Gå til innhold

X1900XTX 512mb - normal GPU/memory clock?

Torsph

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg titter nå med ATItool og lurer på om jeg skal prøve å overklokke mitt x1900xtx kort litt. Bare for å se hva det vil gjøre på ytelsen..

Men det jeg lurer på da er hva som er normal GPU og memory clock på denne? Skjønner ikke helt hvilke verdier jeg skal se etter når jeg titter andre steder..

Står at jeg kjører: GPU = 499.50 og memory = 594.00

Fulle navnet på kortet er ASUS EAX1900XTX/2DHTV/512M.

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg titter nå med ATItool og lurer på om jeg skal prøve å overklokke mitt x1900xtx kort litt. Bare for å se hva det vil gjøre på ytelsen..

Men det jeg lurer på da er hva som er normal GPU og memory clock på denne? Skjønner ikke helt hvilke verdier jeg skal se etter når jeg titter andre steder..

Står at jeg kjører: GPU = 499.50 og memory = 594.00

Fulle navnet på kortet er ASUS EAX1900XTX/2DHTV/512M.

Takk for hjelpen :)

7590299[/snapback]

Du får de samme verdier som meg.Lurer også litt på dette,da jeg kjøpte et brukt Sapphire Radeon x1900xtx kort,og har vært borte fra ATI en god stund.Får også de samme verdiene i både ATI Tool og Tray tool.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Eg har X1950XTX, det er omtent det same kortet, men dei verdiane er for 2D hastigheten. Standard hastighet på kortet mitt er 650/2000 mhz. 2d hastigheten er 500/600. På eit X1900XTX så er vel standard hastigheten 650/1600? Og eg trur at spenninga blir redusert også, så du må ta de opp også. Trur ikkje at folsk som har tenkt å klokke kortet skal henge opp i sånt, det er berre å begynne å klokke :)

Men det med 2d hastigheten, eg har aldri sett kortet mitt klokke opp til 650/2000, sjølv om den sliter med somme spel :roll: ganske rart...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...