Gå til innhold

GAMMEL ibm aptiva maskin

Anbefalte innlegg

hei. Min bestefar har en gaaammel IBM Aptiva 2137 E73 (antageligvis fra rundt 1997) jeg lurte på om noen har peiling på hvor man kan få tak i nyeste bios versjon til denne? eventuelt kan besvare dette spørsmålet; det stod orginalt i en 266mhz amd prosessor (socket 6?) denne erstattet jeg med en 400mhz prosessor og pc en kjører fint. Det eneste er at jeg tror den fortsatt kjører på 266mhz da den står innstilt på det i bios. Det går ikke an å stille på denne hastigheten.

Vil en nyere bios versjon løse dette eller støttet/r ikke maskinen mer?

All informasjon om maskinen på IBM/lenovos sider er fjernet. jeg har sendt mail til dem. men ikke fått svar enda.

Edit: FIkk svar fra IBM: "IBM har kuttet ut all support og downloads for denne."

Men likevel. Noen som har/hadde denne maskinen å kan si meg hordan jeg kan få den til å kjøre på mer enn 266mhz? Må en bios oppgradering til, går det ikke i det hele tatt eller må man flytte på jumpere? Kan se slik ut ut i fra denne siden: http://ps-2.kev009.com:8081/pcpartnerinfo/ctstips/5a1a.htm . Se på AMD K6 prosessorne. 266mhz stod i orginalt å jeg satte inn 400mhz. Etter skjemaet på den websiden ser det ikke ut til at maskinen støtter mer enn 300mhz, men for å få den til å kjøre på det må jeg flytte på jumpere?

Endret av shaaland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...