pal.carlsen Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Er det noen som har erfaring med problemet mitt? Med ujevne mellomrom virker ikke tastaturet eller musen når jeg booter. Dvs pcen reagerer overhode ikke på signaler fra noen av enhetene. jeg forsøker å connecte de uten at detter spiller en døyt rolle. Ser at mottakeren reagerer på at jeg trykker på connect knappene, men det er det. Eneste løsningen har jeg funnet ut er å trekke ut usb kabelen å sette den i en annen usb kontakt som ikke har vært brukt av mus/tastatur før. Da detecter windows den nye enheten og etter en restert fungerer det igjen. Men nå begynner jeg å slippe opp for nye usb porter og vet f**n ikke hva jeg skal gjøre. Har lastet ned og installert siste drivere til mus og itouch. Eller er systemet som følgende: Win xp pro, asus a7v8x m bios, 512 mb ram, xp 2000+, via 4in1 v443 osv osv Er det noen som har noen løsning? Kan det være noe galt med selve enhetene? Kanskje jeg bare må bytte de? Pål Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 nye drivere kanskje... Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Har noe lignende problem selv. Hos meg slutter musen å virke helt plutselig når maskinen står på uavhengig om musen brukes eller ei. Skjer 1 gang i løpet av en uke eller to og har forekommet mange ganger siden jeg kjøpte utstyret i mars.. tastaturet har aldri gjort dette dog.. Løsningen blir som du sa og endre usb port, men du kan godt bruke en usbport du har brukt før igjen. Step-by-step for å livne opp utstyret: [*]Bytt usb port [*]vent til windows gir lyden om ny hardware [*]trykk connect på mottakeren [*]trykk connect på mus/tastatur [*]vent igjen på ny hardware lyden fra windows Etter noen sekunder nå skal det bli liv i utstyret igjen.. Virker hos meg hver gang.. Men det er et utrolig irriterende problem. [ Denne Melding var redigert av: NetFinity på 2002-11-23 10:55 ] Lenke til kommentar
Zink Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Prøvd å kjøre kun med Windows egne drivere ? Har 2 sett Logitech trådløst - lempa ut stæsj og hurtigtaster, så nå er basis-funksjoner OK. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Hei! Har den samme pakka. Men hvorfor bruker du USB og ikke de to PS2 kontaktene? Etter hva jeg husker så skal du ikke bruke USB så sant du ikke har bærbar???? Det jeg har hatt problemer med er at jeg ikke får den PS2 kontakten til tastaturet skikkelig tilkoblet. Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Så detter er et kjent problem?? Det er jo bare rett og slett ikke godt nok @) Litt av poenget med trådløst er jo å slippe nag'en med kabler, men dette er jo fantastisk mye mer irriterende. Det at det skjer helt tilfeldig gjør at man liksom blir litt paranoid. Er ikke særlig keen på å kjøre med kun windows drivere heller, da får man jo ikke akkurat hva man har betalt for heller. Hva tror dere om muligheten for å få byttet dette da? Det er jo litt problematisk å bevise feilen da det godt kan fungere utmerket ti ganger på rad. Forresten har dere kryptert signalene fra keyboard? Det har jeg skrudd på, men signalene fra musen blir jo ikke kryptert og den virker ikke når ting slår seg vrangt. Grrr, vurderer om jeg må hente mitt trofaste keytronic tastatur fra loftet så lenge. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Hei! Jeg har ikke det problemet du har. Men som jeg skrev, så får jeg ikke stappet PS2 kontakten fra tastaturet skikkelig til inngangen på hovedkortet. Jeg har også kryptert signalene fra tastaturet uten å ha fått noen problemer. Ivertfall ikke ennå. :smile: Og hvorfor bruker du ikke PS2 istedenfor USB? Lenke til kommentar
norrick Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 PS/2 for PC, USB for MAC (ifølge manual). Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 sånn var det det var ja. Sitter på jobben og får ikke sett i manualen se. Prøv PS2 du PålPot, så kanskje det løser noen av dine problemer! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 18:30, skrev PålPot:Hva tror dere om muligheten for å få byttet dette da? Det er jo litt problematisk å bevise feilen da det godt kan fungere utmerket ti ganger på rad. Problemet kan ligge i drivere for et annet aktivt program eller hardware. Legg merke til om feilen oppstår når visse programmer kjører. Evt. forsøk å justere aksellerasjonen for musa i Windows, senke/ heve MHz for tastaturet i Bios, enable ACPI og sette manuelt Typematic Rate ( chars./sec. ). Er systemet uklokket ? Logitech supportside: Her Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Og hvorfor bruker du ikke PS2 istedenfor USB? Så dere mener at jeg må bruker ps/2 og ikke usb. Det er jo bare for dumt er det ikke? Ps/2 er jo en standard som vel er på vei ut, og jeg kunne ikke finne noe info på websidene til logitech om at man skal bruke ps/2 og ikke usb. Tvert imot står det jo masse info hvordan man skal være sikker på at ting fungerer under de ulike windows versjonene med usb. Har nå vært inne på asus sine nettsider(puh, fant et mirror som ikke var overbelastet) og lastet ned siste via usb2 driverne som er sluppet: -VIA USB 2.0 Setup Program: 2.44 -Microsoft Driver for Windows XP: 5.1.2600.41 Tenkte jeg skulle legge inn dette samt siste biosen 1010 til a7v8x, det kan jo ikke skade i alle fall :smile: Nå skal jeg sette meg ned og bla igjennom manualen til logitech for å forsøke å komme til bunns i ****skapen. [edit: hei se det, her er det moderering av kraftuttrykk også også ser jeg. Hardware.no er voksen nå, he he. ] Egentlig føler jeg at vi burde returnere produktene våre alle sammen for å legge litt press på produsenten i slike sammenhenger. Det holder rett og slett ikke å selge såpass ustabile produkter. De er jo ikke akkurat gratis mener jeg. [ Denne Melding var redigert av: PålPot på 2002-11-24 13:57 ] Lenke til kommentar
Reggie Regis Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 "Men nå begynner jeg å slippe opp for nye usb porter" For meg har det fungert å trekke ut usb'n, starte maskina, Slå av maskina igjen. Sette i usb'n i samme porten igjen og starte på nytt. [ Denne Melding var redigert av: Reggie Regis på 2002-11-24 14:16 ] Lenke til kommentar
dan2003 Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Jeg hadde en vanlig kulemus og et vanlig tastatur som virket helt fint. Men nå har jeg fått meg trådlsøt optisk sett (logitech)i julegave, men når jeg koblet det til (til ps/2 portene) var der ingen reaksjon i verken mus eller tastatur, så jeg prøvde å koble til den gamle musa og tastaturet igjen, men ingen reaksjon der heller. Er det noe problem med ps/2 portene? Det nye settet virker helt fint når jeg bruker usb. Virker rett å slett som om ps/2 portene var død. Lenke til kommentar
kjakan_mm Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 hei.. Jeg fikk også et tråløst optisk tastatur/mus til jul, noen ganger virket ikke musen og andre ganger tastaturet. løsningen min var å holde inn "connect" knappen på mottageren og den delen som ikke virket samtidig, så virket det! 8) mvh. Kristian Skjøtt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå