Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ruter:3Com 3CRWE554G72T+Torrents, Kjøpe ny Ruter?

Anbefalte innlegg

Har nå hatt en 3Com 3CRWE554G72T i snart 2 år. Er i utgangspunktet godt fornøyd, men av og til faller den ut kun ved surfing, men dette er så sjeldent at jeg ikke bryr meg.

Har hatt en en pc som var koblet med kabel til 3Com ruteren til å laste ned torrents. Brukte Netlimiter til å stille inn download og upload speed til ca 80% av linjen min. Dette har fungert utmerket. Ruteren falt nesten aldri ut.

Denne pc'en er nå borte og jeg har kun laptopen igjen.

Har prøvd å laste ned torrent gjennom det trådløse nettet og nå detter nettet ut nesten hvert 5 min. Jeg har også her stillt hastigheten i NetLimiter til ca 80% av inn- og uthastighet. Som regel kobler den ut i 20sek så er jeg inne igjen, men det hender også at ruteren kobler seg av mot telenor. Jeg går da inn i ruteren og trykker connect, men ruteren ringer ikke opp!! Så etter en del min (eller hvis jeg tar strømmen) kobler den seg opp igjen.

Nå er jeg dritt lei og vurderer å kjøpe ny ruter. Har hørt mye bra om Linksys WRT54GL. Er det vansklig å få den opp til å kjøre QoS? Dette kunne spart meg mye trøbbel...Nå installeres NetLimiter på alle maskinene og det fungerer bra helt til en jævel gir pokker og skrur den av ;)

Takke for alle løsninger jeg kan teste, eller erfaringer med en ny ruter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...