Haze2003 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Hei! Jeg oppgraderte netopp maskina mi med 1gb ram (TwinMOS DDR PC3200 1gb) på Abit NF7-S V2.0 hk. hadde 2*256gb fra før... og 3 minne slotter, så kjørte 2*512mb + 1*256mb... dette så ut til og virke bra.. men.. etter litt idle.. så fikk jeg bluescreen... Skal prøve og komme med litt info.. i bluescreenen står det IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL STOP 0X0000008E (0XC0000005, 0XE1614E51, 0XF71C3310, 0X00000000) Fikk også en annen bluescreen senere.. Faild to start. WinSRV was not found Har prøvd og flytte på rambrikkene uten hell, ser ut som at det er den ene 512mb ram brikka som kødder... Prøvde memtest86+ og da fikk jeg opp masse tall, betyr det at det er feil på brikka? Se vedlegg Håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jepp, alle disse 'tal' i MemTest betyr, at der kan være feil på brikken. Men kan også forekomme, hvis man har overklokket brikkerne for mye - og vil da ofte forsvinne igen, hvis man klokker tilbake til default. Kimmer Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Jepp, alle disse 'tal' i MemTest betyr, at der kan være feil på brikken.Men kan også forekomme, hvis man har overklokket brikkerne for mye - og vil da ofte forsvinne igen, hvis man klokker tilbake til default. Kimmer 7590903[/snapback] Takk for tips.. men jeg har ikke overklokket brikken. Hjelper det og oppgradere biosen? Nei..? Endret 28. desember 2006 av Haze2003 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Det er et velkjent problem at NF7 kortene ikke liker TwinMos minne. Mange bruker det uten problemer men det er altfor mange som også plages med det. De som har problemer plages med at de ikke klarer å kjøre minnet etter specks, være seg hatighet og timinger. Prøv først å teste med lavere minnehastighet deretter om minnet takler ønsket hastighet men med slappere timinger. Mitt HK takler f.eks ikke 2gb minne på 200Mhz minnehastighet. 1gb derimot går bra. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Det er et velkjent problem at NF7 kortene ikke liker TwinMos minne.Mange bruker det uten problemer men det er altfor mange som også plages med det. De som har problemer plages med at de ikke klarer å kjøre minnet etter specks, være seg hatighet og timinger. Prøv først å teste med lavere minnehastighet deretter om minnet takler ønsket hastighet men med slappere timinger. Mitt HK takler f.eks ikke 2gb minne på 200Mhz minnehastighet. 1gb derimot går bra. 7592351[/snapback] Oki.. sente mail til mpx.no... han annbefalt og prøve og bytte til tilsvarene Kingston brikker... så regner med at jeg bytter til dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå