center ved å skru fra hverandre laptop og putte det i et htpc kabinett. Takker for svar! :!: Godt nyttår godtfolk Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 skulle gå for 3 og eller 4...... Lenke til kommentar
slimyfant Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 skulle gå for 3 og eller 4...... 7591268[/snapback] Det jeg også satt en finger på, noen som har en anbefaling med tanke på kabinett? hvordan starter jeg så den bærbare maskinen uten knappen? Noen som har peil på dette? Takk for svar Lenke til kommentar
tole Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Hvis du skal shoppe skjerm på ebay, vær obs på at Refurbished skjermer ofte har merker og således kan skjermen være langt fra prefekt. Hørtes forresten ut som en god HTPC hvis viftene og/eller DVD-spilleren ikke bråker så mye. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 1. Selg den på bruktmarkedet i stedet for. Der er det færre uvitende kjøpere og dermed mindre sjanse for at du får dårlig karakter fordi kjøper ikke visste at den var defekt. Prisantydning 2000-2500 kr 2. Hvis de passer i den gamle PCen så kan du selge de eldre delene på bruktmarkedet. 3. Prøv heller lcds4less.com. De synes jeg fremstår som langt mer profesjonelle og til å stole på enn ebay. De har også mye kunnskap om hva som passer til hva osv. 4. Hvorfor putte delene i et annet kabinett? Det vil jo fungere utmerket å ha den bærbare som en slags smal stasjonær DVD-spiller i TV-bordet. Jeg har selv en slik løsning med en bærbar som har knust skjerm. Lenke til kommentar
slimyfant Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 1. Selg den på bruktmarkedet i stedet for. Der er det færre uvitende kjøpere og dermed mindre sjanse for at du får dårlig karakter fordi kjøper ikke visste at den var defekt. Prisantydning 2000-2500 kr 2. Hvis de passer i den gamle PCen så kan du selge de eldre delene på bruktmarkedet. 3. Prøv heller lcds4less.com. De synes jeg fremstår som langt mer profesjonelle og til å stole på enn ebay. De har også mye kunnskap om hva som passer til hva osv. 4. Hvorfor putte delene i et annet kabinett? Det vil jo fungere utmerket å ha den bærbare som en slags smal stasjonær DVD-spiller i TV-bordet. Jeg har selv en slik løsning med en bærbar som har knust skjerm. 7591424[/snapback] Takk for utfyllende svar! Dette skal jeg ta i betrakning i den videre vurdering. Grunnen til at jeg ikke umiddelbart vil bruke bærbare kabinettet er at dvd rommen er gåen. Skal sjekke om dette bare er kontakten, men vet at dette er vanskelig å skaffe til min modell så har vurdert en USB løsning. Takk for alle svar sålang! Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg har et LCD-panel liggende, som du kan få prøve med. Det kommer fra en Acer av ett eller annet slag, men du kan få det gratis om du stikker innom Hardwares lokaler en gang etter nyttår. Send meg en mail eller PM først, så avtaler vi tid. Lenke til kommentar
slimyfant Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg har et LCD-panel liggende, som du kan få prøve med. Det kommer fra en Acer av ett eller annet slag, men du kan få det gratis om du stikker innom Hardwares lokaler en gang etter nyttår. Send meg en mail eller PM først, så avtaler vi tid. 7591494[/snapback] Jøss, det var et generøst tilbud Sender deg mail jeg! Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Jøss, det var et generøst tilbud inv_biggrin.gif Sender deg mail jeg! Hvordan gikk det med dette? Siden de fleste paneler er ulike, er jeg skeptisk ..men kanskje du er heldig! Å starte maskinen kan du gjøre ved å kortslutte de to pinnene som er koblet til power-knappen på hovedkortet. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Gå for nr. 4 så prøver du og aktivere power-on by keyboard i BIOS. Mulig det funker, mulig ikke det funker. Lenke til kommentar
slimyfant Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Gå for nr. 4 så prøver du og aktivere power-on by keyboard i BIOS. Mulig det funker, mulig ikke det funker. 7600527[/snapback] Jess! Har ikke kommet så langt enda, FS support mente det var døfødt å prøve med en annen skjerm. Men jeg fikk visst ny DVD Rom på garantien! Så nå skal iallefall den leveres inn.. Skal holde dere oppdatert.. Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hva med en iMac casmode? Det kan jo være artig:) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 nr.4 Bare skru av lcdskjermen og la den ligge ved siden av tven eller under eller andre steder. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 nr.4Bare skru av lcdskjermen og la den ligge ved siden av tven eller under eller andre steder. 7639634[/snapback] Støtter den litt, bare å ta og skru av skjermen, og du kan gjemme laptoppen en eller annen plass atmed tv'en elns. Så bruker du trådløs nettverk på den, og trådløs tastatur - mus, så bare setter du deg i sofaen og koser deg med film på tv'en osv Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Også slipper du å tenke på strømregninga. For laptoper er ikke den største strømforbrukeren akurat. Gjerne sett på slik at cpun klokker seg ned når du ikke bruker maskinen noe særlig (intel speed step eller amd cool and quiet) viss den støtter det. Lenke til kommentar
slimyfant Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Det er ikke så dumt =) får jeg dvd spilleren i orden så er d sweet! blir et billig media center.. hehe, flatskjerm neste! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå