Gjakmarrja Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Nei, jeg har ingen datautdannelse, men det blir nok det. Holder på å gjøre ferdig videregående, omsider. Veldig mye bra på de sidene der, bare kjipt de oppdaterer så sjeldent. Lenke til kommentar
kimla Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Yeah, me2. Skal vel søke meg inn på informatikk i Halden til høsten igjen. Blir så bra så! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Hvorfor ikke Datateknikk ved NTNU? Lenke til kommentar
kimla Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Mest pga. beliggenhet osv... liker meg her i Østfold. NTNU har jo et veldig godt rykte på seg, men inntakskravene er vel rimelig strenge også. Dessuten virker det som om det er direkte pes å gå der! Venter ikke at det skal være en walk in the park, men vil gjerne ha prosjekter å jobbe med etter skoletid og sånn også.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Dessuten virker det som om det er direkte pes å gå der! 7622192[/snapback] Bullshit Gleder meg til neste semester når vi kjører opp fokuset på Java littegrann :] Lenke til kommentar
kimla Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Javel.. Du går første året? Hvordan er arbeidspresset der? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Ganske lavt arbeidspress, men man må selvsagt jobbe mer enn VGS. Fullt overkommelig dersom du ikke sliter allerede på VGS. Dessverre er det ikke direkte datasikkerhet-relatert, men det går jo an å spesialisere seg litt på fritida Jeg har dog et spørsmål, har noen en kjapp gjennomgang av ARP-poisoning liggende noe sted? Vet jo hva det er og halvveis hvordan det fungerer, men det hadde vært greit å vite litt mer om hvordan pakkene ser ut osv. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Det letteste og stadig mer utbredte er vel "sosial hacking", dvs at du lurer ut informasjon fra brukere/admins, og får tilgang til de forskjellige tingene utifra informasjonen man lurer ut fra andre. vet at med litt research kan du enkelt lure passord ut fra brukeren, jeg får nesten ukentlig passord fra brukere, uten å spørre om det... Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) "Social engineering", tror jeg er et mer vanlig begrep... Zethyr: Har vært på utkikk etter litt av det samme. Her er ihvertfall ARP RFCen. Videre tror jeg man trenger ip- og tcpheadere, og det tror jeg stort sett er alt som trengs. Tror man kan bygge en pakke på følgende vis (veldig usikker på det her -- meget mulig at det er feil): char datagram[4096]; // en vanlig pakke er sjeldent større enn 4092 bytes arphdr* arph = (arphdr*)datagram; tcphdr* tcph = (tcphdr*)datagram + sizeof(arphdr); ... Endret 2. januar 2007 av staalezh Lenke til kommentar
Espen-kun Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hei! Jeg lurer på hva Linux live er for noe? Jeg leste noe om det her inne. men sjønte det ikke ... Foresten, noen her inne som er medlem på hackthissite.org? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Hva har linux live med hacking å gjøre? Linux Live CD er når man har en versjon som er brent på en CD klar til bruk, så man ikke trenger å installere noe. Lenke til kommentar
Espen-kun Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Takk ^^ TRUDDE det var noe om hacking >_< Teite meg x[ Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hehe, nei. Linux er et Unix basert operativsystem, i tilfelle du ikke visste det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå