VF-racing Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Har en WRT54GL (original) router som jeg ønsker å kople til internett via et annet trådløst nettverk. Har hørt jeg kan gjøre det med denne, men hvordan gjør jeg det ? btw, hvor høy utgangseffekt kan denne gi med uoriginal firmware ? Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Har en WRT54GL (original) router som jeg ønsker å kople til internett via et annet trådløst nettverk. Har hørt jeg kan gjøre det med denne, men hvordan gjør jeg det ? btw, hvor høy utgangseffekt kan denne gi med uoriginal firmware ? 7588666[/snapback] Høyeste utgangseffekt er 251 mw, men det vil jeg langt i fra anbefale. Hverken av hensyn til din egen helse eller for båndbredden skyld. Jeg har hørt at mange får mest optimal båndbredde med rundt 70 mw innstillt, men å endre på denne effekten er på eget ansvar! For å koble til andre routere kan du enten kjøre wds på begge routerene hvor du legger inn mac addressene til den motsatte routeren, eller du kan sette din egen wrt54gl til å kjøre i infrastructure modus om jeg ikke er helt på vidden. (På min WET54G måtte jeg hvertfall først sette den opp i ad-hoc for deretter å koble til andre trådløs nettverk i infrastructure). Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Med hyperwrt firmware www.thibor.co.uk kan du bruke client-mode til å koble deg opp mot en annen router. Da får du nettverk ut av lanporten. Effekten bør settes til max ~70mW som nevnt over. Lenke til kommentar
VF-racing Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) kanskje litt dumt spm, men hvilket programm bruker jeg til å legge inn firmware ? Fant ut av det selv... Var jo bare gå inn på routeren.. Endret 28. desember 2006 av VF-racing Lenke til kommentar
VF-racing Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Har lagt inn dd-wrt firmware nå.. Noen som kan fortelle meg hvilke instillinger jeg skal bruke ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå