BrokenTomato Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Har et problem med bilen min. Det er en 89' Mercedes 250 D, bilen er helt grei å kjøre foruten om at clutchen ikke kan holdes inne for lenge. Den vil da bli sittende igjen der, og jeg må sette bilen i fri og dra clutch pedalen ut igjen. Dette kan fort bli problemer hvis jeg må stoppe for rødt lys, og sitter med bilen i første gir og clutchen inne, da må jeg sette bilen i fri og dra ut pedalen igjen. Jeg har veldig lite peiling på bil, men håper på en løsning som kan funke uten å sende den på verksted. Takker for svar. MVH Jørgen Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Er det selve pedalen, eller clutchplata som ikke tar tak når du slepper ut edalen igjen? Er det siste punkt kan det være selve utløserlageret på clutchen Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Det er pedalen som henger igjen, men regner med at plata også henger, da det ikke fungerer sette den i gir ordentlig. Får bare satt den i fri når det skjer. Når sant skal sies er det ikke noe problem å unngå det, men kan være litt langsomt ved bykjøring og ha den i fri hver gang man venter på rødt lys. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Går bilen forover hvis du ikke setter den i fri mens pedalen holdest inne? Da er det en lekkasje på cluchoverføringen. Løft på mansjetten på slavesylinderen å se om det renner ut bremseveske. (den som sitter på gearkassa) Hvis ikke er sjangsen for at det er trykksylinderen. (den som er festet til pedalen.) Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Nei den står i ro når jeg holder clutchen inne. Hvis det er trykksylinderen, hva kan da gjøres for å utbedre det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå