Zepplin Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Sitter nå på lan, der det hadde vært digg å vite hvem som bruker hvor mye nett osv. Leter da etter et program som kan monitore speed og internett på de forskjellige pc'ene uten for mye pes. Takker for alle svar Lenke til kommentar
dannyboy2k Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Normalt bruker man en sniffer til dette. den sniffer opp pakkene mellom de forskjellige nodene på nettverket. De aller fleste snifferene er relativt avanserte. Selv bruker jeg Packet Analyzer 6.2 til å sniffe trafikken på nettverket. Med det programmet kan man se hvilke protokoller de forskjellige nodene bruker, og hvor mye data som har blitt overført via hvilken protokoll. Hvis du kun ønsker å se pcene på nettverket kan du bruke en mac-adresse scanner. det følger en mac-adresse scanner med Packet Analyzeren, du kan laste den ned fra http://www.protocolbase.net/ Hvis det på nettverket finnes enheter (switcher, routere) som støtter SNMP , finnes det egne programmer man kan bruke for å overvåke f.eks switchen på nettverket, men dette finnes normalt kun på dyrere routere og f.eks cisco catalyst switcher, i hvertfall etter det jeg har erfart... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 jeg vet det er ett program som heter mrtg som kan lese av hvor mye som går inn og ut av nette. Men sjønner ikke helt dette på windows maskiner Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg har et program som sniffer opp alle msn-samtaler på nettverket Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg har et program som sniffer opp alle msn-samtaler på nettverket 7592120[/snapback] Det programmet har jeg vært borti men funker ikke når man bruker krypterte utgaver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå