Tore Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Slik ser det ut nå, 24meter mellom antennene. men signalet i dette huset er nærme å kunne kalles fraværende med -190db (i følge Net Stumbler) på den stasjonære, og mellom -90 til -70 på den bærbare om man sitter ved vinduet... _____________________________________________________ Alternativ 1 Mulig løsning... Det ligger en gammel telefon-jordledning mellom husene 6par... Så jeg lurer på om det finnes håp for å få brukt den til å få forflyttet router, eventuelt modem & router til dette huset...? Bruke jordkabelen som sjøt på kabelen.. Men, hvilken kabel er det best å gjøre dette på.? Telefon splitter -- modem (1par "telefonsignal") eller modem --- router (2par "lankabel") eller er 40meter for langt for noen av de.? Ja, den siste stasjonære pcn får da ikke netverk... _____________________________________________________ Alternativ 2 Mulighet to er selvfølgelig å kjøpe 2? kraftigere antenner, flache routern å håpe det beste... Men jeg har altså lyst å prøve meg på alternativ 1 først, koster meg ikke 3dagslønner den... Skulle ikke det fungere blir det alternativ 2 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Det beste er nok å koble telesignalet videre med ett par. Da spiller ikke kabellengden nevneverdig inn. Skal du kjøre nettverkssignaler over 40M bør du ha cat5 eller cat6 kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå