Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Skal sette sammen en gaming pc, ikke mer enn en 15000,- Er en liten stund siden jeg var helt oppdatert på hw fronten, men har nå lest litt rundtomkring på forumet her de siste dagene og kommet frem til et oppsett jeg var fornøyd med selv ihvertfall. Kan legge til at jeg har det meste av deler som skjerm, mus, tastatur etc. så trenger bare innmaten i pcen. Har dette så langt: Asus GeForce 8800 GTX Asus P5W DH Deluxe Intel Core 2 Duo E6600 OCZ DDR2 PC2-6400 Gold GX XTC Rev 2 Dual Channel 2 GB Western Digital Caviar 320GB S-ATA 2xWestern Digital Raptor 36,7 GB Totalt: 13888,- 2xraptor i raid0 for full pupp var planen! Kan legge til at jeg har en Antec 480W PSU (trueblue et eller annet) men denne burde vel fungere greitt eller ? Det jeg var mest usikker på var Hovedkortet. Det HK jeg har satt opp har ikke mulighet for SLi eller ? Ikke det at jeg kommer til å kjøpe to skjermkort med en gang, men kunne kanskje vært greitt ved en senere anledning å hatt muligheten. Skal nok overklokke noe, men ikke noe ekstremt da..var visst ikke så dumt å kjøre opp FSB såvidt jeg har sjønnt, Ram'en jeg har valgt skulle vel klare dette ? (siden 6400 Ram blir 400MHz effektivt eller noe i den dur) Syns det var litt vanskelig å få oversikten i den store Hovedkort jungelen med så mange forsjellige chipsett og duppeditt typer av forsjellig slag. Noen gode forslag her og ellers på oppsettet også mottas med stor takk! Endret 28. desember 2006 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 cpuen holder såvidt unna til å dra det kraftige skjermkortet etter hva jeg har forstått og ha 2 slike skjermkort blir, i morgen så har de med vilje laget et spill som får 8800gtx til å virke som et vodoo 2 tilleggs kort, det er bare å kjøpe sli hovedkort med mellomrom. i utgangspunktet kan du kjøpe vanlig asus 1200kr pb noe sånt i965, t.o.m klarer 400fsb. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 å nei! denne cpuen holder i massevis!! den kan klokkes sinnsykt høyt!! bare man har bra kjøling da Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Ville gått for et hk med 680i brikkesett (jeg ville). Strømforsyningen virker litt knapp. Men vet ikke så mye om dette så noen andre får hjelpe deg ed det. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) cpuen holder såvidt unna til å dra det kraftige skjermkortet etter hva jeg har forstått og ha 2 slike skjermkort blir, i morgen så har de med vilje laget et spill som får 8800gtx til å virke som et vodoo 2 tilleggs kort, det er bare å kjøpe sli hovedkort med mellomrom.i utgangspunktet kan du kjøpe vanlig asus 1200kr pb noe sånt i965, t.o.m klarer 400fsb. 7590899[/snapback] jeg sa ved 2x8800gtx så er conroe 2.4ghz uten oc kansje på nippet til å få 200fps istedenfor 300 fps noe sånt jeg mente, derimot om det er behovet. go for it anyways det lagger sikkert uansett på titan i bf2142, samme hva du har. Endret 28. desember 2006 av pizzafordi Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Takker for alle svar! Ser nok at jeg må bytte ut Hovedkortet ja. vhordnes: hva er fordelen med nVidia chipsettet ? må man ha det for å få SLi eller ? snuste litt på dette hovedkortet her: Asus P5N32-E SLI evt. noen som har erfaringer om det er lett å overklokke dette ? på forhånd takk! EDIT: Hvis jeg ikke går for SLi, vil kanskje dette være et fullgodt Hovedkort ? Asus P5B Endret 28. desember 2006 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 www.masterit.no 8800gtx 4000kr spar 1000kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå