Max 1 Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Hei har nettop satt opp et netverk.... for første gang i mit liv :smile: men jeg får ikke koblet til internett på noen av maskinene =( Adsl linjen fra tlenord er puttet inn i d-link dl-614+ router) (også tråløs) Har dere noen forslag til meg for hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Ok regner med at selve nettverket er oppe å går . At du får kontakt med de maskiner som er koblet til routeren ? Siden du har Telenor så må du sette opp routeren til å koblet til ved hjelp av PPPOE som jeg regner emd at D-Linken din gjør . Du skal logge på routeren ved hjelp av en IP adresse som er opgitt i brukerhåndboken og sette inn de data som er oppgitt fra Telenor . Lagre og muligens reboote router . Har du prøvet å lese bruksanvsiningen hvordan dus etter den opp eller gjør du det på samme måte som alle nordmenn , try try agian until it fails .... :smile: Lenke til kommentar
Max 1 Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Jeg har satt den opp på pppoop (ett elere aent husker ikke hva det heter) men når jeg skall koble på nett så skjer det ingen ting. Hva kann jeg gjøre? Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 hmm bruker du router? kan det være att du ikke har satt rett brukernavn: [email protected] (altså brukernavn er det brukernavnet du har fått tildelt av telenor), en annen ting blinker det i DSL lampen på modemet (hvis ikke er linjen din ikke oppe ennå) ha en fremdeles god lørdag Lenke til kommentar
Max 1 Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Ja den blinker :smile: Men det med brukernavnet hadde jeg jeg helt glemt, Håper det er feilen. takker og bukker :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå