Gå til innhold

Vil ny RAM hjelpe mot temp?

Anbefalte innlegg

Hei,

Lurer litt på en ting her. Har en fin Conroe-CPU som er veldig klokkevennlig. Får den lett opp til 3.5GHz, men jeg trenger da en ganske høy volt - er dette pga. dårlig minne? (har en dritt 1024MB-brikke nå). Om jeg får nytt, godt minne, vil jeg kunne klokke lengre uten å øke volten så mye?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være omtrendt hvasomhelst, men i mange tilfeller, så om du har drittminne, så kan det være problemet. Jeg kjørte en 530 opp ytterligere ca. 1 GHz etter å ha byttet gammel value-ram til dyrere og bedre minne.

Uansett, du oppnår ikke topp uten skikkelig kjøling, og da skikkelig kjøling. En load-temperatur på under 15 grader er da å foretrekke. Det er først da det går unna, bl.a fordi du da kan presse spenningen enda lengre opp uten å skade prosessoren.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar
Kan være omtrendt hvasomhelst, men i mange tilfeller, så om du har drittminne, så kan det være problemet. Jeg kjørte en 530 opp ytterligere ca. 1 GHz etter å ha byttet gammel value-ram til dyrere og bedre minne.

Uansett, du oppnår ikke topp uten skikkelig kjøling, og da skikkelig kjøling. En load-temperatur på under 15 grader er da å foretrekke. Det er først da det går unna, bl.a fordi du da kan presse spenningen enda lengre opp uten å skade prosessoren.

7591203[/snapback]

Slik kjøling du tenker på er vel uaktuelt i dette tilfellet. Har en NINJA-vifte som jeg er meget fornøyd med. Ligger nå på 1.3V på CPUen, og jeg kan ikke gå høyere med den volten. Det jeg mente var om at jeg gikk til anskaffelse av litt bedre ram, så skal jeg kunne stille FSBen høyere på samme volt?. (Klarer fint 3.9GHz med denne RAMen, men da må det litt for høy volt til). Takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...