TanglewoodD Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Hei og hopp små hardware freak`er ! Jeg får et rødt øye som følge av sprekte blodkar ( hvis det er det det heter da ) , får det ca annenhver dag, halve øye er rødt. Noen som vet hvorfor og hvordan ikke få det ? Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Sov mer, drikk mere vann, og slutt å se så mye på tv/pc. Opplever selv at mine øyne blir rød når jeg har sittet for lenge på pc.. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Tror nesten du har misforstått litt. Er ikke slike røde øyne, et sprekt blodkar ser ut som 1-2 dråper blod som er pressa utover hele øye, ikke bare små røde blodårer/striper inni øye. _tror_ det kommer av stress ? Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Sikker på at det ikke er noe som har kommet borti noe i øyet ditt da? Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Skjønner godt hva du mener. Å være rød på øye er det samme, bare i mye mindre skala. Du har et sprekt blodkar eller tre (!) i øyet ditt. Om dette fortsetter i morgen foreslår jeg at du oppsøker lege. Er godt mulig det kommer av stress ja. Lenke til kommentar
asoris Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Det er nok bare et tynt blodkar i øyets bindehinne som har sprukket og fått blodet til å sive ut og dekke det hvite. Hva slike blødninger kommer av er visst usikkert, men det skal visst ikke være ufarlig. Endret 28. desember 2006 av asoris Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Det er nok bare et tynt blodkar i øyets bindehinne som har sprukket og fått blodet til å sive ut og dekke det hvite. Hva slike blødninger kommer av er visst usikkert, men det skal visst ikke være ufarlig. 7591795[/snapback] hmm, ja, jeg stresser ubevisst tror jeg.. Fean =/ Sikker på at det er farlig ? Endret 28. desember 2006 av FirstPrice Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Det er vel bare å ta ut øyet med en skje først som sist. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Gjør det ikke vondt? Får vondt inni meg av å se det for meg. Har sett det før.. Lenke til kommentar
asoris Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Ber FørstPrice om unnskyldning. Det skal så klart stå >er visst IKKE farlig<! En bekjent deltok under oppvarming før en ishockyekamp, UTEN hjelm. Det ene øye gikk fløyten. Har sett fyren ta ut glassøyet, det var så absolutt ikke noe særlig vakkert syn. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Det er vel bare å ta ut øyet med en skje først som sist. 7593878[/snapback] Når jeg har en saklig tone i innlegget mitt ovenfor, forventer jeg et saklig innlegg fra brukere som svarer også. asoris, den er grei Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Hei og hopp små hardware freak`er ! Jeg får et rødt øye som følge av sprekte blodkar ( hvis det er det det heter da ) , får det ca annenhver dag, halve øye er rødt. Noen som vet hvorfor og hvordan ikke få det ? 7590902[/snapback] Jeg ville sjekket dette med en øyelege (måle trykk etc). Det kan være tegn på høyt trykk på øyet (grønn stær) som igjen kan skade synsnerven. Når dette oppstår uten grunn (ikke gnidd øynene eller lignende) er det tryggest å gå til ekspertisen, nemlig øyelegen. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Hei og hopp små hardware freak`er ! Jeg får et rødt øye som følge av sprekte blodkar ( hvis det er det det heter da ) , får det ca annenhver dag, halve øye er rødt. Noen som vet hvorfor og hvordan ikke få det ? 7590902[/snapback] Sprengte blodkar heter det, ikke "sprekte blodkar". "sprekte" er ikke et ord engang. Teleangiectasier er det medisinske ordet for det. Jeg ser du er 16 år, da er du jo en liten gutt ennå, så jeg vil anbefale deg at du tar lengre pauser fra datamaskina. Jeg er ikke sikker på hvor utviklet synet ditt er, men anbefalt lengde borte fra datamaskina er oftere enn for en voksen person. Anbefaler at du tar pauser hver time fra datamaskina og får deg litt luft. Lenke til kommentar
djupvannselg Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 jeg har akkurat det samma problemet! har fått det hvertfall 2 ganger i uka de siste 2 åra og ser ikke ut til å stoppe heller:( FirstPrice, jeg tror vi burde kjøpe oss nye øyer, har hørt de har mye spennende på Europris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå