Gå til innhold

Lagringsenhet til NDS

Raijin

Anbefalte innlegg

God kveld!

Jeg hadde tenkt å skaffe meg en lagringsenhet til NDS sånn at jeg kan bruke den til andre ting enn bare spill.

Dessverre så har jeg ikke peiling på sånne ting, så jeg lurte på om noen kunne anbefale noen enheter, hva som gjør den enheten bedre enn de andre og ca. prisnivå. Gjerne også hvor jeg kan kjøpe disse enhetene.

Forsåvidt, så har jeg hørt at lagringsenhetene deles inn i 1. og 2. generasjon. Er det bedre at lagringsenheten tar i bruk Slot 1 istedetfor slot 2?

Og så lurer jeg på hva Passcard og diverse key's er.

Håper dere kan hjelpe meg!

Fortsatt god jul!

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For øyeblikket er det noe som heter DS Xtreme, med denne brikken er det bare å drag-n-drop programmene du vil ha rett til brikken (som overføres via mini-usb) og that's it! Man trenger ikke å tenke på passcard eller andre keys. Man trenger altså KUN DS Xtreme. Uheldigvis er denne ganske dyr, den koster vel 700 kr inkl. frakt.

Heldigvis har det kommet 5 konkurrenter til denne brikken og de er mye billigere. Anmeldelser kommer ut i januar, så vent til slutten av januar med å kjøpe, så er du sikker på at du har det beste og billigste

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Jeg hørt litt om DS Xtreme, virker som et ganske bra produkt. Hvor stor er lagringskapasiteten? Er det utskiftbart minne på den? Og hva støtter den(mp3, video, homebrew osv. osv.)

Hvordan er M3?

Finnes så mange varianter av den, så hadde vært fint hvis noen kunne fortalt litt om M3.

Endret av Raijin
Lenke til kommentar

DS Xtreme har 512 MB lagringsplass, ikke utskiftbart minne, og støtter mesteparten av homebrew.

M3 finnes i mange versjoner, men hvis du har DS Lite, som jeg regner med du har, så finnes det kun 2 versjoner av M3.

M3 Perfect = Støtte for GBA og NDS-Spill

M3 Professional = Støtte for KUN NDS-Spill. Koster halvparten av hva Perfect koster. Jeg har selv M3 Professional og den fungerer kjempebra.

Lenke til kommentar

DS Xtreme er det beste produktet på markedet for tiden. Det er også det dyreste (koster 130 $). De neste 30 dagene vil DS Xtreme få 5 konkurrenter. Jeg skal oppdatere denne tråden med anmeldelser av de nye produktene (som sannsynligvis er mye billigere) så fort anmeldelsene kommer ut.

Lenke til kommentar

På M3 må man "patche" romsene (NDS-spillfilene) når man overfører de. Dette skjer via et program som oppretter en savefil på micro-SD-kortet ditt. Man kan også velge å krympe romsen litt. Det kan også hende spillet ikke funker hvis man ikke har valgt de riktige "overføringsinstillingene". Disse finner man på GBATEMP.NET-forumet. Flesteparten av spillene går bra med kun 1 instilling så det er ikke noe å bekymre seg over... Det er bare veldig få som ikke funker med denne instillingen.

På DS-X er det nok med å bare drag'n'drop i Windows/Mac.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Å patche er enkelt. Du starter bare et lite program, åpner filen med det og trykker på "patch" eller noe sånt. (Du må ha huket av de rette innstillenge først) Så får du sikker en fil som er spillet og en som er en liten save-fil som du også må ha. Da er det bare å legge det inn på minnekortet eller hva nå du har.

For at DS'n skal kunne kjøre DS-X, Supercard, M3 og lignende må du endre firmwaren. Dette gjøres ved at du putter inn et passcard/flashcart i NDS-porten, kortslutter en liten dings ved batteriet og kjører et programm. Ganske så enkelt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Med DS-X slipper du Passcard, altså du slipper å flashe. På denne måten beholder du garantien på DS'n din også ^_^

7597826[/snapback]

Ah, da er jo den klart best for de som ikke liker det.

Så blir det vel litt billigere med andre løsninger og du får bedre plass. (mer enn 512MB?)

Men litt av moroa er jo å flashe osv da. :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...