DanielJ Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Bah Skrudde på pc'n i dag, og fikk opp følgende godmelding etter bios'n hadde telt opp rammen og funnet ide devices etc. "Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet: /windows/system32/config/system Du kan reparere fieln ved å starte Installerer windows fra den originale cd-romen. Velg 'r' i åpnings-skjermbildet for å reparere." Har prøvd med 3 forskjellige xp cd'er, men jeg kommer ikke inn på noen meny. Får opp "boot from disc, press any key to boot from disc:" men uansett hvor mye jeg trykker, så skjer det ikke noe. Etter 4-5 sekunder med venting der, så hopper den tilbake til "godmeldingen" igjen. Prøvde med oppstartsdiskett, men funka nøyaktig like ræva Noen som har vært borti liknende? Er noe viruskuk uten tvil, så trenger ingen åpenbare kommentarer der Mulig jeg gidder å vente et par dager før jeg river ut discen min og slenger den i peisen, så kom med gode råd =) Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Den filen der er ganske morro, er blandt annet den filen man henter ut hvis man hacker windows via en livelinux cd. Iallefall, du kan jo prøve siste versjon av Ultimate Bootdisk, så kan du kjøre scan med den. Du har nok rett angående virus, da akkurat den filen der er ganske "interessant". Lenke til kommentar
jfw69 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Så om jeg forstår deg rett, så vil ikke maskinen boote fra cd'en engang..? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Gå inn i BIOS og sett boot device til kun CD spilleren. (Sjekk manualen til hovedkortet hvis du ikke husker hvordan du kommer inn i BIOS menyen). Deretter booter du fra installasjons CD og prøver en "Repair" installasjon. Mulig du også må gjøre en FIXMBR. Endret 28. desember 2006 av froggyler Lenke til kommentar
inferror Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Har hatt dette to ganger, og at det er virus er ikke sikkert. Min ble sånn etter "feil" powerdown. Hvis du googler problemet, finner du anvisninger på hvordan du skal kopiere filene fra en annen plass på disken, funker helt fint. Se f.eks denne Lenke til kommentar
DanielJ Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Stemmer at den nekter å boote fra cd ja.. jeg stapper i cd'n: Den finner den, venter på at jeg skal trykke på en knapp for å bekrefte at jeg ønsker å boote fra disk... Men uansett om jeg trykker på en tast eller ikke, så skjer det ingenting før etter en 5 sekunders tid og jeg får opp den feilmeldingen... Lenke til kommentar
ThorRune Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Kommer du deg inn i bios? Få den til å boote KUN fra CDROM-en, så prøver den seg ikke på HDen. Lenke til kommentar
DanielJ Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Var nettopp innom, og satte alt som inneholdt ordet boot til CD-ROM eller disabled... tror det var primary, secondary og backup eller no, som jeg satte til cd-rom. De _var_ satt til henholdsvis floppy, cdrom og hddrive, men ble nå satt til cdrom. Men jeg fikk samme regla om igjen,.. Den vil faen ikke lese fra discen. Møkkamaskin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå