Gå til innhold

Tanker og diskusjon rundt hacking, Moderne trussel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mest pga. beliggenhet osv... liker meg her i Østfold.

NTNU har jo et veldig godt rykte på seg, men inntakskravene er vel rimelig strenge også. Dessuten virker det som om det er direkte pes å gå der! :)

Venter ikke at det skal være en walk in the park, men vil gjerne ha prosjekter å jobbe med etter skoletid og sånn også.. :)

Lenke til kommentar

Ganske lavt arbeidspress, men man må selvsagt jobbe mer enn VGS. Fullt overkommelig dersom du ikke sliter allerede på VGS. Dessverre er det ikke direkte datasikkerhet-relatert, men det går jo an å spesialisere seg litt på fritida :)

Jeg har dog et spørsmål, har noen en kjapp gjennomgang av ARP-poisoning liggende noe sted? Vet jo hva det er og halvveis hvordan det fungerer, men det hadde vært greit å vite litt mer om hvordan pakkene ser ut osv.

Lenke til kommentar

Det letteste og stadig mer utbredte er vel "sosial hacking", dvs at du lurer ut informasjon fra brukere/admins, og får tilgang til de forskjellige tingene utifra informasjonen man lurer ut fra andre.

vet at med litt research kan du enkelt lure passord ut fra brukeren, jeg får nesten ukentlig passord fra brukere, uten å spørre om det...

Lenke til kommentar

"Social engineering", tror jeg er et mer vanlig begrep...

Zethyr: Har vært på utkikk etter litt av det samme. Her er ihvertfall ARP RFCen. Videre tror jeg man trenger ip- og tcpheadere, og det tror jeg stort sett er alt som trengs.

Tror man kan bygge en pakke på følgende vis (veldig usikker på det her -- meget mulig at det er feil):

char datagram[4096];     // en vanlig pakke er sjeldent større enn 4092 bytes

arphdr* arph = (arphdr*)datagram;
tcphdr* tcph = (tcphdr*)datagram + sizeof(arphdr);

...

Endret av staalezh
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...