Gå til innhold

shutdown

huber

Anbefalte innlegg

Maskina mi vil ikke slå seg av.Stopper opp ved Windows avslutter.Må slå av mwd av/på knappen.Kjører xp

Har flasha biosen og etter dette har skanner ikke virka (USB).Fikk meg trådløs mus (USB) og fikk ikke denne heller til å virke. Viste seg at Onchip USB var disabla i bios.

Når jeg tenker meg om så har jeg hatt shutdownprob siden Onchip USB ble enabla. Gikk i bios og disabla og maskina slår seg av. Men det er jo kjekt at musa og skanneren virker også.Hva må til for å få dette til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Var ikke mye hjelp å få her,men greide omsider å finne ut av dette selv.Etter mye forskning på internett hvor jeg ble rådet til å installere sp1 og mange andre ting som ikke hjalp fant jeg ut at feilen lå i bios.Etter å ha koblet til Onchip USB for å få mus og scanner til å virke kom der opp ett nytt alternativ om støtte for USB keyboard.Koblet denne bort og maskina fungerer som normalt.

Lenke til kommentar

Hadde nøyaktig samme problemet etter at jeg oppgraderte ei maskin fra Win98 til XP. Den nekta å skru seg helt av.

Fikk tips om å gå til kontrollpanelet - trykke power options (har ikke norsk versjon, så aner ikke hva det kalles... tar det derfor på engelsk) - enable APM (advanced power management), og alt har funka fint i lange tider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...