Gå til innhold

To fuglebilder - Slakt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilde til venstre:

Veldig fine farge og fin bakgrunn på bildet, bakgrunnens farger passer bra sammen med fargene på fuggelen. Kanskje litt lite spennende bilde, men bare som et bilde av fuggelen fungerer det fint. også fin diskè skrift, hehe =)

Det negative er at fuggelen ikke er helt i fokus, noe som ødelegger en god del for bildet. Også ser det litt ut som at fokusen er "plassert" på det mørke partiet til den vingen som vises, så fokuset når man ser på bildet blir trukket dit, istedefor til annsiktet som somregel er det man ser først på.

Bilde til høyre:

Her "mangler" det en bakgrunn, noe som gjør bildet litt kjedelig og flatt, men veldig fin sånn "plattform" som den sitter på, passer veldig godt sammen med fuggelen. Veldig fine farger her også.

Men igjen så er bildet litt uskarpt, noe som ødelegger en del.

(detter er mine meninger, ikke oppfatt de som noen fasitt) :)

Lenke til kommentar

Fuglebilder har veldig lett for å bli dårlige. Ofte grunnet for avstand til motivet og dermed forstørrer fotografen bildet ørten ganger slik at det blir kornete, hakkete og direkte stygt.

Me på disse bildene så ble resultatet bra. Skulle gjerne ha sett de mer skarpere. Men dette er kanskje på grensen til hva ditt objektiv yter?

Bilde1 var veldig sentrert og hadde en ganske rotete bakgrunn. Skulle vært spennende å sett ett annet utsnitt som kanskje hadde gjort det mer spennende. Fargene er gode.

Bilde2 er min favoritt (utenom den signaturen, ville ha kjørt ned opacity på signaturen). Bildet er også her vel sentrerisk men dette kler bildet. Kanskje prøve andre utsnitt her også.

Behageli bakkgrunn med ingen forstyrrende elekemter. Gode duse farger. Får ett inntrykk av kulde og vinter.

Gjerne mer skarphet her også.

Er bildene oppskarpet?

Lenke til kommentar

Skal du ha de skarpere må du nok koste på meg et nytt objektiv.

Når jeg må kutte så mye som jeg har gjort blir ikke resultatet optimalt.

Jeg legger til 2 nye versjoner som jeg har prøvd å forbedre, men vet ikke helt jeg.

Bjørkefinken ble litt snål.

Marius

ps. De andre bildene var skarpet opp LITT! Men ikke mye.

Lenke til kommentar
Fine bilder. Synes de to siste du postet var best, uten at jeg er noen ekspert..

PS! tar heller luftgeværet med meg på tur enn fotoapparatet..  :tease:

7659226[/snapback]

Bra du likte bildene.

Jeg kan også ha med luftgeværet med på fugletur, men da for å skyte fuglejegere :devil:

Marius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...