wil Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 som overskriften sier så lurer jeg på hva som er fordelen med server. kunne tenke meg å vite det. og en ting til: er det vanskelig å sette opp en server. igjennom linux f. eks. Håper på mange svar. _________________ Linux Rules Go for it. Harddisken=Seagate [ Denne Melding var redigert av: wil på 2002-11-23 10:36 ] Lenke til kommentar
kosh Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Foreslår du sjekke kva en server er fyrst :smile: Serverprogramvare er heilt nødvendig,enten det er ftp eller http du vil bruke Lenke til kommentar
muffe Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Du må nok spesifisere litt mere hvilken type server det er snakk om. Er det CS server, er det WWW server, FTP server, SMB server, printserver eller hva? Å sette opp en server i linux kan for nybegynnere virke litt vanskelig, men mitt råd er å lese alle HOWTO'er og FAQ du kan finne om emnet. Last ned en 1000 sider eller så, og bruk det flittig. Det gjorde jeg, og det har jeg aldri angret på. Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 det var jo derfor jeg spurte om hva som var fordelen med server, det er jo fordi at jeg ikke vet hva server. det var derfor jeg spurte. det var ikke noe spessefikke greier. jeg har heller ikke tenkt til å sette opp server enda, men bare lurte. Lenke til kommentar
Truman Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 15:15, skrev wil:det var jo derfor jeg spurte om hva som var fordelen med server, det er jo fordi at jeg ikke vet hva server. det var derfor jeg spurte. det var ikke noe spessefikke greier. jeg har heller ikke tenkt til å sette opp server enda, men bare lurte. wil: kan du ikke si hvor gammel du er? tipper det er en del som lurer på det. og seriøst, før trodde jeg du kødda, men nå begynner jeg faktisk å lure på om dette er seriøse spørsmål! stå på! Lenke til kommentar
mbst Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Se her: http://www.webopedia.com/TERM/s/server.html :smile: Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Vet ikke om dette er riktig å si, men slik jeg ser det, så er en server bare en computer som gjerne er dedikert til spesielle oppgaver. Disse computerne er ofte optimert både hardware og software messig for å tjene sin hensikt best mulig. F. eks en server som skal fungere som en fil database på nett har gjerne scsi harddisk(siden dette er raskere enn IDE) og hvis det er mange som benytter seg av disse filene er denne koblet opp til internett med en rask tilkobling med høy båndvidde. Det er ihvertfall det som surret rundt i hodet mitt kl.04 en lørdags natt. Rett på meg der jeg tar feil. Lenke til kommentar
kosh Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 en server tar imot informasjon frå en eller fleire klientar, for deretter å prosessere informasjonen på en eller anna måte og deretter returnere ett svar, enten iform av filer eller html sider f.eks Altså (som oftast): En server - Fleire klienta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå