sheherezade Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Kan man kjøre både cl2 og cl3 ram sammen uten noen konsekvenser? Lenke til kommentar
lazt Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Det vil funke fint det, men CL2 rammen vil "skru" seg ned til hastigheten til CL3 rammen. Slik at rambrikkene oppererer på samme hastighet. Altså får du ikke ytnyttet Cl2 rammen 100%. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Tror eg såg noe i "RAM-guiden" her på HW om at en burde ordne CL i BIOS, sette den manuelt, bruke CL3 når den "treige" brikka er CL3. Om alt går "AUTO" blir det lett ei konflikt når den ene brikka sier CL2,0 og den neste 3,0, setter en det manuelt slipper "systemet" (Bios) og lure. Her er "RAM-Guiden" Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Det går jo ann å se om CL3 brikken klarer å kjøre på CL2. Noen ganger gjør de det. Lenke til kommentar
sheherezade Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Så hvis prisen er den samme på cl2 og cl3 utgaven av SDRAM brikken, så lønner det seg å gå for CL2 selv om jeg kanskje ikke får utnyttet den fullt ut? Det står en CL3 brikke(som selvfølgelig kan byttes ut) i maskina fra før, men siden det er snakk om en gammel pc som jeg skal tyne mest mulig liv av, er jeg ikke interessert i å legge mer penger i det enn jeg absolutt må. Endret 28. desember 2006 av sheherezade Lenke til kommentar
gxi Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 CL2 > CL3. Lavere tall er bedre. Bare så du er klar over det. Lenke til kommentar
sheherezade Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 CL2 > CL3. Lavere tall er bedre. Bare så du er klar over det. 7592012[/snapback] Jepp. Byttet om på tallene. Mener naturligvis at jeg har en cl3 brikke fra før i maskina. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå