Solaar Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Å ikke sette pris på hva B.B King har levert opp igjennom årene sier mer for meg om vedkommendes snevre musikksmak enn noe annet (selv om musikk er subjektivt). Jeg liker veldig mye forskjellig musikk men kommer alltid tilbake til bluesen når jeg kjeder meg med ny musikk. De gamle vet at less is more eller som mesteren selv en gang sa det: "Notes are expensive… spend them wisely." Noen av de beste platene i min samling er av gamle blues-konger. Jeg har også hatt æren av å se flere av dem live. Akkurat nå lytter jeg mye til "Blues on Top of Blues", en plate utgitt i 1968 som er et absolutt mesterverk. Av og til får jeg litt grøss når jeg leser hvordan enkelte kan omtale slik musikk som kjedelig eller intetsigende spesielt med tanke på at mesteparten av musikken de lytter på i dag har store påvirkninger fra denne mannens musikk. Lytt og lær sier jeg! Lenke til kommentar
larsnl Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Passet veldig fint at det var en blues-tråd her på forumet! hører ikke på annet enn blues når jeg har sjansen. de jeg synes er desidert best innen blues er: The Fabulous Thunderbirds (var på konsert med de i Arendal i sommer, dritbra, Kim spilte munnspill sammenhengende i 20 min uten at noen andre spilte!) Gary More (var på samme konserten, synes han er litt mye ikke-blues) en ung og veldig dyktig en, Eric Steckel Og selvsagt Stevie Ray Vaughan, han er den største. akkurat nå så sitter jeg å hører på Say What! med SRV Endret 25. september 2007 av mills_kaviar Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Ja, jeg er ikke noen fan av blues, men jeg har et SRV-album og det er pokkers bra Elsker Texas Flood Lenke til kommentar
hylo Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hvem elsker vel ikke Texas Flood? Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Tråden hadde falt ut av mine innlegg, jo. Sitter just nu og koser meg med Reidar Larsen. (Musikken hans, ja, ikke selve mannen.) Reidar er min bluesfavoritt nummer tre, på delt tredjeplass med Jolly Jumper & Big Moe, så kommer SRV på førsteplass. Lenke til kommentar
Gonzolaz Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Reidar Larsen er helt, så han live for to år siden, flott konsert. Selv er jeg ikke topp fan av SRV eller B.B. King (liker tidlige tingene hans, men B.B. i dag er for pompøst, med nesten et orkester som backingband). Bluesbreakers og Delta-blues er elsk. Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Oppdaget Reidar da jeg så han live tidligere i år. Da var det kun han og et keyboard. Enda tøffere på plate, med litt fler instrumenter. Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Vi må få opp igjen bluesen .. alt for lite representert her på forumet!.. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Sant det! Noen som kan anbefale meg et skikkelig bra blues-album? Har ei dobbel samleplata av SRV, så det må være av noen andre Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Mange bra.. SRV - Texas Flood SRV - Soul to Soul SRV - Couldn't Stand The Weather SRV - In Step BB King - Live at the Regal Buddy Guy - Dam'n Right I've Got The Blues Fabulous Thunderbirds - Alle mulige.. Mange bra.. bare å lete.. Lenke til kommentar
Gonzolaz Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Oh, Fabulous Thunderbirds er fantastiske live, har flere gode album også. De som er nevnt av SRV, men også live albumet hans, som jeg mener overgår alle studio albumene hans. Et nytt fantastisk live blues album ble nylig gitt ut, "Breakin' It Up, Breakin' It Down", med legendene Johnny Winter og Muddy Waters, fantastisk. Kan også anbefale Winter sitt album "Second Winter", men skaff deluxe versjonen, som inneholder en fabelaktig live konsert fra Royal Albert Hall. Et obligatorisk kjøp som kan skaffes veldig billig nå er også "The Complete Recordings of Robert Johnson". Albumet "Bluesbreakers with Eric Clapton" av John Mayall and the Bluesbreakers er også et av mine favoritt blues album. Jimi Hendrix sitt "Blues" er også fabelaktig, blanding av rock og blues. Et annet stort album er "Buddy Guy & Junior Wells Play the Blues". Derek and The Dominos sitt "Layla and Other Assorted Love Songs" er også et flott album. Kan sikkert komme på flere. Endret 21. november 2007 av Gonzolaz Lenke til kommentar
Badering Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Mange anbefalinger, her ja Får sjekke ut noen. Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Du kan også skjekke ut Kenny Wayne Shepherd.. En dyktig blues gitarist med et meget godt band bak seg! Lenke til kommentar
larsnl Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Et annet bra album av Eric Claptom er det der han spiller sammen med BB King! også kan jeg anbefale DVD-en til SRV Live At The El Mocambo, det er en av de beste konsertene hans spør du meg. Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Den beste live opptrednen til Stevie er jo i Tokyo 1985!..Det var saker det.. Har det både på DVD og CD.. det beste live som noen gang er gjort!! Men live at ElMocambo er også meget bra! Lenke til kommentar
clink Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Hør på denne jenta spille blues: Samt denne (ikke blues, men knallbra likevel): Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=3f1ILrmbOt8 Veldig imponerende spilling, en artist som anbefales! Endret 18. juni 2010 av Basusjernet Lenke til kommentar
Craap Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Hiver meg på her. Henter masse inpirasjon til egen spilling fra gamle blueshelter. Fan, dem gutta kunne spille gitar! http://www.youtube.com/watch?v=64992EoyUUs&feature=related Endret 18. juni 2010 av Craap Lenke til kommentar
valbis Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Lightnin' Hopkins Lonesome Eoad http://www.youtube.com/watch?v=NVF-0JKLnd4 Mojo Hand http://www.youtube.com/watch?v=RNDJF4azgog Have you ever loved a woman fyren har laga så mye bra, at jeg like godt poster en link til en best-of-skive fra Spotify: http://open.spotify.com/album/60LQ5gqgh3CnPY6vkqFfA8 Lenke til kommentar
freke Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Sant det! Noen som kan anbefale meg et skikkelig bra blues-album? Har ei dobbel samleplata av SRV, så det må være av noen andre Norsk Utflukt; med skivene Med Lyset På, og Diger og Gul. IMO de beste skivene deres. Norsk utflukt Endret 23. juni 2010 av freke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå