Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Clutch som henger ved intens bruk

Anbefalte innlegg

Har et problem med bilen min.

Det er en 89' Mercedes 250 D, bilen er helt grei å kjøre foruten om at clutchen ikke kan holdes inne for lenge. Den vil da bli sittende igjen der, og jeg må sette bilen i fri og dra clutch pedalen ut igjen.

Dette kan fort bli problemer hvis jeg må stoppe for rødt lys, og sitter med bilen i første gir og clutchen inne, da må jeg sette bilen i fri og dra ut pedalen igjen.

Jeg har veldig lite peiling på bil, men håper på en løsning som kan funke uten å sende den på verksted.

Takker for svar.

MVH

Jørgen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er pedalen som henger igjen, men regner med at plata også henger, da det ikke fungerer sette den i gir ordentlig. Får bare satt den i fri når det skjer.

Når sant skal sies er det ikke noe problem å unngå det, men kan være litt langsomt ved bykjøring og ha den i fri hver gang man venter på rødt lys.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Går bilen forover hvis du ikke setter den i fri mens pedalen holdest inne? Da er det en lekkasje på cluchoverføringen. Løft på mansjetten på slavesylinderen å se om det renner ut bremseveske. (den som sitter på gearkassa) Hvis ikke er sjangsen for at det er trykksylinderen. (den som er festet til pedalen.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...